Ik had net mijn glas bloed op en er werd direct aangeklopt. Ze riep:"Binnen!" En daar stond Borkoff in de deuropening. Ik slikte en zij keek alsof ze het had verwacht.
Nixie Pov.
"Ik had al verwacht dat jullie op ten duur wel door het doolhof kwamen in mijn voortuin." Zei ik. "Hoe wist je dat?" Vroeg Borkoff. "Nou, jullie zijn geen jagers die op hun kop zijn gevallen, geloof ik." Zei ik. "En Clyde, sinds wanneer heb je iets met die vampier?" Vroeg Borkoff spottend. Hij zweeg en keek naar de grond met een half boos gezicht. "Jullie zijn degenen die zweren dat vampieren geen hart hebben, maar ondertussen hebbe jullie wel bijna Meijer vermoord terwijl hij alleen Scarlet wou redden en voor haar in de brandende zon liep." Zei Clyde. Borkoff spande zijn boog en richtte op Clyde. "Verraders, ookal is het je familie, moet je weerhouden van nog meer fouten." Zei Borkoff en schoot. Ik weer het af met de mouw van mijn jurk. "Ahh, hetzelfde materiaal als jullie mantels zeker?" Vroeg Borkoff. Ik knikte en pakte de pijl op van de grond. "Wat ben je van plan met één pijltje?" Zei hij spottend. Ik vloog naar voren en duwde Borkoff van de trap. "Is 'ie dood?" Vroeg Clyde trillerig waarop ik mijn schouders ophaalde. "Voorlopig houd 'ie zijn waffel wel." Zei ik. "Moeten we niet ergens anders heen?" Vroeg hij. "Kan, maar eerst wil ik kijken of hij dood is." Zei ik. Terwijl we de trap afliepen, lag zijn ene boksbeugel op de trap en naast Borkoff lag de ander. "Heeft hij ingebroken vannacht?" Vroeg hij. Ik haalde weer mijn schouders op.
Rond Borkoffs hoofd lag een enorme plas bloed wat duidde op een hoofdwond. "Hij is dood..." Zei hij alsof hij het niet kon beseffen, alsof het niet tot hem doordrong dat ik zijn broer had vermoord. Nog heel zacht leek het dat Borkoff nog zei:"Ik kreeg een nuttige tip..." Het zal wel verbeelding zijn. Hoop ik dan.
JE LEEST
Broken Heartz
VampirosIk zie der altijd wel lol in om de jagers bezig te houden, vermoorden doen ze toch niet. Ik ben veel te druk bezig met met mijn prooi te spelen en ik ben veel te snel. Ik hoef ze toch niet, die kiss&kill-strategy (verleiden en vermoorden) voer ik a...