Erkan
Okul sonu arabama binip evime gitmiştim. Bugün ku yaşadıklarimiz aklıma gelmişti. Ne gülmüştum ama 'pabuç dilliye ' diye düşünüyordum.
Böyle olması, daha iyi olucakti. Çünkü onu anneme benzettigim için; fazla yüz vermiştim. Herneyse biraz dinlensem ,gözümu dinlendirsem iyi olucak.
Zeyna
Eve gelmistim. Babam benimle konuşmak istediğini söyleyip eve oyalanmadan, gelmemi istemişti.
Oturma odasında , bekleyen babamın yanina geçip oturdum."Efendim baba!"
"Kızım, deden rahatsızlanmış, ve annennen köyde isleri tek başına yapamıyor muş."
"Nasıl yani? Dedemin neyi var baba iyimi? Şimdi"
"İyi kızım, sadece fazla yormuş kendini o kadar hayvanlara bakicam ,tarla islerini yapicam diye!" dedi, babam.
Tabi o diyene kadar benim , kursağıma taş oturdu.Babam'a tekrar dönüp " ee yani baba " dedim. Meraklı gözlerle ona bakarak.
"Kızım! Bugün persembe, ve gün bitti sayılır. Yarın okul sonu otobüse binip, koye gitmeni istiyorum. Ve pazartesiye kadar köyde annenne'ne yardim etmeni istiyorum. "Dedi.
Çok seviyorum, dedemleri hemde çok. Belli ki baya zor durumdalar. Gitmeme çok sevineceklerdi. Uzun zamandır, gitmiyordumda zaten.
" peki baba, gidicem!" dedim. Babam cüzdanını çıkararak, bana 200 tl para uzattı. Bende alıp odama çıktım.
........
Köy ,pek fazla uzak değildi. Otobüsle 2 saat sürüyordu. Herneyse yarin uzun bir gün olacak. En mantiklisi uyuyup dinlenmek.
...........
Sabah çalan alarmla kalktim. Banyoya gidip rutin islerimi yapıp çıktım. Okul formasını giyindim. yanıma birkaç köyde giymek için, kıyafet vs aldım. Biraz lazim olan ,makyaj malzemelerinden de aldım. Ayakta durup düşünmeye başladım!
"Kıyafet ,alındı. Makyaj malzemesi alındı. Kulaklık alindi. Ayakkabı alindi. .... Umarım unuttuğum birşey yoktur." diyip odadan çıktım.
Annemlerle vedalastiktan, sonra evden çıktım.
.........
Okula vardiktan, sonra sırama çantamı koydum. Ve Miranin yanina kantine gittim. Sıcak çikolata alıp Miranin ve yaninda ki Polatin yanina gidip oturdum.
"Günaydın :)" dedim gülümseyerek.
Elindeki tlf bırakan Polat, kısa süreliğine de olsa gülümseyip" günaydın " dedi.
Mira yanıma gelip sarıldı." Günaydın kuzum" dedi ve öptü. Ben de gülümseyip ,öpüp onumdeki sıcak cikolatama yöneldim.
"Neyin var Zeyna?" diyen mira ya döndüm. " şey.. Birşey yok ya" dedim. Belli olmuştu. Durgunluğum!
"Öyle demiyor ama yüzün Zeyna!" dedi." Dedem; rahatsızlanmış ta! " dedim derin bir nefes alarak ve vererek.
"Eee yani" dedi meraklı haliyle. Polatta tlf bırakıp beni dinlemeye başladı. "Eesi; köye gidicem ve pazartesiye kadar köyde kalıp, neneme yardim edicem." dedim."Geçmiş olsun" dedi polat. Gülümsemeyle yetindim. "Kuzum, geçmiş olsun." dedi Mirada onada gülümseyerek karşılık verdim.
........
Zil çalmıştı. Ve bizde sınıfa gitmeye karar verip , yerimizden kalkmıştık.
"Zeyna" duyduğum sesle ,olduğum yerde durup bana gelen Erkan hocaya döndüm. " efendim hocam" dedim.
"Günaydın" dedi. "Günaydın hocam" dedim. "Gel biraz oturup, konuşalım." dedi. " peki hocam" deyip masaya oturmaya geçtik.Sessizce Erkan hocaya, ne dicek? Ne konuşacağız? Diye düşünürken sessizliği bozan Erkan, hoca olmuştu.
"Zeyna, konuşurken kulak misafiri oldum." dedi ve elindeki çaydan bi yudum alıp tekrar döndü. " köye mi gidiceksin?" dedi. "Evet hocam" dedim.
"Deden mi? Rahatsız" dedi meraklı gözlerle. "Evet hocam" dedim. "Geçmiş olsun! Zeyna." dedi. Üzülmüş bir ifade aldı, yüzü. "Tesekkur ederim, hocam." dedim. Uzun bir süre bardağina bakıyordu. Düşünceli gibi!
Sonra tekrar döndü. " Bende geliyorum!" dedi. Ben ne dediğini anlamaya çalışırken "anlamadım hocam" dedim. "Ben de, seninle köye gidiyorum! Zeyna." dedi. Ben tekrar düşünmeye başlamıştım ki " Hadi Zeyna! Git sınıfına, okul çıkışı gel yanıma. " dedi. Ben birşey demeden, göz kirpip gülümseyerek,uzaklaştı yanımdan.
Lütfen!
Arkadaşlar,bana destek olun!
Sizin begenileriniz ve yorumlarinizla çeşitli fikirler elde edip , yeni bölümler yazicam.😇