Zeyna
" Okul sana neyi ifade ediyor Zeyna, uykuyu, saygısızlığı , kendini beğenmişliği, yada ego ' mu "dedi.
Basımdan aşağı kaynar sular dökülmüş gibi, ağzımı bile acamadim.
Erkan hocadan boyle bir cümle beklemezdim. Tamam öğretmen, ama herkes içinde beni küçük düşürmeye hakkı yoktu. Hiç bir tepki vermeden sırama oturdum. Tepki versemde beni anlicagi yok tu. Öylece durup,bazen tahtaya yazdigi problemler ve çözümlerine bazende önümdeki sıraya bakıyordum.Erkan
Sınıfa girdiğimde ilk günden beri gözümun tutmadığı bir kaç öğrenci , Zeyna nin sırasına bakıp laf ediyorlardı. Bakdiklari yer sıra olmadığına adim gibi emindim. 'Hanım efendinin' bacaklarına bakıyorlardı. Tabi bu kızlar yokmu? Biraz ya biraz su etekmidir, sortmudur her ne boksa onu uzun giyeyim demezler.
Sinirle, zibidi öğrencilerimin yanina gidip durdum. Beni fark etmemişlerdi bile. Çünkü zilin çalmasına 2 dk vardı daha. Arkalarındn " eee gencler manzara guzelmi " dedim. Sinirli bir şekilde. Onlarda hemen ayağa kalkıp konuşma çabasına girdiler tabi 'Piçler' " şey hocam biz ..." lafını bitirmesine izin vermeden tuttum yakalarindan. "Dua edin okuldayiz" dedim. dişlerimin arasından konusarak ve devam ettim. " endeki gözlerinizi çıkarır agziniza tikarim. Biryerinizden cikaramadikca beni getirirsiniz aklınıza, umarım dediğimi anladiniz" dedim. kısık ve tehdit eder gibi söyledim .Başlarını olumlu anlamda salladilar.
Zil çalmasıyla masanin önüne geçip, dayandım. Daha sonra sınıfa girmeye başlayan öğrencilere 'konuşmayın' isareti yaparak,yerlerine sessizce gecmelerini izledim. Daha sonra kollarimi göğsümde , birleştirip uyuyan Zeyna dan tarafa bakmaya başladım.
.......
Aradan 3 dakika geçti.ve Zeynanin jeton düştü. Hemen kafasını kaldırdı. Endişeli bir sekilde , anlamış olmalıydı, zilin çalmasını.
Benden tarafa dönünce,"Uyandigina göre artık balığa gidebiliriz, öyle değilmi? Zeyna" dedim sert bir tavirla, yüzüme bakmadan, utanmis olmalıydı konuşmaya çalıştı. "Şey hocam ben.." dedi ama lafini kestim. Sinir olmuştum. " Okul sana neyi ifade ediyor Zeyna, uykuyu, saygısızlığı , kendini beğenmişliği, yada ego ' mu "dedim.
Sessizce saskinca bana baktı. Ona kızgın değildim. Onun sucu yoktu. İnsan di sonuçta. Bir anlık boşlukta, dalabilirdi uykuya. Bir kaç zibidi yüzünden onun kalbini kirmistim, Belliydi. Ders anlatmaya başladım. Onu önemsemiyor gibi yapıp.
......
Bir tahtaya bakıyor, birde önündeki sıraya. Baya kirmistim onu. Tek kirsam yine iyi herkes içinde utandirmistim. Gönlünü almam lazim di. Sebepsiz yere onu görünce mutlu oluyordum. Çünkü bana doyamadigim 'annemi' hatırlatıyordu. Onu kırınca annemi kirmis gibi hissettiğimi anladım.Ve bu canımı yakmıştı...
Begenmisssinizdir, umarim.😂