02 .

935 150 5
                                    

" Pa ! appa !! "
Panggilan Jihyo dari tingkat bawah menghentikan kerja Jae Wook di bilik kerjanya.Dia keluar dari bilik itu dan turun ketingkat bawah menemui anaknya itu.

    " Nae ?! waeyo dear ? "

" Jihyo tak faham dengan apa yang berlaku sekarang . Waeyo polis yang entah datang dari mana tu kata Jihyo sekarang di bawah tanggungjawab dia ?! "
Tanpa menunggu lama, Jihyo terus mengajukan soalan yang sedari tadi berlegar-legar di fikirannya.

Jae Wook faham akan apa yang diperkatakan anaknya itu ukir senyuman.Dia sudah menjangkakan ini reaksi Jihyo apabila mengetahui akan perkara ini.
    Dia sudah sedia dengan apa pun tanggapan anak gadisnya itu.

     Jae Wook mengangguk.
     " Nae , Jihyo di bawah tanggungjawab dia sekarang "

Jelas riak terkejut terpancar di wajah Jihyo apabila dengar jawapan itu.

" Waeyo ?! appa dah tak nak jaga Jihyo ke ?! nak buang anak appa ni ? "

Pertanyaan Jihyo itu betul-betul mengejutkan Jae Wook.
" Ani ! bukan begitu dear "
Dia ingin mendekati Jihyo, tetapi anaknya itu berunduk kebelakang.Hatinya terasa.

Salah faham .

    " Sampai hati appa buat Jihyo macam ni. Kalau appa dah benci Jihyo, appa hantar aje lah Jihyo pada omma ! "
Tanpa sedar dia meninggikan suara.Terkilan kerana lelaki yang tidak di kenali akan mengambil tugas appa nya.

" Song Jihyo ! "

" Waeyo kau kurang ajar sangat ni ? "

Jungkook yang baru sampai agak terkejut dengan gadis di hadapannya sekarang ini.Gadis yang kelihatan innocent itu meninggikan suara kepada appa nya sendiri.

    " Bwo ? ! "
Jihyo memandang Jungkook dengan pandangan tak suka.

       " Jihyo " Jae Wook rasa bersalah terhadap Jungkook dengan sikap anak perempuannya itu. " Jihyo benci appa ! " luah Jihyo dan berlari keluar dari rumah.

Jae Wook mengeluh.Dia melabuhkan duduk di atas sofa dengan perasaan kesal.Mulai menyalahkan diri sendiri atas apa yang berlaku sekarang dan selama ini.

" Tuan "

Jae Wook mengangkat wajah tengok Jungkook. " Gomabseubnida , Insp. Jungkook " ucapnya rasa berbesar hati dengan kesanggupan lelaki itu.

Jungkook mengangguk dan menapak keluar dari rumah itu untuk menyusul Jihyo.
     Gadis remaja itu masih tidak faham akan apa yang terjadi sekarang ini.




" Hiks ! ahjussi, appa dah tak sayang Jihyo "

Hee Soo memeluk bahu Jihyo dan menyandarkan kepala anak majikannya itu di bahunya.
    " Mana ada appa tak sayang Jihyo. Appa buat semua ni bersebab "

Jihyo teresak.

" Sebab apa ahjussi ?! kalau appa tiba-tiba nak bagi Jihyo pada orang yang Jihyo langsung tak kenal.Entah datang dari planet mana lah lelaki tu "

Berkerut dahi Hee Soo di buatnya.Planet ?! bumi lah kan ?? melainkan Jeon Jungkook tu starlord atau groot yang berasal dari galaxy.Agak kelakar kata-kata Jihyo di pendengarannya.

     " Ehem ! "

Hee Soo berpaling ke belakang apabila terdengar bunyi dehaman itu.Jihyo tidak menghiraukan kerana dia tahu itu Jungkook.
     " Ahjussi, Tuan Jae Wook panggil "
Ujar Jungkook.

[ C ] my strange hero • jjkWhere stories live. Discover now