18 - okay?

5.6K 178 9
                                    

- Jackys perspektiv -

Jag och Felix hade åkt ett bra tag nu och tog därför en paus med varmchoklad i backen. Vädret idag var inte riktigt på topp, det var lite disigt ute och backarna var smöriga men vi var fortfarande mer än nöjda. Jag hade aldrig njutit så mycket av att åka skidor som jag gjorde tillsammans med honom.

"Då var det påsk igen" sa Felix med en suck och drack ur sin mugg.

"Mm" svarade jag instämmande och gjorde likadant. "Mina föräldrar ska alltid göra det till en sådan stor sak vid sådana här högtider. De lagar mat hela dagen och bjuder en massa folk som man knappt känner."

"Mina föräldrar kokar ägg och steker jag lite köttbullar sen så var hela påskmiddagen klar" sa han och skrattade till lite.

"Ska du fira nåt ikväll?" Frågade jag sedan. Det kanske var lite privat då jag visste att han och Alida fortfarande bråkade - hans kväll skulle troligtvis skulle sluta på närmaste donken och då utan Alida.

"Vet faktist inte. Hade från början tänkt bjuda ut Alida men vet inte hur jag ska göra nu" svarade han lite bittert och besviket. Jag tyckte synd om killen. Alida hade varit sur på honom hela resan och han hade verkligen försökt att få henne på bättre humör men inget funkade. Han hade verkligen gett henne all tid i världen men hon hade bara nekat och gått runt och surat vad jag hade hört. Själv hade jag inte sett det med egna ögon men jag hade fått den uppfattningen av henne som en liten surmul.

"Men ta med dig Alida hem till oss, det kommer andra också i våran ålder." Fan, fan, fan. Jag hade ju bestämt mig att inte bjuda över Felix men såklart så skulle jag bryta det.

"Är det okej för dina föräldrar då?" Frågade han osäkert och kollade blygt upp på mig.

"Jadå"

"Okej men när ska vi komma?" Man kunde höra på hans röst att han var lättad, det kanske inte var någon dålig idé att bjuda över Felix. Det jag var mer orolig över var Alida. Jag tror inte jag hade fått så bra intryck på henne inte av det jag hade hört i skolan i alla fall. Hon och hennes gäng med tjejer hade av någon anledning börjat att ogilla mig när jag började någon gång efter terminsstart. 

"Kom vid fem" svarade jag.

- Felixs perspektiv -

Jag och Jacky skiljdes åt runt tre då vi båda var tvungna att göra oss iordning inför kvällen. Jag var taggad men ändå väldigt orolig över Jacky och Alida. Jag hade inte nämnt Jacky alls mycket för Alida och den informationen jag fått om Jacky av Alida var inte så positiv. Men det var på något sätt värt ett försök. I framtiden kanske Jacky skulle tillhöra en av mina närmre vänner, då kanske det skulle vara bra att hon teamade ihop med min flickvän också.

Jag hade lämnat av mig skidor, stavar och pjäxor på mitt rum och tog på mig mjukiskläder och begav mig sedan till Alidas rum. Jag tog ett djupt andetag och knackade sedan på hennes hotelldörr.

Jag blev mött av ett trött men ändå sött ansikte.

"Hej" sa jag lugnt och hon blängde på mig och kollade sedan ner på sina fötter. "Alida, jag vill verkligen inte bråka med dig och det hoppas jag att du vet om det" hon nickade bara och jag omfamnade henne i en kram, men hon sa fortfarande ingenting.

"Är vi okej?" Frågade jag försiktigt.

"Okej" svarade hon.

"Vi har blivit bortbjudna på påskmiddag, du hänger på va?" Sa jag och hon funderande en stund och jag väntade otåligt på svar.

"Aa det gör jag" en pust lämnade mina läppar och jag begav mig sedan till duschen för att duscha av mig och känna mig lite fräsch inför kvällen.

- Alidas perspektiv -

Felix hade på sig svarta byxor och en vit och blå rutig skjorta och hade faktiskt ingen keps. Hans hår låg lätt bakåtslickat på hans huvud, men det såg ändå avslappnat ut då han inte hade gelé eller vax i det. Själv hade jag på mig ett par tighta jeans och en vit v-ringad långärmad tröja där tyget gick omlott varandra på magen. Jag gillade denna outfiten då den framhävde mina kurvor, det vill säga bröst och rumpa. Jag gillade att vara fin. När jag var själv hemma kunde jag lätt sätta mig ner och sminka mig bara för att veta att jag såg bra ut.

"Vad fin du är" konstaterade Felix och jag gav honom en puss på munnen. Skulle jag vara ärlig var jag osäker på vårt förhållande. Jag kände inte att jag längre kunde lita på honom fullt ut av många anledningar. En av dem var det där med sexet som vi var på väg att ha första kvällen men som han avbröt precis när det skulle ske. På något sätt fick jag de vibbarna från honom att han inte kunde för att han hade någon annan han gjorde det tillsammans med annars. Han kanske tyckte att jag hade hakat fast mig vid just det men jag blev osäker på honom. Aldrig tidigare hade han fått för sig att avbryta mitt upp i något och speciellt inte när det kom till just sex.

Vi hade gått en bra bit nu och jag hade en aning ont i mina fötter då jag hade 10 cm klackar.

"Här är det" sa han efter ett tag och pekade på ett stort brunt trähus. Det var upplyst och man kunde se genom fönstrerna att det rörde sig folk där inne. Vi gick fram till ytterdörren och Felix ringde på. Strax efter öppnades dörren och Felix kramade en tjej med fint brunt hår. Avundsjukan brände lite i mig och den steg när jag såg vem det var. Jacky Lundvall.

- Jackys perspektiv -

Hittills hade allt gått förvånansvärt bra. Jag hade lyckats hålla avstånd från Paula och Alida hade varit trevlig de stunderna då vi hade pratat. Tim var ju också här. Jag hade stött på honom ett fåtal gånger innan men aldrig lagt märke till honom, och mamma hade rätt - han såg väldigt bra ut. Han hade blont hår som var snaggat på sidorna och ett par stora gröna ögon. Han var också väldigt vältränad och hade ett öga för stil.

"Om ungdomarna vill gå så är det okej" hörde jag pappa säga och mina tankar avbröts, han syftade såklart på oss. Jag var väldigt mätt och mådde nästan illa när jag såg hur mycket mat som var kvar på bordet.

"Um, vi kan gå upp" sa jag och alla följde efter mig i ett litet led. Tim, Alida, Paula och Felix.

"Du skojar, är det inte Alida!" Hörde jag en röst säga när vi satte oss i den stora soffan uppe i vardagsrummet. Jag kollade åt hållet dör jag hört rösten och såg Alida och Tim kramas.

"Hur känner ni varandra?" Frågade Felix med en avundsjuk ton på rösten.

"Festkompisar" svarade Tim glatt och slog sig sedan ner bredvid mig. Felix muttrade något och la armen om Alida för att visa att de hörde ihop. De hade tydligen slutat bråka nu.

On my way - The Fooo fanfictionМесто, где живут истории. Откройте их для себя