Nerden? bilebilirdim ki,hayatin beni hic ummadigim birşeyle karsilastircagini.
Hayatti iste, acımasız di.Öyle acıyla veya tatliyla geliyorum, demiyordu. Habersiz geliyor du. Ve ben bu hayatin bana getirdiği şeyin ilk defa acimi , tatlimi olduğunu bilememistim.
Aras Canveren.
Zeyna
Uzun süren, bitmek bilmeyen derslerden sonra nihayet evime gelmistim.Yorgundum,kızgın dim. Bugünkü Erkan hocanın, yaptığı canımı fazlasıyla sıkmıştı.
Uzerimi degistirip, birşeyler atistirip anneme 'aksam yemeğine kaldırmayın beni' deyip, odamaa çıkmıştim. Kafami koymuştum ,yastığa. Tam uyucakken tlf msj sesi geldi.
Bugün seni kırdığım, için üzgünüm. Kusura bakma. 'Erkan hocan'
İstemeden gerildim. Özür dilemesi beklemezdim ama herneyse. Peki numarami nerden bulmuştu. Kafami sorular almıştı, bunun gibi birçok soru daha...
Önemli değil,hocam!
Yazip gönderdim.Ve Erkan hocayı tlf "hocaaa" diye kaydettim. Çok geçmeden tekrar msj sesi geldi.
Hocaaa
Tm cadı :D
Sinir bozucu herif, ne olacak. Birde saçma sapan lakap takmasa olmaz zaten, deyip attım tekrar kafami yastığa...
Erkan
Okul bitmişti. Arabaya doğru ilerlerken,Mira'yı gördüm. Zeyna yi hep onunla beraber konuşurken ,dolaşırken görüyordum. Yaninda bi kızla çıkış kapısına doğru ilerlerken biraz yuksek sesle "Miraa" dedim. Benden tarafa döndüğünde elimle gel işareti yaptım.
Mira: "buyrun öğretmenim"dedi
" mira sende zeynanin numarası varmı?" dedim hic oyalanmadan.
" var öğretmenim" dedi. Ve cebinden çıkardigi tlf ekranından rehberi açarak numarayı söylemeye başladı " 05********* öğretmenim " dedi. Gülümseyerek " tesekkur ederim Mira, simdi gidebilirsin" dedim. Başını olumlu anlamda sallayıp arkadaşına doğru ilerledi.Miranin verdiği numarayı 'Küçük Cadı ' olarak kaydettim. Ve arabaya binip evime doğru yola çıktım.
..........
Evime gelip dusa girdim.dustan çıkıp ,birşeyler atisdirdim. Arkasından aklıma gelen 'küçük cadı' ya, msj yazdim.
Küçük Cadı
Bugün seni kırdığım, için üzgünüm. Kusura bakma. 'Erkan hocan'
Dedim. Ve kısa sure sonra gelen sesle, tlf elime alıp hemen baktım.
Küçük Cadı
Önemli değil, hocam!
Yazmıştı. Bende "Tm cadı :D" yazıp yolladim. Daha sonra ,tv açıp uzanıp izlemeye başladım.
.............
Zeyna
Sabah alarm sesiyle, kalktim. Dusa girip özel islerimi halledip,okul kıyafetlerimi giyindim. Son olarak hafif bir makyaj yaptım. Hatta hic belli bile olmuyordu. Aşağıya inip ailecek,kahvaltı yaptık. Daha sonra evden çıkmak için çantamı, ve gri kapsonlu cekedimi alıp çıktım.
...........
Okula geldiğimde kulaklığı çıkarıp, hızlı adımlarla sınıfa doğru ilerlemeye başladım. Çünkü; zil çalmış ve herkes sınıflara girmişti.
Ne tesadüf ki ilk ders Erkan hoca'ylaydi. Koşar adim, sınıfın kapısına geldiğimde,üzerime iyileyip kapıyı çaldım. İçeriden "gel" komutuyla, kapıyı açtım. Erkan hoca, tahtada bir problem anlatıyormuş.Elindeki tahta kalemini bırakıp, bana doğru bir kaç adim atıp,kollarını birleştirdi.
Masum bir ifadeyle, konuşmaya çalışmıştım. "Şey hocam geç kaldığım için, özür dilerim." dedim basımı eğerek. "Çantanı bırak ve tahtadaki soruyu yap" dedi kesin ve ciddi bir şekilde konusarak. Basimi olumlu anlamda sallayıp, çantamı sırama koydum. Tahtaya geçerek,soruya bakmaya başlamıştım.
..........
"Zeyna hadi ama soruyla iliskimi kurmaya mi basladin" diye söylenen Erkan hocaya baktım. Doğru ben soruya bakmaya başlayalı '5 dakika' olmustu. Ve ben hic bir b*k anlamamistim. "Hocam anlamadım ben bunu kusura bakmayın ama cozemicem" dedim basımı eğerek.
"Simdi geç sirana, okul sonu eve gitmeden önce benim yanıma gel." dedi. Basımı olumlu anlamda sallayıp geçtim , sırama. Erkan hoca da anlatmaya başladı soruyu...........
Okul bitmişti. Sıkıcı dersler sonrası. Öğretmenler odasına gidip Erkan hocaya, bakinmaya başladım, ama göremedim. Daha sonra, okulun bahçesine bakınmaya başladım. Ama yoktu, gorememistim.
Okulun çıkışına doğru ilerledim. Daha sonra duyduğum sesle duraksadim " Zeyna" diye ses duymuştum. Erkan hoca ydi,seslenen. Yanina gittim. " efendim hocam " dedim yüzüne bakarak. "Eve mi gidiyordun?" dedi, elindeki kitapları düzenleyerek. " Evet hocam " dedim. "Biraz konuşalım o zaman seni evine, ben bırakım." dedi. bende "peki hocam" deyip, beraber arabaya doğru ilerledim.
..........
Okuldan uzaklasali, 10 dk oldu ve hâlâ konuşmamıştı. Tlf çaldı Erkan hocanın, tlf açıp konuşmaya başladı.
"Efendim"
.......
"İyi bebeğim, eve doğru gidiyorum"
.......
"Ah! tatlım şu aralar,çok yogunum. Yoksa seni unuturmuyum hic"
.......
" bende seni özledim canım, en yakin zamanda uzun uzun özlem gideririz"
........
"Tamam tatlm, öptüm" deyip tlf kapattı.Ben 14 gözle hocaya bakarken, biran aklımı düşünceler kapladı. Hayır yani utanmasa , gel bu gece giderelim ozlemimizi, vs dicek.Salak gibi ben de arabasına bindim sapık lan bu aptal herif gören de 'edepli' bir adam sanar. Salagim ben ya, insan sarrafi olamadigim bir sefer daha belli oldu.
Sessizliği bozan Erkan hoca, olmuştu. "Eee zeyna, anlat sana." dedi göz ucuyla bakarak. "Ne anlatım hocam gördüğünüz gibi" dedim tavırlı ve umursamaz bir sekilde. Anlamış gibi başını sallayıp ,biraz kendini yukarı kaldırmaya çalıştı. Ne yapmaya çalıştığını anlamaya çalıştım.
Parmak uçlarını cebine sokup, sigara ve cakmagini çıkardı. Ağzına bir dal çıkarıp, cakmagini çaktı. Daha sonra sigaranin dumanini içine derince çekti. Arabanın penceresini açıp, dışarıya doğru üfledi dumanini.