"50 jaar later...
"Oma! Opa! Mag ik een rat?" Vroeg onze kleindochter, Pearl. Candy was op een ouderavond samen met haar man Will dus wij moesten op haar passen. Clyde haalde een rat uit een kooitje en gaf hem aan haar. Voordat ik 't wist, had ze hem al leeg. "Nog één! Nog één!" Ik schudde mijn hoofd. "Nee, 1 rat is genoeg voor ontbijt. Ik weet 't ik klink als mijn broer Meijer, maar ondertussen weet ik de gevolgen van te veel bloed drinken." Zei ik. "Aaw! Wat zijn de gevolgen dan?" Zei ze belangstellend en ze ging op Clyde's schoot zitten. "Als je te veel bloed drinkt, krijg je uiteindelijk Bloedlust. We kunnen net als een mens geen 5 liter drinken achter elkaar. Als we dat wel doen, raken we de weg kwijt in ons hoofd en gaan we op jacht. Tot de zon je te pakken krijgt." Pearl knikte en sprong van Clyde's schoot af. "Ik hoorde dat er een halloweenfeest was op het kerkhof.. en ik da..." "Van ons mag het, maar het moet ook mogen van je ouders." Zei Clyde. "Onderbreek me niet zo!" Clyde keek me grijnsend aan. "Ja, ik ben vroeger net als Candy ook zo koppig en eigenwijs geweest." Pearl keek me nieuwsgierig aan. "Mijn ouders waren vermoord door de Van Helsings. Dus mijn broers moesten me opvoeden. Aiden was te 'los' en Meijer was te 'streng'. Dus dat gaf mij de ruimte om lekker flauw en koppig terug te doen. Ik was 13 en ik herriner me het nog als de dag van gister: Die mooie, glimmende appeltaart die me uit zat te lachen in de etalage, omdat ik er niet bijkon. Meijer zei:"Als je dat opeet is het teneerste diefstal en inbraak, ten tweede veroorzaakt 't voedselvergiftiging." Aiden had me al geleerd hoe ik sloten moest kraken, dus zo snel als Meijer zich omdraaide, brak ik in en nam ik een grote hap van de taart. Het was zo heerlijk! Maar ik heb er van geleerd dat voedselvergiftiging niet erg fijn was. Ik ging zowat dood van de pijn." Clyde zei:"Dus je hebt ooit appeltaart gehad, omdat je zo koppig was?" Ik knikte en Clyde schoot in de lach. "Niet grappig!" Zei ik en ik gaf hem een stomp. Pearl gaapte en ik bracht haar naar het logeerbed. "Krijg ik later ook zo'n leuke man als jij hebt, oma?" Vroeg Pearl. Ik knikte en zei:"Jij krijgt ook je eigen prins op het zwarte paard." Ze sloot haar ogen en viel in slaap.
Pearls droom...
"Wie ben jij?"
"Ik heet Gabriël, of Gab."
Ik knikte en keek mijn ogen uit.
Wat een geweldig feest! En ik ontmoet ook nog eens een leuke jongen! Misschien wel de jongen van mijn dromen..."
De waarzegster en voodooheks Swampy voorspelde onze toekomst. Alleen ik weet niet of ik het moet geloven. Meestal kun je zulke wezens niet vertrouwen...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb wat wijzigingen in de komende A/N opgeschreven. Hihi!
Groetjes
Lizzo! :3
JE LEEST
Broken Heartz
VampireIk zie der altijd wel lol in om de jagers bezig te houden, vermoorden doen ze toch niet. Ik ben veel te druk bezig met met mijn prooi te spelen en ik ben veel te snel. Ik hoef ze toch niet, die kiss&kill-strategy (verleiden en vermoorden) voer ik a...