6.

113 8 0
                                    


A reggeli nagy megbeszélés előtt bátyám az emeletre invitált minket Suhoval.
- Azért hívtalak fel titeket, hogy megbeszéljük, mit tegyünk fel az étlapra.
- Mármint? - kerekednek el a szemeim.
- Gondolom, nem akarsz 30 féle süteményt készíteni ma - unottan néz rám a testvérem, mintha ki kellett volna olvasnom a gondolataiból, mire is utal.
- Ja, úgy. Nem. - rázom meg a fejem.
- Szerintem ez a Bun, amit most csináltál megállná a helyét - javasolja Suho azonnal.
- Jó lenne, ha legalább 3-4 féle desszertünk lenne. - ráncolja a homlokát Kyung.
- Csak egy felvetés, de mi lenne, ha lenne akkor a Bun, csurgatott csokis croissan és torta? - nézek a két fiúra, hol az egyikre, hol a másikra.
- Tapasztalatunk szerint a torta szokott kelendőbb lenni, az ilyen pékdolgok annyira nem - csóválja fejét Suho nagy gondolatai közepette.
- És ha... Nem az étlapra tesszük ki a választékot, hanem a pincérek ajánlgatják, nem lenne sokkal meggyőzőbb? Mondjuk, adhatnánk fantázia neveket nekik, így a vásárló kénytelen lesz rákérdezni, hogy mi is az.
- Jó, de mégis mit mondjanak? „Nagyon finom, egyék ezt"?- értetlenkedik a testvérem.

Miután elmondtam nekik tüzetesen, hogy is gondolom mind a két fiú helyeselve egyetértett, ezután már csak a pincéreknek kellett szépen átadnom az elméletemet.


- Jisoo most bemutatja egy szituációban, hogyan fogjuk a desszerteket eladni - jelenti ki Kyungsoo, ami után csak jobban elkezd izzadni a tenyerem. Nem vagyok olyan, aki szeret a középpontban lenni.
- Miért nem írjuk csak ki az étlapra? - kérdezi egy lány.
- Hadd tegyem fel a kérdést. Kétféle péksütemény és egyfajta torta van. Eljön az ember ebédelni, vacsorázni, a végén mit fog enni? Te mit választanál?
-A tortát.
- Hányan választanátok még a tortát? Hogy nem tudjátok mi is a másik kettő?- Majdnem mindenki felemeli a kezét. - Kérlek, most pedig figyeljetek.
Baekhyun és Chanyeol ülnek az asztalnál, ami egy kicsit megnyugtat, hiszen vadidegenek előtt nehezebben beszélek, most ez a sok szempár is idegessé tesz.
- Desszerttel esetleg kínálhatom önöket? - kezdem a szituációt.
- Nocsak, már van desszertjük az étlapon nem is találtam - kezdi el a színjátékot Baekhyun is.
- Igen, mától három féle desszertet ajánlunk vendégeinknek: Csoki tortát, Bunt, és csurgatott csokis croissant. - kedvesen mosolygok rájuk, hangom talán kicsit nyálasan is hangzik. Meglepően jól színészkedik ez a két fiú. Döbbenten egymásra néznek, majd Chanyeol szól.
- Mi az a Bun?
- Egy spanyol különlegesség, édes zsemle, melynek a tetejére kávéízesítésű krémet sütünk. Könnyű étel, nem üli meg a hasat.
-A croissan se hangzik rosszul - néznek egymásra.
-A croissan leveles tésztából készül melyet a cukrászunk saját maga készített reggel. Ezáltal friss és ropogós terméket tudunk szolgáltatni.
- Akkor én kérnék egy olyat - mondja Baekhyun kacsintva.
- Én pedig egy olyan Bunt - vigyorog rám Chani, legszívesebben visszavigyorognék, de a többiek felé fordulok.
- Azzal, hogy elmondjuk az ételek előnyeit vagy, hogy hogyan készítettük el máris sokkal jobban felkelti az emberek érdeklődését. Most egy szimpla Csoki tortára nem fognak rákérdezni, hogy mi az hiszen azt ismerik, és már unják.
- És mi van az árakkal? - kérdezi az egyik srác.
- Azt beszéltük, hogy mind a három egy árban lesz most. Amolyan kedvezmény gyanánt, hiszen napokig nem volt desszertünk. - feleli testvérem.
- Miért kell ilyeneket megtanulnunk? - egy szőke lány teszi fel a kérdést. Arcáról csak úgy sugárzik a nemtetszés.
- Miért ne lehetne? Ha az éttermünk alapból arra épül, hogy családiasak vagyunk, akkor ezt aztán lehet igazán családiasnak és kedvesnek nevezni. - mondja Kyungsoo kicsit neki se tetsző hangon. Valahogy nem tudom elképzelni, hogy még egyszer se rúgott ki egy alkalmazottat se. Mikor Baekhyun ezt elmesélte, egyenesen a képébe röhögtem. Kyungsoo? A testvérem az ilyen megszólalásokat hidegvérrel kezeli?
- Csak írjuk ki simán az étlapra ezt a jellemzést és kész. - forgatja szemeit.
- Szerintem ez egy nagyon jó ötlet - áll a tömeg elé Kai, aki kedvesen mosolyog rám. Miért mosolyog mindig rám? - Próbáljuk ki ezt a módszert, szerintem sikeres lesz.
- Próbáljatok együttműködőek lenni - mondja Kyungsoo. - Most kezdjünk készülődni a nyitáshoz. Amit el kell mondanotok meg Jisoo leírta nektek, majd olvasgassátok.

Restaurant [Befejezett]Where stories live. Discover now