49. Fejezet

2.5K 199 9
                                    

– Shawn, nézd! – emeltem fel az elsőt. – Két csík van rajta. – kaptam a kezem a szám elé. A hangom a mondat végére olyan magas volt az izgatottságtól, hogy egy egér cincogásával is vetekedhetett volna.
– Úristen... – sutottgta. – A másodikon is! – kerekedtek ki a szemei.
– Akkor több, mint 66 százalék.
– Dor! DOR! – szorongatott.
– Tudom, tudom... – minden egyes izmom megfeszült, olyan erősen öleltem át. A forró örömkönnyek patakokban zúdultak le az arcomon, majd szívodtak be Shawn pólójába. – Szülők leszünk! – erre a kijelentésemre felkapott, és úgy pörgött velem a fürdőszoba közepén.
– Szülők leszünk!

Két boldogságtól és szerelemtől túlfűtött felnőtt ül a jéghideg márványpadlón. Mindkettejük szemében könnyek bujkálnak, néha fel-fel nevetnek. Egymás karjaiban próbálják feldolgozni, hogy mi is történik velük. Mégha a körülöttük lévő világ összezuhanni is látszik, ők odabent vannak. A burokban. A saját világukban, amit az egymás iránt táplált végtelen szeretetük hozott létre. Odakint fúj a szél, hatalmas vihar közeledik, de ők ebből semmit sem érzékelnek. Olyan ez, mint amikor felérsz a hegy tetejére, ahol süt a nap, mert a felhők felett vagy, alattad viszont zivatar tombol. Arcukat melegíti a boldogság sugara, lelkükben lobog a tűz. És semmi sincs, ami ezt elolthatná.

Olyan hihetetlen. Belegondolva, bő három hónapja még egyedül életem, halálra dolgoztam magam, és nem is foglalkoztam mással, csak is a munkámmal. Most pedig itt örömködünk a vőlegényemmel, mert kisbabánk lesz. Őrült dolog ez az idő, néha eltelnek évek és úgy érzed az életed egy helyben áll, néha pedig egy nap alatt 180 fokos fordulatot vesz. Persze ezek a végletek, mindig törekedni kellene a fokozatosságra, az aranyközépútra, ami sajnos nem mindig lehetséges. Személy szerint én mindig is a végletek embere voltam. A mindent vagy semmit, és a mindent mindig a lehető legtökéletesebben életfilozófiának élek.

– Apa leszek... – állt fel mellőlem még mindig hitetlenkedve. – Te jó ég! – túrt idegesen a hajába. A szemei vörösesen csillogtak a sós könnyektől. Zilált volt és zavarodott, mégsem tudtam volna jobb reakciót kívánni. Tökéletes volt. – Próbálom összeszedni a gondolataim, de egyszerűen nem tudok mit mondani... Csodálatos. Gyönyörű vagy. És imádlak! – mondott teljesen random dolgokat, amik épp az eszébejutottak. Mérhetetlenül aranyos volt.
– Én is nagyon szertelek. – kapaszkodtam a lábába nevetve, hiszen én még mindig a fürdő közepén kuporogtam mellettem a három pozitív teszettel.
– Gondolom még szeretnéd megtartani magunknak egy darabig, mint minden mást is.
– Csak pár hetet kérek. Utána elmondhatjuk a szüleidnek. – küldtem felé egy biztató mosolyt.
– És mikor vehetlek végre el, Dorothea Elizabeth Martin? – nézett rám kacéran.
– Felőlem holnap is. – nevettem boldogan.
– Tényleg?
– Tényleg. – bólintottam határozottan. – Papíron legyünk házasok, aztán ha meglesz a törpi, akkor csinálhatunk nagy lagzit, ha szeretnéd. – vontam vállat.
– Imádlak. – hajolt le hozzám, majd csókolt meg hosszasan.

– Ketten legyünk az esküvőn? Meg az anyakönyvvezető? Ennyi? – suttogta, hiszen éppen telefonon beszélt a hivatallal. Két nap múlvára van időpontjuk, holnap be kell menni adategyeztetésre, ruhát szereznem, és holnap után össze is házasodhatunk. Mások meg egy évig szervezik az esküvőjüket. – Elintézve. – tette le hatalmas mosollyal az arcán a telefont, majd hozzám lépett, és magához húzott. – 48 óra múlva ilyenkor már Mrs. Mendes leszel. És a házasok együtt is élnek. – kacsintott rám.
– Akkor most két nap alatt leélünk közel négy évet? – néztem furán.
– Akár mondhatod azt is, hogy időutazók vagyunk. – nevetett.
– Egyikünk sem egyszerű eset, bármi megtörténhet. – vontam vállat.
– Teljesen igazad van. – értett velem egyet. – Nem akarsz valamit főzni a leendő férjednek? Éhezem.
– Hogy ilyenkor is csak a kajára tudsz gondolni! – csaptam a mellkasára.
– Ha nem csinálsz nekem kaját, akkor nem veszlek el. – tette karba kezét megjátszott sértődöttséggel.
– Azonnal! – tettem fel a kezeim megadóan.
– Ezt már szeretem. – amint elindultam a konyhába, Shawn is követett. – Lehetek a kiskuktád? – röhögte el magát a használt szó miatt.
– Rosszabb vagy, mint egy gyerek. – forgattam a szemeim.
– Tudom! – vigyorgott elégedetten.

Pár órával később fáradtan feküdtünk egymáshoz bújva az ágyban. Shawn teljes teste borította a hátam, karjával pedig magához láncolt, majd gondolt egyet, és a derekamról a hasamra csúsztatta hatalmas mancsát. Belepuszilt a nyakamba, majd jó éjt kívánt.
– Szép álmokat, drágám. – suttogtam, mire csak egy halk hümmögést hallatott.

