39 - I invited her

3.5K 224 15
                                    

- Jackys perspektiv -

Vid middagsbordet hemma hos Felix så försökte jag att uppföra mig så gott som jag bara kunde - inte direkt för att jag brukade föra mig illa men jag ville ändå visa en bättre sida av mig själv för hans mamma. Kanske lite smörigt men det var bättre att vara henne tillags och få henne att gilla en än att det skulle bli katastrofalt längre fram om det här mellan mig och Felix skulle utvecklas till något större. Som till exempel ett öppet förhållande inför alla, alltså familj, släkt, vänner och inte minst alla Felix fans som nu gick runt med förhoppningarna att kunna få honom eftersom han hade gjort slut med Alida. Att de skulle få honom var väl då kanske inte så stor chans vad jag visste nu eftersom de banden jag hade till honom kändes starkare än vad han hade till många andra. Visst, jag kunde inte ens jämföra mig själv med hans vänner från det där bandet som jag inte hade täffat än men det kändes ändå som att vi kunde lita på varandra.

"Alida var förbi här för en stund sedan och frågade efter dig men jag sade att du var upptagen med annat just då men att hon kunde komma förbi och hålla er sällskap senare i kväll", sa Felix mamma och log mot både mig och honom. Man kunde se på henne att hon verkligen tyckte om Alida och vad jag kunde ana så ville hon nog att Felix skulle gå tillbaks till henne då hon var ett "säkert" kort. Fast det var väl klart att hon kanske hade fler anledningar till att gilla Alida än mig då vi knappt hade träffats.

Felix som höll på att sätta maten i fel strupe hostade till och utbrast "men varför har du inte sagt något?" samtidigt som han torkade sig runt munnen med handryggen. Man kunde se på hans ansiktsuttryck att han var upprörd och inte gillade det här det minsta. Det var något med ögonen och ögonbrynen som sjönk ihop och såg nästan lite bekymrade ut.

"Men hon är ju en hygglig tjej", försökte hans mamma men det höll han inte det minsta med om.

"Nej det är hon inte", sa han och styrde hastigt ut stolen. "Kom Jacky!" fortsatte han och slet ännu en gång hastigt tag i min arm. Lydigt följde jag med honom mot trappan till övervåningen.

"Och mamma, om Alida kommer så be henne att dra för jag vill inte ha något mer med henne att göra!" Felix röst var skarp och seriös, förmodligen för att hans mamma skulle förstå att det här var allvar. Fortfarande med ett krampaktigt grepp om min handled så drog han med mig in på hans rum där han drämde igen dörren hårt bakom sig. Ett tungt stön flög ur han och jag kunde se hur frustrerad han verkade vara av det här.

Jag som hade tänkt slå mig ner vid skrivbordet var på väg att ta mitt första steg när jag kände hur han försiktigt tryckte mig mot dörren. Hans läppar som tidigare hade varit mjuka och försiktiga mot min hud var nu aningen aggressiva när han tryckte dem hårt mot mina. Utan att ens tänka på vad det här kunde få för konsekvenser eller vad det kunde leda till så kysste jag med vilja tillbaks samtidigt som jag sökte upp mina armar i hans nacke. Det tog inte lång tid innan han tryckte sig ännu närmre samt flyttade hans läppar vidare från mina ner mot mitt käkben. För varenda gång han snuddade vid min hud så blev kyssarna allt mer slarviga och när han mötte mina läppar igen så förblev dem också lika slarviga - om inte slarvigare.

Långsamt men försiktigt så föste han oss bort mot sängen där vi kort senare landade, jag med honom över mig. Hans händer smekte min hud försiktigt samtidigt som han bokstavligen kysste varenda liten millimeter av mitt ansikte. När jag kände hur han var och pillade lite försiktigt på tröjkanten så stoppade jag honom.

"Nej Felix, du gör bara det här för att din mamma tidigare nämde Alida och inte för att du har några som helst tankar på mig!" utbrast jag. Han rullade av mig och ner i sängen där han lade händerna för ansiktet.

"ALLTSÅ FAN JAG GÖR ALLTID SÅ JÄVLA MYCKET FEL!" han såg helt förkrossad där han låg bredvid mig med händerna för ansiktet.

"Vad menar du?" frågade jag och vände mig så att jag låg med min mage mot sidan av hans kropp. Försiktigt försökte jag få bort hans händer från hans ansikte men han stretade emot.

"Äh, du behöver inte bry dig", kastade han ur sig med attityd i rösten. Han ändrade sitt humör väldigt snabbt, så snabbt att jag knappt hängde med i svängarna. Fundersamt tittade jag på honom innan jag lade mitt huvud precis vid hans axel.

"Berätta vad det är som inte står rätt till", fick jag ur mig som ett litet pip. Han blängde på mig och suckade tungt.

"Jag fattar inte varför du tvekar så jävla mycket på mig hela tiden, alltså fan, jag tänker på dig hela tiden. Du är den enda som har varit fast i mitt huvud enda sedan den där dagen då jag såg dig sittandes ensam på det där caféet inne i stan. Enda sedan jag pratade med dig första gången så har jag varit helt fast vid din röst och då ska vi inte tala om ditt skratt som har ekat i mitt huvud. Ska jag vara helt ärlig så är jag mer än glad att mitt och Alidas förhållande är över för du är den som kompleterar mig bättre än någon annan. Du kompleterar mig till och med bättre än henne även fast hon och jag hade varit i ett förhållande relativt länge. Kan du snälla bara sluta säga att jag tänker på henne? För det är det absolut sista jag skulle göra. Vet du vad? Jag tänkte fan på dig när jag var på väg att ha sex med henne i Åre och fick därför avbryta allt."

Hans ord gick rakt in i mig, från och med nu skulle jag på riktigt sluta att tveka på honom för han verkade faktiskt tycka om mig på riktigt - om han nu inte var riktigt duktig på att manipulera.

On my way - The Fooo fanfictionWhere stories live. Discover now