2 - new people new thoughts

8.4K 205 20
                                    

- Felix perspektiv -

Alida har varit små sur på mig hela eftermiddagen och kvällen. Jag kunde inte sluta titta på henne, Jacky. Jag var nyfiken på allt hon gjorde hon verkade mystisk och intressant. Jag hade iallafall följt Alida till hennes port och gett hennes kyss innan hon begav sig in i sin lägenhet vilket jag tror hon uppskattade.

På vägen till T-Centralen funderade jag bara på Jacky. Hon gick tydligen på vår skola enligt Alida, men varför hade jag inte sett henne innan? Jag drog mitt sl-kort över den skrapade plattan som var hänvisad som kortläsare. Jag gick sakta igenom spärrarna och gick sedan mot min perrong som jag skulle på. Jag pluggade in mina hörlurar i mobilen och satte på min spellista och Niggas in Paris sattes på av Jay-Z. Jag fortsatte tänka på Jacky och drog upp allt jag visste om henne. Hon gick i Alidas parallellklass vilket betydde att hon var ett år yngre än mig, alltså 16. Hon hade kastanjefärgat hår och stora mörka ögon, mer visste jag inte.

Tunnelbanan rullade in på stationen och jag gick på med blickar ner på mina skor. Om det var något jag var insatt i så var det mitt utseende. Det tog ett bra tag för mig att bestämma kläder på morgonen, vilket inte var vanligt för killar.

"Oj, gud förlåt" en len röst och ett slag på min axel avbröt mina tankar.

"Nej det är jag som ska säga förlåt" sa jag och kollade upp på vem det var som jag gått in i. Jacky. Nu hade jag ju chansen att få reda på vem hon var. Snacka kunde jag, men jag var inte bra på att starta konversationer.

-Jackys perspektiv-

Jag hade gått in i självaste Felix Sandman, skolans populäraste kille. Ganska pinsamt var det om man frågade mig. 

"Um, ursäkta men är det du som är Jacky?" frågade han charmigt. Vänta visste han vem jag var? Detta var ju sjukt.

"Yes, och du är Felix va?" Sa jag och han nickade. Jag fattade fortfarande inte hur han visste vem jag var. Hade han sökt upp mig? Eller kände han någon i min klass som snackat med mig?

"Eller?" Hörde jag Felix säga och jag kollade ner på honom där han satt på de blåa sätena.

"Va?" Frågade jag.

"Vill du sitta med mig?" Frågade han och blev lite generad.

"Visst, vart ska du av?" Frågade jag och satte mig mitt emot honom på fyrasätes platserna.

"Ska bara av vid Slussen och sen ta bussen till Värmdö." Värmdö? Detta måste vara ett skämt! "Själv?" Frågade han sen.

"Tro det eller inte men jag ska också dit, Gustavsberg för att vara exakt" svarade jag och ett skratt kom ut ur min mun.

"Jag bor också i Gustavsberg!" Skrek han ut över hela vagnen. En tystnad spred sig och vi började fnittra som små barn.

"Jaha, men du har gått på skolan sen du började i ettan eller?" Frågade han.

"Började efter jullovet faktist så har bara bott här i några månader" svarade jag och pillade lite på min jackärm.

"Jaha. Min tjej, Alida går i din parallellklass om du vet vem det är" sa han sen glatt och jag nickade.

--

Jag sa hejdå till Felix och gick sedan mot hemmet. Jag hade alltid trott att han var stöddig och bitchig, men han var faktist riktigt schyst när man väl pratade med honom. Det kanske bara var hans utseende som fick en att tro att hans attityd var densamma. 

"JACKY!!" Jag vände mig om och såg Felix springa efter mig.

"Jag, glömde... Fråga om ditt. Nummer" flåsade han fram. "Du va riktigt skön brud"

"Visst" sa jag och tog emot hans mobil och knappade in mitt nummer.

"Men vi ses snart då" sa jag och han famnade in mig i en lång mysig kram.

"Det gör vi" sa Felix i kramen och gick sedan iväg med ett leende som hejdå till mig.

On my way - The Fooo fanfictionDonde viven las historias. Descúbrelo ahora