Ik keek hoe een spierwitte draak, met felrode ogen en zilverkleurige spikes op zijn rug en staart, een wolf greep met zijn klauwen en opschrokte. Ik slikte en voor ik het wist waren alle vijf de wolven weg. Niet gevlucht, nee, opgegeten. De draak rook en keek mijn richting op. Hij gromde wat en veranderde naar mens. Hij had flarden shirt over zijn schouders hangen en had een gescheurde broek aan. Ik keek nog eens goed en tot mijn verbazing was het Will. "Candy?!" Ik knikte. "Wat doe jij 's avonds of eigenlijk 's nachts hier in het bos?" "Uhm, Nachtwandeling, ik kon niet slapen." Will knikte en vroeg: "Je weet mijn geheim en jouw 'nachtwandeling' is niet zomaar een nachtwandeling. Jij verbergt iets voor me, of niet?" "Ik ben een vampier." Hij knikte.
Will Pov.
Ze is zo prachtig in het maanlicht van de volle maan. Alleen ik durf het haar niet te zeggen. Ze lijkt me niet gevaarlijk, althans ze is een vampier en ik weet van wie ze familie is: Aiden. Als hij erachter komt dat zij met een halfdraak uitgaat...
Hij is al eens onze clan binnengestormd met andere vampieren en toen hebben ze onze leider gedood, tenminste dat heeft Aiden gedaan; De genadeklap was voor Aiden, datgene wat ons lief was, datgene wat mij meer lief was dan al het andere: Mijn ouders. Mijn vader was destijds de Alpha en Aiden heeft hem vermoord, daarna ging hij naar mijn moedet. Ze is voor mijn ogen vermoord. Ik was 5 en ik zag de blik in zijn ogen veranderen: Van moordlustig naar ontzettend verdrietig. Je zag het niet aan zijn gezicht; Er was geen enkele emotie vanaf te lezen. Maar die dag staat gegriefd in mijn geheugen als een zwarte bladzijde van een verbrand en vernietigd boek.
Candy kwam dichterbij en veegde een traan van mijn wang. Haar hand bleef op mijn wang en ze trok me naar haar toe. Net op het moment dat ze me wou zoenen hoorde ik iemand zeggen: "Geen halfdraak komt aan mijn nichtje, begrepen?"
JE LEEST
Broken Heartz
VampireIk zie der altijd wel lol in om de jagers bezig te houden, vermoorden doen ze toch niet. Ik ben veel te druk bezig met met mijn prooi te spelen en ik ben veel te snel. Ik hoef ze toch niet, die kiss&kill-strategy (verleiden en vermoorden) voer ik a...