44 - I know you like her

4.6K 237 27
                                    

- Jackys perspektiv - 

Det var dags för ny vecka i skolan, faktiskt den sista veckan i skolan innan sommarlovet skulle börja. Jag var riktigt fruktansvärt skoltrött och orkade knappt gå upp ur sängen på morgnarna. I morse så hade mamma slitit upp mig ur sängen och nästan puttat in mig i duschen för att jag skulle vakna till liv innan frukosten. Sedan pappa hade dragit med Zack så hade mamma börjat göra världens största frukost till mig och henne varenda morgon. Jag kunde inte riktigt påstå att jag var världens största fan av att äta på morgonen men jag gjorde det ändå för att komma igång en aning. Om jag inte åt så hade jag ingen energi till de första lektionerna vi hade på dagen och det var inte så värst smart kanske. 

I alla fall, under hela söndagen som jag inte hade varit med Felix så hade jag bara legat hemma alldeles ofräsch i soffan med gamla grey's anatomy avsnitt från säsong ett på i bakgrunden medan jag spelade tråkiga spel på vår läsplatta. Roligare än så hade jag inte men jag kunde erkänna att det var skönt att bara vara ensam också. Det hade varit väldigt intensivt med Felix enda sedan vi först lärde känna varandra så jag hade aldrig riktigt haft den tiden över till att göra det. 

Nu gick jag i den fulla korridoren på vårt gymnasium bland tjejer klädda i söta små klänningar, optimistiska över att kylan ute skulle försvinna om de klädde sig så och killar i shorts. Själv var jag klädd i mina svarta enkla jeans med hål på knäna, en tröja i blått som nådde precis nedanför naveln, en jacka och min enkla svarta ryggsäck. Att jag var tråkig jämfört med de andra i skolan kunde jag verkligen säga men jag var nog ändå inte tråkigare än Sophie och Adam som inte en enda gång under det här skolåret hade bytt kläder. De hade enda sedan första dagen jag började på det här gymnasiet varit klädda i deras svettluktande gröna koftor och pösiga byxor som var moderna på stenåldern. Att vara med dem var nästan lite skämmigt men de var de enda jag kunde umgås med under skoltid. 

När jag passerade min korridor bort mot mitt skåp så högg det till en aning i hjärat när jag såg Felix sittandes vid ett bord med Alidas hand i sin. De pratade lågt med varandra och ingen av killarna i hans gäng hängde där runtom som några slags "livvakter". Jag slängde en blick lång på dem för att möjligtvis få Felix uppmärksamhet men såklart så fick jag inte det - han var för uppe i Alida som satt framför. Med ledsna och nästan lite arga steg så klämde jag mig förbi alla mot mitt skåp som jag låste upp, kastade in jackan i och plockade fram mina böcker. 

"Jacky!" Felix glada röst hördes bredvid mig och jag vände mitt huvud mot honom. Han stod bredvid mig och log stort, precis som han brukade göra tidigare innan vårt förhållande - då han var tillsammans med Alida. 

"Hej", svarade jag tyst och fortsatte att titta på honom. Han närmade sig mig och gav mig en lätt puss på munnen men jag knuffade undan honom genast. 

"Har det hänt något hjärtat?" frågade han ledset. Jag skakade på huvudet och plockade sedan fram mina svenskaböcker, min dator och lite andra grejer som behövdes till svenskalektionen jag skulle ha om tio minuter. 

"Nej det har inte hänt något, jag hann bara inte borsta tänderna i morse", ljög jag och stängde igen skåpdörren. Han skrattade till och lade en hand på min axel, jag orkade inte skaka av mig den utan lät honom ha kvar den där medan jag gick vidare bort i korridoren.

"Du verkar sur på mig av någon anledning? Är det fortfarande för det där i helgen?" frågade han och istället för att ha sin hand på min axel så lade han den vid min höft. Jag skakade på huvudet och förklarade att jag bara var riktigt trött och hade vaknat på fel sida idag. Det var delvis sant för jag var verkligen trött och jag hade inte haft världens bästa start på morgonen med mamma som drog mig upp ur sängen tidigt - tidigare än vad som behövdes. 

"Aja, men alla i ettan och tvåan slutar ju efter lunch idag för att de i trean ska ha mingel, vad säger du om att vi går ut och käkar lunch och sen gör något i eftermiddag?" frågade Felix när vi kom fram till lektionssalen där jag skulle hålla till. Jag tittade mig lite omkring och såg att de i min klass tittade lite snett på mig och honom, men det var jag van vid den här tiden. 

"Alltså jag vet inte."

"Men snälla Jacky! Jag är verkligen ledsen för det där i helgen och jag vill verkligen gottgöra dig på något sätt, snälla kan jag få bjuda dig på lunch och sedan är jag öppen för att göra precis vad du vill", sa han och tittade på mig med en bedjande blick. Han greppade tag om min hand och lade huvudet på sned. 

"O-okej då", svarade jag och tittade ner på våra sammanflätande fingrar. 

"Bra, kom till entré väst klockan tolv!" sa han och lade våra läppar mot varandra. Han kysste mig mjukt och försiktigt innan han drog ifrån och tittade mig rätt i ögonen.

"Entré väst, klockan tolv blir jätte bra", svarade jag och nickade. 

"Bra, vi ses då! Älskar dig", log han och försvann iväg i korridoren innnan jag hade hunnit svara honom.

On my way - The Fooo fanfictionWhere stories live. Discover now