Clyde Pov.
Thijs is een slaperige peuter, maar als hij wakker is, is hij enorm druk. Man, wat groeien vampiers snel! Nixie lag te slapen en ik lette dus op Thijs. "Naar buiten?" Vroeg Thijs terwijl hij naar buiten wees. "Even wachten." Zei ik en ik pakte een papiertje. "Wat doet papa?" Vroeg hij. "Ik schrijf even een briefje voor als mama wakker wordt." Thijs knikte en keek uit het raam. Ik schreef op dat ik even naar buiten was met Thijs en dat ze zich geen zorgen hoefte te maken. Ik legde het briefje neer op het nachtkastje en tilde Thijs op. "Ik zelf wel lopen!" Riep hij. "Ssht, mama slaapt." Siste ik waarop hij best wel schuldig keek. "Geen zorgen, ik ben niet boos hoor." Glimlachtte ik naar Thijs. Hij lachtte zacht en pakte mijn mouw. We gingen naar buiten...
Buiten was het koud en ik had Thijs zijn jas aan gedaan die hij persé zelf dicht wou doen. Na een aantal pogingen keek hij me verdrietig aan, want het was nog niet gelukt. "Zal ik je dan toch maar helpen?" Vroeg ik en ik ging al op mijn hurken. Hij schudde natuurlijk zijn hoofd en probeerde het nog eens. Dit keer lukte het en hij stak de tong naar me uit. Ik lachtte en hoorde wat... "KAA KAA." "W-wat is dat, papa?" Thijs klemde zich vast aan mij en ik tilde hem op. "Rustig maar, ga anders maar naar binnen." "Waarom?" Het antwoord op zijn vraag landde vlak voor onze neus: Een zwarte harpy met een speer die wat vloeistof drupte; Wijwater.
De harpy kwam dichterbij en pakte Thijs uit mijn armen. "Kaa kaa?" ("Hoe gaat het, kleintje?") Vroeg de harpy. "Hihi! Goed hoor." Antwoordde Thijs. Ik keek vragend en vertrouwde de harpy niet echt. "Is er iets, papa?" Thijs keek me vragend aan. "Ja, ik hoor alleen maar gekaa en jij verstaat haar. Vreemd." Antwoordde ik. "Ohhh, jij verstaat haar niet! Hihi." De harpy zette Thijs weer neer en haalde wat tussen haar vleugels weg; Een rol perkament. Ik nam het aan ze vertrok weer. Ik rolde hem open en begon te lezen...
JE LEEST
Broken Heartz
VampireIk zie der altijd wel lol in om de jagers bezig te houden, vermoorden doen ze toch niet. Ik ben veel te druk bezig met met mijn prooi te spelen en ik ben veel te snel. Ik hoef ze toch niet, die kiss&kill-strategy (verleiden en vermoorden) voer ik a...