Nate, azonnal gyere vissza! Nem mehetsz el kedvedre, ahová csak szeretnél! dorgálta Shawn a kisfiúnkat.
De én csak...
Nate, semmi de! Velünk kell maradnod, nem vagy már olyan kicsi, tudod, hogy az emberek ismernek téged, tudják, hogy nézel ki, és nem mind jószándékúak. kapcsolódtam be én is. Rendben?
Igen, Anyu...

– Csodás reggelt, szerelmem! – köszöntött Shawn nyálasan. Ez még tőle is szokatlan. Felöltözve feküdt mellettem, felém könyökölve. Valószínűleg arra várt, hogy felébredjek.
– Jó reggelt neked is... Ennyire elaludtam volna? – utaltam arra, hogy már fel is öltözött, miközben a szemeimet dörzsölgettem.
– Nem, még csak 8 óra. Viszont vendégük van...
– Úgy, ahogy ez az idióta mondta, csodás reggelt! – csörtetett be Andrew a hálóba. – Nekem mikor szerettetek volna beszámolni arról, hogy lesz egy kis hisztigépetek? – Andrew láthatóan mérges volt.
– Még nagyon reggel van ahhoz, hogy visszavágjak neked, de kérlek, ne hívd a gyerekünket hisztigépnek, jó? Főleg, hogy te vagy kiborulva korán reggel, egy olyan dolgon, amihez nincs sok közöd.
– Hú, de csípős valaki ma reggel! – ütötte le a nem túl magas labdámat.
– Egyáltalán honnan tudja? – fordultam Shawnhoz. – Nem úgy volt, hogy egy darabig titok?
– Csakhogy Andrew-nak van kulcsa, nyugodt szívvel bejött, és megtalálta a konyhapulton a teszteket. – közölte velem a száraz tényeket.
– Értem én, hogy a menedzsere vagy, de muszáj ilyen szinten beleturkálni a magánéletünkbe? – emeltem fel a hangom. – Semmi közöd ahhoz, hogy mikor vállalunk gyereket, házasodunk össze, vagy akármi...
– Szóval össze is házasodtok, csodás! Összeköltözés? Gondolom az is tervben van. Majd a botrányt azért elsimíthatom, ugye? – válaszolt hozzám hasonló hangnemben.
– Miért lenne az botrány, ha az embernek gyereke lesz? Fajfenntartás, életfeltétel, tudod... Ez több, mint normális. Ennek így kell lennie.
– Jó, tudjátok mit? Tartsátok fenn a fajt, én meg megpróbálom menteni a menthetőt! Majd köszönjétek meg, hogy lesz miből felnevelni ezt a gyereket! – közölte harsányan.
– Ezzel mire célzol? – húzta össze a szemét Shawn.
– Arra, bazdmeg, hogy tönkrement a kiadó!
– Mi van? – rázta meg a fejét értetlenül.
– TÖNKREMENT A KIBASZOTT KIADÓ! Érted? – kiabálta.
– Jézusom... – kaptam a szám elé a kezem.
– Úgy, hogy Mr. Boots tökéletesen elhitte, hogy az IR bevétele elég ahhoz, hogy létrehozzon egy leányvállalatot, amikbe a kisebb, feltörekvő előadók kerültek volna, csakhogy ehhez sokkal több munkaerő kell, az engedélyek drágák, és a székhely mellett lévő irodaház adás-vételi szerződését is benézte, a felvett hitel törlesztőrészlete, plusz az új költségek két hónapig voltak elegek e mellett a bevétel mellett.
– Picsába... – nézett maga elé Shawn sokkoltan. – Akkor munkanélküli vagyok? És te is? Meg mindenki más?
– Nem. Még nem.
– Mi az, hogy még nem? Mikor leszünk azok? – kérdezte idegesen.
– Ki kellene találni valamit... Szerencsére neked sem részed nem volt a vállalatban, sem túl sok pénzed nem maradt benne.
– De mégis mi a francot tehetnénk? Nem akarok kiadó nélkül maradni...
– Úgyis vissza akartál vonulni. – már kicsit nyugodtabban beszélt Andrew.
– Az lehet, viszont nem ilyen hirtelen és nem muszájból!
– Shawn, ez van. – vont vállat. – Mindegy.
– Akkor legalább elmondhatom, hogy valami kemény pszichés betegséget akartam színlelni, hogy kijátsszam a szerződést. – húzta keserű mosolyra a száját.
– Hülye! – röhögött fel Andrew. – Amúgy, annyira nem is baromság. Biztosan Dorothy találta ki. – pillantott rám.

Megsemmisülve ültem és kattogott az agyam, mégis mit lehetne tenni. Pár perc csend után halkan megszólaltam:
– Lehetne egy javaslatom? – kérdeztem félve.
– Majdnem minden veszve... De persze. – adta meg az engedélyt Andrew.
– Mi lenne, ha alapítanátok egy saját kiadót? Olyan kötelezettségekkel, amiket ti akartok. Andrew, te sokkal többet kereshetnél, Shawn, neked meg biztos bevételed lenne, az enyém mellé, aztán ott van az is, hogy a szakmádban maradhatsz, rugalmas a munkaköröd... – soroltam az érveimet, miközben mindketten kifejezéstelen arccal figyeltek.

Egy csepp boldogság, egy szál rózsa (BEFEJEZETT)Onde histórias criam vida. Descubra agora