" Arghh— segarnya ! "
Jihyo mengeliat di balkoni bilik . Udara pagi hari yang segar menyegarkan dia yang mengantuk . Malas mahu mandi lagi, dia menapa keluar dari bilik dan turun ketingkat bawah .Sambil berjalan dia mengikat rambut gaya ekor kuda .
" Ahjumma nak balik dah ? "
Dia menegur Lish yang mahu keluar . Ditangannya ada plastik hitam berisi sampah ." Nae, tapi lewat sikit hari ni . Ahjumma masak lebih . Boleh Jungkook sarapan juga sebelum dia balik "
Jihyo angguk faham . Di toleh tengok Jungkook yang masih tidur di sofa ruangtamu . Terlalu lewat, jadi dia tidur sahaja di sini . Di suruh tidur dekat bilik tetamu tidak mahu .
" Bye, ahjumma. Jangan lupa datang kejap lagi tau "
" Okay, kejap lagi ahjumma datang balik . Kena siapkan yang dekat rumah pula "
Ujar Lish dan keluar dari banglo mewah itu . Di rumah dia ada suami dan dua orang anak untuk diuruskan .Jihyo melangkah ke ruangtamu .
" Boleh tahan juga orang tua ni tidur "
Jihyo mengomel apabila melihat Jungkook masih lena . Siap berdengkur lagi . Penat sangat agaknya .Malas mahu menganggu, dia melangkah keluar untuk ke taman mini . Terukir senyumannya apabila melihat kehijauan di sertakan dengan kolam dan air pancur .
Duduk Jihyo labuhkan di tepi kolam . Bekas berisi makanan ikan dia buka . Melompat lompat ikan-ikan koi di dalam kolam apabila dia menabur makanan .
" Meow , "
Sedang ralit memberi makan ikan, tiba-tiba dia terdengar bunyi kucing dari belakang . Dia toleh dan terdapat seekor kucing berbulu agak lebat membuatkan dia terus berdiri dan menghampiri kucing itu .
" Hey ! dari mana awak masuk ? "
Kucing comel itu dia angkat, di belai bulu lembut itu dengan senyuman senang dengan kehadiran si bulus ini . " Mesti masuk ikut lubang longkang ni " tekanya . Dia pernah nampak jiran sebelah memegang kucing ini ." Awak mesti lapar kan ? "
" Meow , "
" Hah ! Eh, tak boleh "
Tertawa Jihyo apabila kucing itu mengeow dan melihat kearah ikan di dalam kolam ." Ahjumma ! "
Kedengaran suara Jungkook mengalihkan perhatian Jihyo . Dia menapak masuk ke dalam dan kucing itu dibawa masuk juga .
" Ahjumma dah balik "
Ujarnya kepada Jungkook yang baru keluar dari dapur . Wajah kacak itu nampak sedikit basah, mungkin baru lepas basuh muka .Riak wajah Jungkook nampak lain apabila pusing ke arah Jihyo . Lebih lagi apabila gadis itu menghampirinya .
" Dari mana pula Jihyo ambil kucing tu ? "
Tanyanya kerana setahu dia tidak pernah pula nampak kucing dalam rumah ini sebelum nya ." Kucing jiran . Dia datang sendiri "
" Pergi lah hantar balik ! "
Tiba-tiba Jihyo merasa pelik melihat reaksi lelaki di hadapannya ini . Nampak macam..
Takut ? ! mata itu tidak lepas dari tengok kucing di tangannya ." Oppa , takut kucing ke ? "
" Hah ? mana ada "
Sangkalnya laju .Jihyo mula dapat idea jahat . Dia senyum sinis .
" Apa ? "
Tanya Jungkook ." Oppa, nah ambil lah "
" Yah ! , Song Jihyo . Jangan ! "