- Felix perspektiv -
Middagen med Alida hade varigt stel och tyst. Hon var alltid pratglad och vi kunde snacka om allt mellan himmel och jord, men inte ikväll. Hon satt bara på hennes stol och petade i köttfärssåsen som jag lagat till henne.
"Jag går och lägger mig" sa Alida efter middagen och lite tv tittandes.
"Redan klockan är ju bara nio?" Svarade jag och hon mumlade något bittert. Hon må bli besviken, men hon behöver inte undvika mig bara för att jag inte ville ha sex med henne. Det dåliga med hela situationen var att jag inte kunde berätta varför jag inte ville. 'Ey, Alida! Jag ville inte ha sex med dig för jag tänkte på en annan tjej samtidigt, Jacky för att vara exakt', nej det skulle inte fungera. Varför skulle allt vara så komplicerat?
"Jaha okej, jag är nog uppe ett tag till men ska inte störa" sa jag lite tystare utan att få svar.
Jag gick ut på balkongen för att få lite frisk luft och för att tänka. Vafan hade jag ställt till med? Basically så spelade jag med två tjejer samtidigt. Och hur jävla smart var det egentligen? Inte så smart va? Nej precis ditt jävla stolpskott. Mina tankar avbröts av att mobilen vibrerade två gånger i fickan. Jag halade upp den i handen och läste notisen på skärmen.
'Felix jag behöver dig nu. Kan du komma till matbutiken?'
Det var från Jacky.
'Kommer! <3'
Jag knappade in svaret och la ner mobilen igen. Nu hade chansen att lösa ett av mina tusen problem iallafall. Jag drog på mig min dunjacka, drog på mig mina sneakers och lämnade sedan en lapp till Alida att jag bara var ute på en promenad om hon skulle vakna innan jag var hemma. Jag rusade sedan ner för trapporna i hotellet och gick sedan med snabba steg mot Icabutiken som jag handlat i innan.
Jag kunde se alla bruna hyrstugor stå fint uppradade på högersida och de fina fjällen på vänster sida. Det var kväll nu vilket resulterade med tung kyla. Man kunde känna att det var ruskigt kallt. Gatlamporna lös upp den trånga bilvägen jag befann mig på och slasken åkte omkring mina fötter. Allt var mysigt och jag kunde inte vänta mer på att få sätta på mig skidorna och ge ut mig i backarna igen. Att åka skidor har varit något som jag alltid gillat. Jag lärde mig en massa trix när jag åkte hit som barn med min familj och att åka skidor har alltid varit en rolig grej.
Jag kunde nu se Jacky stå utanför den vitröda Icaaffären hon hade svarta tights, boots, mössa och en stor hoodie på sig. Folk skulle utan tvekan klassa de kläderna som slappkläder som man såg ut som en säck potatis i, men Jacky klädde den väldigt bra. Dock klädde hon inte sitt ansikte lika bra för tillfället. Ögonen var svullna och hennes kinder var röda och stela av tårar. Jag gick med snabba steg mot henne och omfamnade henne i en stor varm kram.
- Jackys perspektiv -
Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Deras bråk hade gått mig på nerverna, och det var inte första gången. Jag hade först tvekat på vad jag skulle göra. Jag hade ingen här som jag kände, inte för att jag hade det hemma heller, men men. Mamma hade snackat nonstop om att hon träffade Felix här och även fast jag tyckte han betedde sig som en skithög så var det han jag tog kontakt med. Tårarna hade redan då kommit då. Jag klarade inte av att se mina föräldrar skrika på varandra så jag gjorde det enda rätta och gick. Samhället utanför var suddigt men såfort tårarna rullat ner på kinden så blev det klarare. Jag skickade iväg ett snabbt sms till Felix och började sedan började jag tänka på hur trygg jag kände mig i hans närhet. Hur lycklig jag kände mig när vi satt på bussen hem tillsammans.
Jag såg Felix skugga röra sig mot mig. Jag frös en aning då jag bara hade thights och hoodie på mig. Jag hade också hunnit ta på mig en beanie men den värmde inte så värst mycket.
Felix steg blev snabbare. Han sa inget och inte en muskel rördes i hans ansikte och om jag ska vara ärlig så blev jag rädd. Hans steg blev snabbare och jag blundade för en kort sekund och en tår föll ner på min kind. Jag kände hur två muskulösa armar omfamnade mig och jag kände mig trygg igen. Jag fattade inte hur jag har kunnat klara mig utan Felix närvaro.
YOU ARE READING
On my way - The Fooo fanfiction
Fanfiction"Jag tappade bort mig i henne, hon var något av det finaste jag hade sett i mitt liv. Jag kunde inte förstå varför jag inte hade lagt märke till henne tidigare. Tillsammans med henne ville jag vara, inte bara för en natt utan för all framtid. Dock v...