-Jackys perspektiv -
Eftermiddagen hade dragit sig mot sitt slut och det började bli kväll. Denna dagen hade bokstavlig talat varit ett helvete. Den började ju lagom bra med att jag försov mig och kom en halvtimme sent till svenskan, ämnet med den strängaste läraren. Efter det var jag tvungen att göra ett franskaprov jag missat och efter det så kom Felix. Han smörade för mig som attan och slängde även ut sig ett par onödiga kommentarer. Jag pallar verkligen inte att han har två sidor - den stöddiga och populära Felix, och den fina lugna Felix.
Som grädden på moset så hade det varit en fruktansvärd stel atmosfär hemma. Zack som annars brukar liva upp stämningen någorlunda var på innebandyträning, vilket resulterade med en väldigt stel middag med mig, mamma och pappa. Det var inte det att jag inte kunde snacka med någon av de, men jag hade för tillfället inte lust att snacka och mamma och pappa verkade inte vara så bra vänner idag, igen.
Jag åt upp den sista potatisen som låg ensam på tallriken och dukade av.
"Jacky kan du plocka ihop din smutstvätt så tar jag den sedan?"
Jag mumlade ett svagt ja och tog mig sedan upp till mitt relativt tråkiga och vanliga rum. Det bestod mest av IKEA-möbler och vita väggar och någon matta från Jysk. Somsagt väldigt vanligt. Jag samlade ihop min smutstvätt och la på en hög vid dörren och la mig i min säng och öppnade twitterappen på min mobil. Jag följande inte sådär värst många där men det var kul ibland att kolla omkring lite då och då.
Efter ett tags scrollade mellan sociala medier stördes jag av en knackning.
"Tvätten ligger vid dörren" sa jag med en suck och återgick sedan till min mobil.
"Um... Jag vill bara snacka" hörde jag en igenkännande röst säga och jag satte mig hastigt upp i sängen.
"Och vem släppte in dig?" Frågade jag stöddigt.
"Din mamma sa att det var okej"
Det var som om allt återspelades. Mamma med en ärta innanför pannbenet hade släppt in Felix, igen. Jag tittade på honom från topp till tå. Han hade på sig samma kläder som i skolan, och han stod lite stelt i dörröppningen.
"Men jag är inte mamma och jag har inte lust att höra en massa fjäsk eller bortförklaringar" jag hasade ner i min säng och låtsades. som om Felix inte stod i mitt rum. Jag hann gilla några bilder på instagram innan min säng guppade till och Felix satte sig ner i den.
"Men jag vill snacka med dig så då är det två mot en" han tittade stolt på mig över sin kommentar som han säkert funderat på länge. Jag blängde på honom och väntade på att han skulle säga något, men han satt bara raklång och tittade på mig.
"Men säg det då och sitt inte bara och glo?" Mitt humör var inte på topp idag och jag behövde verkligen inte Felix just nu. Han kliade sig lite i nacken och tittade sedan tillbaka på mig efter sitt lilla avbrott av tittande.
"Förlåt" mumlade han "Förlåt för att jag har varit en jävla douchebag" Han la sin hand på min fot men jag skakade snabbt av den och mumlade något oförstårligt till svar. Jag visste själv inte vad jag skulle svara då jag inte var säker på om jag skulle förlåta honom eller inte. Just nu var allt bara alltför rörigt för mig.
YOU ARE READING
On my way - The Fooo fanfiction
Fanfiction"Jag tappade bort mig i henne, hon var något av det finaste jag hade sett i mitt liv. Jag kunde inte förstå varför jag inte hade lagt märke till henne tidigare. Tillsammans med henne ville jag vara, inte bara för en natt utan för all framtid. Dock v...