"Hmm..We kau tak rasa ke Bella tadi nampak macam pelik?" Kata Aku pada Rayyan yang berjalan di sebelah aku.
"Perasaan kau je kut. Tak payahlah ambil kisah sangat."jawap Rayyan. Aku memandang muka Rayyan yang terkena cahaya matahari petang.
Menampakkan wajahnya yang terlihat begitu kacak. Erk omg, janganlah buat hal jantung. Haha Hana kau ni dah angau ke dengan lelaki ni.
"Ka-kau masih marahkan Bella ke?" Soal aku.
"Kau yang suruh aku terima maaf dia. Jadi maksudnya aku dah maafkan dia."
"Tapi cara maaf kau macam tak ikhlas je. Kau tak boleh maafkan dia di sebabkan aku. Kau kena minta maaf melalu hati kau sendiri." Kata aku membuatkan Rayyan berhenti daripada melangkah pulang kerumah.
"Kau nak aku buat apa sebenarnya." Kata Rayyan memandang aku dengan pandangan yang tajam membuatkan aku terkaku disitu. Entah kenapa kali ni aku berasa gugup dan takut melihat muka Rayyan.
"Aku cuma nak kau minta maaf dengan Ikhlas je. Aku tak nak kau dapat dosa." Kata aku perlahan sambil muku ku memandang selipar aku.
Rayyan mengeluh dan meletakkan tangannya ke atas kepala aku buat kedua kalinya. Aku terkejut dengan tindakannya dan terus memandang tepat wajah Rayyan.
Rayyan tersenyum manis ke arah aku. Senyumannya sangat lembut dan aku berasa sangat selesa melihat muka dia. Muka aku sudah membahang.
"Pft hahaha. Kau malu ke dengan aku. Jangan risaulah, aku dah maaf seikhlas hati aku." Kata Rayyan tergelak melihat muka aku yang sudah merab tomato. Entah kenapa aku dapat merasakan mata aku sedang berpusing sekarang ini. Haha.
Roof Roof
Kami kembali ke alam reality apabila terdengar bunyi anjing. Kami berdua memandang ke arah anjing yang berada di belakang kami.
Wait! What!?
Itu bukan anjing hari itu ke? Asal dia ada dekat sini. Nak kata aku sepak terajang dia. Tak ada aku rasa. Aduh apa salah aku pada engkau kali ni wahai anjing.
Roof Roof
Bunyinya lagi menyebabkan aku menyorok di belakang Rayyan kerana takut. Rayyan tidak membuat react apa pun.
"Jalan jer seperti biasa. Nanti dia tak adalah kejar kita." Kata Rayyan. Kami mula berjalan tetapi anjing itu masih mengikuti kami dari belakang.
"Kau ni biar betul. Kau ada buat apa-apa ke dekat anjing itu sampai dia ikut kita balik." Kata aku pada Rayyan.
"Aku bukannya macam kau." Katanya balas. Aku mula berasa panic kerana takut di kejar oleh anjing ini buat kedua kalinya dalam sejarah hidup aku.
"Jangan paniclah. Dia takkan kejar kita melainkan kau yang lari atau menyepak anjing itu. Jangan risaulah." Katanya cuba menenangkan aku daripada menjadi panic. Menenangkan ke? Aku cuma takut kena gigit je dengan anjing ni.
Sesampai aku di rumah. Aku melihat anjing itu mula berlalu pergi meninggalkan rumah aku. Aku mengeluh lega.
"Dah kau dah boleh balik rumah." Kata aku menghalau pada Rayyan yang masih berdiri tegak di hadapan aku.
"Okey, bye dear."kata Rayyan sambil ketawa.
"Go dear hell bastard!" Marah aku dan masuk ke dalam rumah.
TBC.
______________________________________
NEXT: DMA 31"Hana. Saya nak awak berhati-hati selepas ini." Kata seseorang.
"We korang! Hana hilang." Kata Bella
#####💕
What! Hana hilang. Apa dah jadi dengan Hana?
Kalau nak cerita ni di hantar setiap hari. Boleh tak comment kat bawah👇. Kalau taknak tak apa. Author boleh je hantar setiap sabtu/ahad😌. Cuma 1 chapter je lah.
Btw tq pada yg baca cerita yg x seberapa ni. Harap korg boleh follow , share and vote⚘.
YOU ARE READING
DIA MILIK AKU
Random[COMPLETE] Semua ini bukan hanya kebetulan. Aku tahu ini semua hanya kerana perasaan aku sahaja. Perasaan? Atau DIA telah tetapkan jodoh aku dengannya? "tak guna punya jembalang,habis basah baju aku....."marah Hana "sorry sikit eh aku rasa kau yan...