Kavga

831 38 1
                                    




(Tuana'nın ağzından)


Okul çıkışı, Alya'nın bahsettiği kafeye gidip en güzel köşeye oturduk. Gaye de bizimle birlikteydi. Çok tatlı ve muhabbeti hoş bir kızdı. Konuşmayı çok seviyordu. Durmaksızın hep konuşuyordu. Konuşmaya hasret kalmış gibiydi. Onu dinleyen insanları bulunca uzun uzun konuşan biriydi demek ki.

Gaye'yi sevmiştim. Alya'ya oranla çok daha iyi biriydi. Saf ve temiz birine benziyordu. Şevkle bize, eski sevgilisiyle nasıl barıştığını anlatıyordu.

'' Kapıyı açtığımda karşımda kimi göreyim karşımda? Okan'ı! Elinde kocaman bir oyuncak ayı, çiçekler, şarap falan.'' dedi Gaye.

'' Tam, mest olmalık bir durum yani. Sen de dayanamayıp affettin tabii.'' dedi gülerek Alya.

'' Aynen, öyle. Affetmeyecektim aslında ama dayanamadım. Unuttum zannediyordum onu. Ama yanılıyormuşum. Karşımda birden görünce, ne kızgınlık kaldı geriye ne kırgınlık. Onu gördüğümde, avcumun içinin terlediğini hissettiğimde onu hala unutamadığımı anladım.'' dedi Gaye.

'' Seninki en azından gönlünü almayı biliyor. Benimki arkadaşları ne derse onu yapıyor ve özür dahi dilemiyor!'' dedi Alya.

Telefonun ekranına baktı ve '' Bak, okuldan çıkalı yarım saat olmuş. Hala Berat Bey'den ses soluk yok.'' dedi Alya.

'' Anladığım kadarıyla, fazla boşluyor o da seni.'' dedi Gaye.

'' Aslında önceden böyle değildi. İyi anlaşıyorduk Berat'la ama sonra senin arkadaşların Övgü, Eylül ve şu sinir bozucu kız... Asya gruba dahil olunca, sevgilimle arama girdiler! Kim bilir arkamdan neler söylediler de çocuk uzaklaştı benden. Hiçbir sözüme inanmaz oldu.'' dedi Alya.

Alya, yine boş durmuyordu. Kendine saldırmak için hemen bir savaş meydanı yaratıyordu. Gaye'yi arkadaşlarına karşı doldurmaktı niyeti. Onu buraya bunun için çağırmıştı. Şimdi anlıyordum.

'' Nasıl yani? Ne desin ki onlar senin hakkında? Hepsi iyi kızlardır aslında.'' dedi Gaye.

'' Seni sattılar, Gaye. Yüzüne bile bakmıyorlar sınıfta. Sen de hala onlar için 'iyi kızlar' diyorsun. Kusura bakma ama seni sevdiğim için söylüyorum: onlar bence senin iyi niyetini suistimal ediyorlar.'' dedi Alya.

'' Yok ya, o kadar da değil. Şimdi... Onların erkek arkadaşları var ya...'' dedi Gaye ve duraksadı.

'' Eee? Ne yani? Senin erkek arkadaşın yok diye dışlamaları mı gerekir? Ne saçma bir düşünce bu? Tuana'nın da erkek arkadaşı yok ama o benim arkadaşım ve dışlamıyorum. Çünkü bu yanlış bir şey. Ayrıca, bu mazeret de değil zaten.'' dedi Alya ve limonatasından bir yudum aldı.

'' Okan, onların grubundan biri yabancı değil. Dün gece ikinizi de çağırıp mekanda barıştırabilirlerdi ama onlar sana haber vermemeyi seçtiler.'' dedi Alya.

'' Daha iyi olmadı mı? Okan ile baş başa kalabilmenin fırsatını yakalamış oldum.'' dedi Gaye umursamaz bir tavırla ve pastasını hızlı hızlı yemeye başladı.

''Bu kadar iyi niyetli olma, Gaye. Gerçekleri gör. Seni umursamıyorlar.'' dedi Alya.

Konuyu değiştirmek için başka bir konu açmaya karar verdim. Çünkü sürekli Gaye'nin üstüne gidiyordu ve yakında kavga çıkacaktı. Bunu istemiyordum. Çünkü gerçekten de o, iyi biriydi. Arkadaşlığını yeni bulmuşken kaybetmek istemiyordum.

'' Of, hep bu konuyu mu konuşacağız cidden? Bakın, hava mükemmel. Bu harika mekana gelmişiz. Masadaki kara bulutları dağıtıp güzel bir konu açıp onu konuşalım. Mesela önümüzdeki sene sınav. Üniversite sınavlarına hazırlanacağız. Seneye stresimiz başlıyor.'' dedim.

Saplantı 2- Farklı YönlerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin