Pov Fay
Ik wordt wakker door iemand die op me hoofd kus. Ik draai me om. "Fay kom anders ben je laat." Lacht Cash. Hij gooid de deken van me af. Ik zucht geïrriteerd. Ik pak me deken weer. "Fay! Kom." "Geen zin. Laat me slapen." "Dan maar zo." zegt hij. Ik voel dat ik op getild wordt. "Wat ga je doen." "dit." zegt hij als hij bij de douche aan kom. Hij zet me neer en zet de kraan op me. "Cash!" schreeuw ik. "Jij wou je bed niet uit." "Komt omdat die lekker ligt." "Ga je nou omkleden." "Eerst dit." zeg ik en maak hem nat. We moeten alle twee lachen.
"Gelukkig heb ik me zwembroek al aan." zegt Cash. Ow shit. Cash slaat armen om me heen. "Hey. Het komt goed. Ga gewoon waar je kan staan." "Ik kan dit gewoon niet." "Fay je kan dit wel. Vertrouw je vrienden en vertrouw in mij. Ik blijf in de buurt." "Ik ga gewoon aan de kant zitten." "Fay overwin je angst." "Misschien kom ik er in. Ik beloof niks." "Kom voor dat we echt laat wordt en moeten gaan fietsen." zegt Cash. Ik zucht geïrriteerd.
Lachend rennen we naar beneden. We zien dat niemand er is. "Te laat." zeggen we in koor. "Kom geen we fietsen." "ik heb geen fiets." lach ik. "Ik ga fietsen en je gaat achterop." verbeter Cash zich zelf. We lopen naar de fietsenstalling. Cash pakt zijn fiets. We zien Noah staan. "Hey no." roept Cash. "Jezus wat duurde lang." Cash en ik kijken elkaar aan. "boeien." zeggen we in koor. Noah moet lachen "Kom op voor dat jullie 20 banen moet gaan trekken in plaats van 10." Ik zucht. "Het is met mij er bij. Het komt goed." zegt Cash en pak me handen. Wat als een mogool in het water spring en me verzuip als Cash het niet ziet. Of in een gevecht zit met die gene. "Fay het komt goed." "Ik weet het niet." zeg ik. Cash sla armen om me heen. "Er gaat niks gebeuren. Als het wel gebeurt krijgen ze met mij maken. Ik beloof je het. Ookal is het een van me vrienden. En dan mag je zijn haar kots groen maken." fluister hij het laaste stukje in me oor. Ik knik.
We komen er aan. De mentoor staat op ons wachten. Cash en Noah zijn aan het praten. Ineens laat iemand me schrikken. Ik kijk om. "Alex! Hond!" zeg ik een beetje geïrriteerd en spring op zijn rug. Noah en Cash kijken ons raar aan. "En hij is je pleegbroer?" "Ja. Ik weet niet wat hij hier eigenlijk doet." "Ik moeten werken." "Wow werk jij?" "Ja. Dat komt als je drie dagen er niet bent." "Nou." zeg ik triest. "Grapje was langer al zo." "Ow." "Waarom ben jij hier?" "Klassen uitje. Ik ga jou irriteren na dat ik 10 banen heb gezwommen." "Dat wil ik zien." zegt Alex en rent naar binnen met mij op me rug. De docent kijkt ons raar aan. "Me pleegbroer. En sorry dat we zo laat zijn. Me bed lag te lekker." "Ga je omkleden en 15 banen zwemmen." zegt hij streng. Alex rent mij op de rug naar de kleedkamers. "Je moet toch de anderen kant op." "Fay en in het water zie ik niet vaak. Ik ga al." zegt hij. Ik spring van zijn rug en ga een kleedhok in. Ik trek me broek en shirt uit want ik heb me bekinni er onder.
Ik loop naar het zwembad. Angst komt nu echt. Ik loop een kant op. "Ow dat is lang geleden weesje." hoor ik iemand zeggen. No way. Hij is facking hier. Ik vlucht de anderen kant op. Alex komt mij te gemont. "Ik ga het water niet." zeg ik. Angst hoor je duidelijk. Ik adem ook snel. "Adem rust in en uit." zegt Alex die me probeert te kalmeren. "Jim! Roept hij. Jim staat er even later staat hij er bij. "Jace is er." mompelt hij. "Kom." "ik wil niet." mompel ik. Alex slaat armen om me heen. Cash komt er aan. Hij ziet angst in me ogen. "Mag ik even." vraagt hij aan Alex. Ik voel hem knikken en laat me los. Cash pak me en gaat op de rand zitten. "Hij is hier." mompel ik. "Wie is hier." "De jongen." "Weet je nog wat we hebben af gesproken?" ik knik zacht. "Ik blijf gewoon in de beurt." "Hij vind wel iets." "Niks als ik er bij ben." "Ook." "ik gooi je erin als je zo doet. Geloof gewoon in me. Fack die angst!" zegt Hij. Ik moet lachen. "Kom." zegt hij. Veel meiden staren jaloers naar me.
Jim leid ons naar hun plek. Noah gaat ook bij ons zitten. De docent komt naar ons toe. "Jullie moeten nog banen zwemmen en die badmeester let op jullie." zegt hij terwijl hij naar Alex wijs. We lopen naar het diepen. Alex komt naar ons. "10 banen mogen jullie." fluistert hij terwijl de docent weg loop. "Ik hou van je." zeg ik. Cash kijkt jaloers. "Niet jaloers. Ze is me zusje maar." zegt hij en duwt Cash er in. "niet bij mij." zeg ik snel en spring het water in. Ik zie Jace aan komen. Ik ga meer naar Cash. We zwemmen zo 5 rondjes. Ik zie Jace dicht bij komen. Ik duik naar onder. Ik zie dat Cash stopt en naar onderduiken. Hij trek me omhoog. "Ik ben bij je. Ik ga ook niet weg." zegt hij. "Kom jullie mogen wel stoppen." roept Alex. Ik zwem snel naar de kant en ik klim er uit.
Cash komt er ook aan. "Je bent gewoon langzaam." "Ow ja? Of jij was gewoon te snel." "Kan ook." zeg ik en loop naar Alex. Ik geef hem een knuffel. "Dankje" "Geen probleem." zegt hij en knuffel me terug. "Ga nou maar naar je vrienden." zegt Alex en geef me een duw. Ik loop naar Cash. Hij kijkt een beetje jaloers. "Je moet niet jaloers zijn." "Wel je knuffelde hem en mij niet." "Ow een knuffel. Ik dacht eerder aan dit." zeg ik en geef een kus op zijn wang. "Dat is beter." zegt hij. We schieten alle twee in de lach. We gaan zitten op de stoelen. Al snel komt iedereen er bij zit. We praten met ze alle. "is er hier een voetbalveldje?" "weet ik niet." "Zack tegen Fay. Als het er is." "Dat is er." "Alex! Alweer. Zeehond." zeg ik. Iedereen schiet in de lach. Ik lach mee. "iemand een bal bij zich?" vraagt volgens Justin. Iedereen schud nee. "Ik pak er wel een achter." "Held!" roept Zack hem na.
JE LEEST
What's go wrong
Jugendliteratur"Dus je denkt hier even de leiding te nemen hier op het internaat?" zegt cash. "Dat denk ik dat wil ik." zeg ik. Hij weet niet met wie te maken heb. "Dan moet er voor vechten." "deal!" zeg ik. Fay een meisje die van pranks uithalen houd, tekenen en...