Hoofdstuk 27

42 4 0
                                    

Candy Pov.
~ Droom ~
Ik dansde met Will op 'thinking out loud' en ook gewoon hetzelfde als in de clip. Het was geweldig. Hij had een smoking aan met een bloedrood sjaaltje op de plek waar normaal gesproken een vlinderstrikje of een stropdas zou zitten. Oftewel een smoking op de vampier-manier. Ik had een jurk aan die eigenlijk een verkorte jurk was van de trouwjurk van mijn moeder, alleen wel met de sleep. Ik struikelde en viel tegen hem aan. We vielen om en hij lachtte zo betoverend. En zoals ik toen niet had gemerkt, had hij geen hoektanden. Ik schrok een beetje een daarna zonder dat ik het wou werd mijn geweldige droom een nachtmerrie: Ik beet Will enorm hard in zijn nek alsof hij een prooi was...

~ Terug in de realiteit ~
Ik schrok wakker en het zweet stond op mijn voorhoofd. Ik gooide de deken van me af en ging op de rand van mijn bed zitten. Even zuchtte ik en toen stond ik op. Ik zag dat er een klein beetje zonlicht langs de gordijnen scheen op het plafond. Midden op de dag... Fijn! Ik liep naar de badkamer die aan mijn kamer vast zat en zette de kraan aan van het bad. Ik trok mijn xxxl T-shirt uit en gooide een overdosis aan douchegel in het water. Daarna roerde ik het door met mijn been en ging mijn hoofd legen door er onspannen in te gaan liggen.

Die avond.
Het was volle maan en het regende enorm hard terwijl er ook nog eens bliksem klonk en... Wacht, hoorde ik dat goed? Wolvengehuil. Ojah tuurlijk; Volle maan. Denk na Candy! Je bent toch niet blond of iets? Wacht, nu beledig ik mijn moeder. Sorry mam!
Ik deed mijn oubergine paarse mantel om met drakenleren accenten aan de randen en een knoop van drakenbot daarna ging ik naar buiten. Even later keek ik door de bosjes heen naar een paar wolven. Ik hoorde wat gegrom en later een keiharde brul. Weerwolven brullen niet dan moet dit wel een.... Draak zijn! Shit, kom ik aan met mijn gedeeltelijk drakenleren mantel.

Broken HeartzWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu