40 - goodbye

3.8K 216 22
                                    

- Felix perspektiv -

"Hej då Zack" Jacky hade gråten i halsen medan hon stök sin lillebrors huvud under deras kram "jag kommer sakna dig otroligt mycket!"

Efter mycket om och men hade Jackys pappa bestämt sig för att flytta söder ut ner till Malmö, nu i maj, efter att ha fått ett bra nytt jobb där nere. Stefan hade då också bestämt sig för att ta med Zack i flytten, och detta var något som inte uppskattades hos Jacky. Zack var dock väldigt glad och exalterad över flytten och hade så många gånger sagt "jag undrar vem min nya bästis blir", "tror ni de har fotbollsplan på nya skolan" och "jag ska nog börja i basket i Skåne". Jag förstod dock att han var ganska exalterad över att flytta eftersom han aldrig tidigare hade varit söderut i landet och för att deras pappa hade tryckt i honom en hel del grejer för att han skulle vilja följa med. Stefans tjat på Jacky hade dock inte fungerat på henne utan hon var fast bestämd vid att stanna här vilket jag var ganska lättad över.

"Hej då grabben, du får ha det så bra" hans smala armar var virade runt min midja samtidigt som Jacky tog farväl av sin pappa. Han tittade upp på mig med ett stort leende så man kunde se hur hans små vita tänder visades. Efter ett tag kollade han snett på mig och kallade på mig genom att vinka med sitt finger. Jag hukade mig ner och Zack la sina händer runt om mitt öra.

"Jag visste att Jacky var kär i dig" sade han tyst och finurligt med ett flin på läpparna. Jag gav ifrån mig ett litet skratt och klappade honom lätt på axeln innan han sprang iväg till bilen. Fem minuter senare den här dagen var de borta och påväg mot Malmö och deras nya hem. Jacky som stod bredvid mig hade lutat sitt huvud mot min axel och fällde några tårar när hon såg att bilen hade åkt iväg och inte längre var kvar.

"Gumman, det kommer bli bra", Sa jag tröstande och pussade henne på tinningen. Hon skakade på huvudet och vände sig sedan om så att hon stod med hennes ansikte pressat mot mitt bröst.

"Ni är ju för söta" Anns röst hördes bakom oss och jag log mot henne lite försiktigt. Jag tyckte faktiskt om Jackys mamma, hon var en väldigt trevlig kvinna som var modern i hennes språk och i sättet att vara. Hon var inte en sådan där tråkig mamma som var utan humor och sådant.

"Mamma vi drar till Felix", Jacky torkade några tårar, drog handen genom sitt hår och rättade till tröjan och gick sedan för att hämta nödvändiga saker så som mobil, SL-kort och pengar.

"Måste vi va hos mig?" gnällde jag och suckade tyst för mig själv.

"Vadå? Det är ju inte roligare hos mig?" svarade hon och knuffade mig åt sidan samtidigt som min mobil vibrerade till i fickan. Jag fiskade långsamt upp den och såg att det var meddelande från Oscar som var en av notiserna.

'Tja Felle, lust att hänga med till Grönan? Jag och OG hade tänkt dra in om 20.
Oscar'

"Eller så kan vi åka till Grönan" sa jag med ett flin och visade Jacky sms:et. Hon rynkade till en början på ögonbrynen när hon läste men nickade tillsist.

"Sure, men jag har ju aldrig träffat Oscarna" sa hon med en osäker ton. Det var sant, hon hade inte träffat några andra av mina vänner mer än de som gick i skolan - alltså de vännerna jag knappt umgicks med i vanliga fall. Faktiskt så kändes det lite dumt när jag tänkte efter då vi ändå hade varit både vänner och nu på slutet ett par.

"Och de har inte träffat dig så detta är ett utmärkt tillfälle, och de är inte stela eller blyga, de är typ lite som jag" beskrev jag. Det var verkligen så både Oscar och Ogge var helt oförutsägbara och det kunde hända nästan vad som helst när man umgicks med dem vilket var kul då jag älskade att ha fart och fläkt omkring mig.

"Oh holy, tre killar som är som du, kan detta ens sluta bra?" retades hon och pussade min hand som var i hopflätad med hennes egen. Jag fnös till och knuffade till henne lite försiktigt i sidan. Ett litet skratt flög ur henne och hon tittade busigt på mig. Som alltid annars när jag hörde hennes skratt så blev jag alldeles knäsvag, för mig var hennes skratt bättre än musik. Bättre än någonting annat.

Vi begav oss till tunnelbanan och tog första bästa tåg in till t-centralen för att sedan ta spårvagnen från plattan mot Grönan.

"Skulle de va här nu?" frågade Jacky och grep tag i min arm. Hon var alltid lire smått obekväm i nya sällskap om man kunde säga så men det var nog bara bra ibland. Liksom hur skulle vår värld sett ut om alla var utåtriktade?

"Aa där borta är de" svarade jag och pekade på Oscar och Ogge som glatt vinkade åt oss vid entrén. Försiktigt drog jag med henne åt deras håll för att vi så snabbt som möjligt skulle ta oss in på nöjesparken.

On my way - The Fooo fanfictionМесто, где живут истории. Откройте их для себя