Symfónia karmy

702 41 0
                                    

Azel, sediaci na čiernom gauči na priestrannej chodbe pred masívnymi dverami, za ktorými nedávno zmizol Rik, neprestajne rozmýšľal nad včerajšími udalosťami. Keď sa zadíval na svoje správanie, prišlo mu, akoby hľadel do mysle niekoho iného. Bol si istý, žeby nikdy tak odvážne a jasne nekonal, kebyže nie je v stave, prirovnajúcom k opilosti, spôsobenom eufóriou pri dotyku na svojich krídlach...a hoci sa mu to nepriečilo, pri tej spomienke sa cítil trápne.

Morel sediaci medzitým s Damienom oproti, si podopieral rukou unavene bradu a upieral pohľad na zvláštne pôsobiaceho Azela. Podľa toho, čo mu pred tým vravel, tak tu už raz bol...možno preto sa netváril nervózne. Zato jeho slniečko, neustále napäto sledujúce svoje okolie, pôsobilo pomerne vtipne. Bol z nich jediným človekom a tváril sa, akoby šli práve po ňom. Ale aj tú jeho ustráchanosť, ktorá ho robila neodolateľne roztomilým na ňom Morel zbožňoval.

On osobne už necítil žiadne významné obavy. Damiena našiel, čiže vedel, že je v bezpečí. Navyše to vyzeralo, že Azelov služobník má medzi rebelmi celkom silné slovo a dokým bol s nimi, nemusel sa obávať ani o svoj život. Avšak stále tu bolo niečo, čo mu vŕtalo hlavou.

,,Azel...?" začal, akoby unudene, načo mu Azron oproti venoval spýtavý pohľad.

,,Čo máš teraz v pláne?" zaujímal sa. Predsa len plán, o ktorom mu hovoril bol tak trochu v ohrození...navyše keď sa podieľal na zničení stanice a jeho otec bol hlavným aktérom vlády...nevyzeralo veľmi sľubne, žeby sa mohli vrátiť k pôvodnému.

,,Ako to myslíš?" nerozumel Azel

,,Po pravde nemám nič proti mieru...je mi v podstate jedno, v akej podobe sa budú ľudia pohybovať vo svete...no festival je zajtra. A ty furt trčíš tu...príde mi, že sa vám to trochu dokazilo." poznamenal.

,,Ah...o to nemaj obavy...Rik o tom práve debatuje z nadriadeným. On už niečo vymyslí." objasnil isto.

,,Hmm..." zadumal Morel unudene. ,,A to si myslíš, že vám to vide? Mne sa nezdá, žeby rebeli dva krát túžili po miery..."

,,Nevyzerá to tak, ale som si istý, že po tom ako ho dosiahneme, sa toho veľa zmení...nie možno hneď, ale po pár mesiacoch a rokoch už bude všetko fungovať. Pre nás je možno neskoro, ale pre ďalšiu generáciu už nebude." vysvetlil.

Morel sa zadíval na stenu a hlboko zadumal. ,,Tak novú generáciu..." zasmial sa napokon neveriacky. ,,By ma zaujímalo, kde ju chceš zohnať."

***

,,Tak to vysvetľuje, ako je možné, že ešte žiješ." vydedukovať Rik po dlhej prednáške o účinkoch Azronských krídel.

,,Avšak stále si mi neobjasnil..." ozval sa Henry, neprijmúc fakt, žeby Rik našiel Azrona, schopného vytiahnuť ho spod prahu smrti.

,,To už stranou...teraz chcem vedieť, ako sú na tom prípravy." dodal zaujato, dúfajúc v dobré správy.

Henry si zhlboka povzdychol. ,,Čo sa týka celkových príprav, tak sa toho veľa nezmenilo. Po uliciach zón sú už reproduktory. Hudba našich huslistov bude vysielaná všade, no kvôli zmene plánom nebude účinkovať náhle a prudko. Pôjde skôr o podvoľnenie a uľahčenie vsugerovania o správnosti slov, ktoré začujú. Zabezpečí nám to však len to, že sa nebudú vzpierať rozhodnutiu. Hudba hrá v mestách už teraz, no je primiešaná do bežnej akustiky preto nemá taký priamy vplyv ako akcia, ktorú sme plánovali." povzdychol si.

,,To nie je problém. Kým to dopomôže k prijatiu rozhodnutia väčšine, tak sa zvyšok prispôsobí. Bol to dobrý krok." prikývol Rik.

,,Problémom je však, že sídlo vlády znemožnilo prístup z vonku. V tejto chvíli už sa do neho nikto nedostane. Nemáme možnosť zmeniť vládcovu výpoveď. Takýmto tempom sa k vysielaniu ani nepriblížime a všetko vide nazmar." pokrútil hlavou.

Ukáž mi svoje krídlaWhere stories live. Discover now