DMA 43

368 20 0
                                    

Aku baring di atas katil berbantalkan patung aku yang berbentuk chimmy. Sejak aku habis exam. Aku lebih meluangkan masa di rumah dengan melayan fon aku.

Sedang aku melayan instagram aku teringat sesuatu di benak fikiran aku.

Handkerchief milik Rayyan.

Hana bergegas ke beg sekolahnya dan mengambil handkerchief yang bercorakkan bunga buckwheat itu.

Aku membuka lipatan handkerchief itu kerana ingin mencucinya di bathroom.

Aku melihat seperti ada tulisan jahitan di handkerchief ini.

Aik, sejak bila ada tulisan jahitan ni. Desis hati aku.

Aku membaca setiap perkataan itu.

'Love only you, HANA NAURA'

Hati aku mula berdebar membaca setiap perkataan itu. Aku? Kenapa aku? Betul ke ni?

Aku lekas menuju ke katil untuk mengambil fon aku. Nombor Rayyan pantas aku tekan untuk chat dengan dia.

Rayyan😈

You
Kenapa ada nama aku dekat handkerchief kau.

Rayyan
Kau rasa?

You
Aku rasa kau main-main je.

Rayyan
Tapi aku tak rasa aku main-main dengan kau kali ni.

You
Kau suka aku?

Rayyan
Ya,
Aku suka kau.

You
Kita jumpa sekarang. Aku nak kau explain semua dekat aku.

Rayyan
Sorry Hana.
Aku tak ada dekat sini.

You
Kau pergi mana?

Rayyan
Aku pergi flight ke france. Maybe aku akan duduk sini terus sebab aku akan sambung belajar kat sini.

You
Habis kita takkan berjumpa lagi ke?

Rayyan
Mungkin suatu hari nanti. Boleh tak aku nak tahu perasaan kau terhadap aku. Aku nak kau jujur.

You
Err.. aku pun sama sukakan kau.

Rayyan
Good. Jadi sekarang, kau dah jadi milik aku. Handkerchief itu sebagai tanda kau milik aku.
Kalau kita ada jodoh kita akan berjumpa lagi.
Aku kena pergi ni, Bye.


Dan itu ialah kali terakhir aku chat bersama dia. Tiada panggilan mahupun mesej masuk daripadanya. Senyap tanpa sebarang berita.

*****


Angin pantai meniup bayu. Aku melihat permandangan yang indah di pantai itu. Pasir putih yang berasa sedikit hangat itu menyentuh telapak kaki ku.

Aku hanya melihat rakan aku semua bermandi manda.

"Kau tak mandi ke?" Kata Wafiy yang baring di atas tikar di bawah terik matahari. Dia mengenakan spek mata hitam sebagai hiasan di mukanya. Aku memandangnya.

"Tak, malas aku." Jawap aku dan kembali termenung.

"Kau kenapa?" Soal lagi Wafiy.

"Tak ada apa-apa."

"Ceritalah kat aku."

"Ish ye lah. Rayyan ada tak contect kau?"

"Err..Tak ada. Aku lost contect dengan dia."

"Samalah, aku pun."

Wafiy memandang aku yang sedang bermain pasir menggunakan kaki aku.

"Kalau bukan sebab dia suka kau dah lama aku rampas kau dari dia." Kata Wafiy membuatkan aku memberhentikan kaki aku daripada bermain pasir.

"Apa?" Kata aku kurang jelas apa yang di perkatakan oleh Wafiy.

"Tak ada apa-apalah."

Aku mengeluh. Aku fikir aku sorang je lost contect dengan Rayyan. Diorang semua pun sama lost contect.

Macam mana aku tahu? Sebab sebelum ni aku pernah tanya diorang. And diorang bagi jawapan yang sama pada aku.

Haih, Rayyan bila kau nak balik sini.

TBC.


___________________________________

NEXT: DMA 44

"Kenapa kau menangis?"-Rayyan.

"Kaulah buat aku menangis.."-HANA.

######💕

Kenapa Hana menangis? Apa Rayyan dah buat pada Hana? Kalau nak tahu kebenarannya nantikan next chapter DMA 44.

Tq for readers yg support💕. Tq kpd siapa yang vote and baca cerita ni🙇.

Seperti biasa mesti korg tahukan apa Author nak ckp. Hehe.

Jangan lupa vote, share pada kawan2, comment jika cerita ini menarik dan akhir sekali yang paling penting dan sangat2 important! Haha, follow lah cik aliaaaaxjimin ni. Hehehe😂.

DIA MILIK AKU Where stories live. Discover now