Kulağımdaki kulaklığı çıkarıp, cebime koydum. Sınıfa doğru giderken,tlf sessize almak için merdivenin köşesinde durup elimi tekrar cebine götürüp tlf çıkardım. Daha sonra şifreyi girmemle sessize aldım . tam cebine tlf koyarken basımı kaldırdım ki agzimdan istemsizce "oha garii" dedim. Şaşırmıştım çünkü karşımdaki manzarayı görünce.
ErkanSabah tlf alarmiyla kalktim. Yine her sabah ki gibi, küfrederek niye herkes istediği kadar uyuyamiyor ki sevdiğin mesleği yapmak için bile, kurallara uymak zorundasın. Dışımdan " of offff" diyerek dusa girdim.
........
Daha sonda kısa bir dustan sonra , dolabın karşısına geçip ne giysem diye düşünüyordum. Ve bugün değişik görünmek istemiştim yani biraz tarzimi okula yansıtmak. Herneyse elime aldığım siyah dar kargo pantolunu ve üzerime beyaz bir tsort aldım . hemen üzerime geçirdim daha sonra, kısa süreliğine sacima fön çekip odadan salona geçtim. Kapının ordaki dolaptan sigara mi cakmagimi, cüzdanımi aldım. Ve son olarak arabanin anahtarını alıp kapıya gectim. Yan tarafında duran ayakkabılık tan beyaz spor ayakkabımi alıp giydim. Daha sonra dışarı çıkıp, hızlı adımlarla arabanın oraya ilerledim. Arabaya geçip okula doğru, sürmeye başladım.
...............,
Daha sonra okula girmiştim. Arabami okul otaparkina bırakıp öğretmenler odasına çıktım. Elimdeki kitapları çantayı bırakıp, sigara içmek için aşağıya inmeye başlamıştım. Merdivenlerden inerken karışımdaki manzara durmama sebep oldu.
Çıngıllı köşeye durmuş tlf uğraşıyordu, ama asil durma sebebim bu tlf değildi. Üzerindekileri anlaşmış gibi ayni gün ayni tarzda 'pişti' olmamızdı.Ben onu suzerken, tlf cebine koyup kısa sureli bana bakıp gözlerini acarak, " oha garii" dedi yüksek sesle.
" Sanada günaydın çıngıllı sanada" dedim igneleyerek. Jeton köşeli düşmüş olmalı ki bir anda surat ifadesi değişti. Simdi ise süt dökmüş kedi gibi bakıyor normel tonda konuşuyor. " şey hocam, ben biran ayni giydigimizi anlayınca ..... Biraz istemesemde fazla tepki verdim. Özür dilerim. Ayrıca sizede günaydın hocam " diyerek, Gülümsedi.Her neyse kızgın değildim özür dilicek birseyde degildi. Onun gülümsedigini görünce bende sirittim.
Önünde durarak " çıngıllı farkettim ki' tarzimiz ayniymis" dedim keyifle gulerek. " evet hocam öyle " dedi gülümseyerek. Daha sonra yanından geçip gidiyordum ki, bir kaç adımdan sonra durup hızla arkama dönüp merdivenleri çıkan çıngıllı ya seslendim. " hey çıngıllı "dedim biraz yüksek seste bana dönüp" efendim hocam " dedi . gulerek bastan assagi tekrar süzdüm, ve siridarak" pantolon benden çok sana yakismis" dedim. Ve birşey demesine fırsat vermeden göz kirpip gülümseyerek merdivenlere yönelip tekrar inmeye başladım...........
Sigarami içerken düşündüm. Zeynada beni ona çeken birşey vardı. Ve anladım ki beni ona çeken, sigaramdan uzunca dumanı içime cekip, yaslandigim duvara basımı da başladım öylece karsidan gözümu ayırmadan bakerken, 'onun anneme benzemesiydi.' onun gibi hareketleri onun gibi sesi vardı. Anneminde açık kahve gözleri, kızılımsı saçları vardı. Beyaz tenliydi,çok güzel bir kadındı. 'İlk aşkım ' dı annem.