- Felix perspektiv -
Jag vaknade upp med en enorm huvudvärk. Bråket igår hade verkligen gått mig på nerverna. Först all irritation över Tim och sedan bråket. Jag hade inte heller gått och lagt mig sent då jag sms:at med Jacky halva natten. Hon hade berättat sanningen om allt och förklarat varför hon inte längre var vän med Paula. Mycket information om henne hade krupit fram och min relation med henne hade stärkts, dock hade den sjunkit mellan mig och Alida. Allt hon sa igår fick mitt hjärta att brista. Att hon bara kunde döma en människa på det sättet bara för att hon inte hade lika hög status som sig själv, hon satt bokstavligen och snackade skit öppet med Jacky i publiken.
När jag och Jacky sms:at klar låg jag länge och grubblade på vad jag egentligen tyckte om Alida nu. Hon hade aldrig haft problem att säga vad hon tyckte, men igår gick det verkligen för långt. Nog med att hon ignorerat mig i flera dagar och när vi äntligen blivit vänner så ska hon spotta ut sig en massa onödiga och elaka kommentarer inför mina vänner. Jag gillade verkligen inte hennes beteende. Det kändes lite som om jag var tvungen att välja mellan Jacky och Alida. Alida skulle aldrig låta mig vara vän med Jacky, och om jag inte fick umgås med Jacky så skulle vårt vänskapsband brytas vilket jag verkligen inte ville. Jag var tvungen att ta ett beslut.
Jag drog på mig mina sweatpants och en t-shirt och gick sedan raka vägen mot Alidas rum. Jag knackade som vanligt på dörren och Alida öppnade.
"Vi behöver snacka" sa jag kallt och gick sedan in i rummet. Jag satte mig på hennes säng och hon satte sig mittemot mig i skräddarställning.
"Vi har väl inget att snacka om?" Sa hon undrande och jag drog en slutsats att hennes IQ för tillfället var väldigt låg.
"Jo det har vi. Ditt beteende igår mot mig men till mesta dels Jacky var inte okej" sa jag lika kallt som innan. Jag ville inte låta svag då hon visste vart mina svaga punkter satt.
"Jag sa ju bara vad jag tyckte, borde man inte få göra det eller?" Svarade hon spydigt. "Dessutom var ju allt sant också, du hörde ju vad Paula sa"
"Det Paula och du sa igår var bara bullshit. Fattar du det? Bullshit!" Jag höjde min röst en aning och jag kunde se att Alida blev lite rädd. Jag ville verkligen inte skrämma henne men jag ville visa vart gränserna gick och att hon måste förstå att hon måste uppföra sig bättre.
"När jag blev tillsammans skrev jag inte på ett kontrakt där det stod att du skulle bestämma vilka jag får umgås med. Jag låter dig vara med en massa killkompisar, varför är det då fel om jag skaffar mig en tjejkompis då?" Orden bara flög ut ur min mun i samband med aggressionen.
"Men Felix lugna dig jag har inte gjort något fel?" Försvarade hon sig med. Inte något fel? Snälla.
"Alida jag orkar inte diskutera mer om det med dig. Det jag kom hit för var att jag ville säga att jag behöver en paus" hon satt stilla och kollade snett på mig.
"Paus från vad?" frågade hon sedan med en raspig röst.
"Paus från dig, oss."
"Gör du slut med mig?" hennes röst var nu ostadig och var nära gråten, men jag sade bara vad som behövdes.
"Nej jag gör inte slut, vi tar bara en paus från varandra ett tag och sedan så kanske vi hittar tillbaks till varandra någon gång. Jag känner att vi två inte funkar just nu och orkar inte med att vi ska hålla på och bråka om alla möjliga småsaker, det är inte bra för någon av oss" jag blev osäker på mitt val, hade jag verkligen gjort rätt? Men jag hoppas att detta blev bäst för alla.
"Felix jag trodde verkligen inte detta om dig!" skrek hon. Hennes taktik var nu att få mig att må dåligt så jag skulle bli ännu mer osäker på mig själv och det jag precis sagt.
"Jag tror det blir bäst så, för oss alla" jag upprepade det jag precis sagt till mig själv. Jag måste hålla mig kvar vid mitt beslut.
"Felix ut. Ut! Jag ska packa och åka här ifrån. Nu" hon skrek på mig och pekade mot dörren och jag gick ut. Hon hade lyckats att få mig må som en dålig människa, det hade hon. Men jag var tvungen att hålla huvudet högt och inte låta henne sänka mig. Nu hade jag gjort det jag skulle göra och och var redan matt. Huvudvärken var inte borta men löste problemet genom att svälja en alvedon.
Jag visste inte vad jag skulle göra nu. Imorgon hade jag en ensam tågresa framför mig då jag skulle chansa på att Alida skulle ta tåget hem som gick 13:06 från stationen. Jag hade nästan hela tidtabellen i näthinnan då det även blivit tjafs om vilket tåg vi skulle ta. Jag fiskade upp min mobil och skrev in min kod och skickade sedan iväg ett sms.
Till: "Jacky"
'Tja! Jag och Alida har tagit en paus från varandra och därför så åker jag tåget hem själv imorgon. Du är möjligtvis inte sugen att ta platsen bredvid mig på tåget? Biljetterna ligger i min ryggsäck och är redo att användas.
Kram Felix :)'
YOU ARE READING
On my way - The Fooo fanfiction
Fanfiction"Jag tappade bort mig i henne, hon var något av det finaste jag hade sett i mitt liv. Jag kunde inte förstå varför jag inte hade lagt märke till henne tidigare. Tillsammans med henne ville jag vara, inte bara för en natt utan för all framtid. Dock v...