Hoofdstuk 31.

33 3 0
                                    

Ik kende mijn kracht niet. Het ging compleet mis; Ik sneed zijn keel perongeluk door. Het was de bedoeling niet, maar het was nu wegkijken of wegrennen wat waarschijnlijk mijn ex-vrienden woedend maakte.
Nixie haalde een dolk uit haar laars en had hem in de steekpositie vast. Ik stond op en voordat een van de jongens met een bijl in Nixie's rug kon hakken, sprong ik ervoor. "Clyde!!" Klonk het wanhopig en alles werd zwart.

Nixie Pov.
Ik schrok me zowat dood toen hij op de grond lag met een bijl in zijn rug. Dat was het moment dat ik mijn kalmte verloor en boos werd; Ik kreeg Bloedlust.
Dan krijg je zin in bloed en wil je van elk mens in de buurt bloedvergieten of compleet leegzuigen. De laatste keer moesten Aiden en Meijer me vastbinden met grote kettingen en daardoor was ik nog niet snel rustig.
Ik haalde uit met de dolk en stak in de jongen van de bijl zijn buik, meerdere keren wat hem heel wat organen kostte. Bij de derde zoog ik het bloed uit zijn lichaam. Hij was daarna een stukje zielig vel en vlees. Dat deed ik binnen 3 minuten op ware vampiersnelheid. Ik richtte me weer op Clyde en haalde de bijl uit zijn rug, niet snel daarna gooide ik de bijl snel op de grond. Auw! Ik keek naar mijn hand; De bijl was gedoopt geweest in Wijwater. Shit, nu is Clyde wel snel verzorging nodig anders gaat hij dood...

Clyde Pov.
Ik hoorde vaag wat mensen praten, niet heel duidelijk want ik concentreerde me meer op de enorme pijnsteek in mijn rug. Man, dat prikt als hell! Even later was het stil en daarna hoorde ik iemand snikken. "Oh Clyde, je bent nu al een week bewusteloos! Het is mijn schuld, als ik de dolk niet tevoorschijn had gehaald dan..." Het snikken vervolgde alleen nog harder dan het al was. Nixie dacht dat het haar schuld was. Nee, het was mijn eigen schuld; Als ik geen gesprek was gestart met ze dan lag ik hier nu niet met waarschijnlijk een enorme snee in mijn rug.

Broken HeartzWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu