Pov Fay
Ik hou het echt niet bij hoe lang ik hier zit. Ik mag vandaag mee naar buiten voor het eerst. Ik zie in een haventje. Ik kan gaan ontsnappen. Ik moet alleen langs de mannen heen komen dan kan ik gaan rennen.
De auto stopt. We stappen uit. Ik heb nu blondere haar dan normaal. Heb nu ook make up want ik graag er af wil hebben. We lopen naar een restaurant. We gaan aan een tafel zitten. Ik heb geen honger.
"Ik ben heel even naar de wc." Zeg ik en loop naar binnen. Ik zie dat de wc uit het zicht staan voor hun. Ik loop de richting op. Ik kijk of ik een medewerker zie die ik kan spreken. Je loopt langs de kok. Fay nu moet je het doen. Ik loop de keuken binnen en wordt meteen aan gesproken van dat ik niet naar binnen mag. "Luister ik heb jullie hulp nodig. Ik ben Fay Everygreen en ik moet een uit weg zien te vinden en weg te rennen." "Kom maar mee." Zegt een kok. "We bellen de politie en jij kan naar de haven rennen." "Dankje." Zeg ik. De man doet de deur open en zeg welke kant ik op moet. Ik doe me pruik af en begin te rennen. Duizeligheid komt snel naar voren.
Ik ben in de halve en ik zie net dat een familie weg wilt gaan. "WACHT." Roep ik. Ze stoppen. "Kan ik een stuk met jullie mee? Ik ben Fay everygreen en moet zo snel mogelijk hier weg. Ik hoef maar een klein stuk mee." "Kom maar." Zegt de man. "Dankje." Zeg ik en stap in. We komen uit eindelijk op de grote water. "Dankje. Ik spring er hier uit." Zeg ik. "Maar je weet niet welke kant je op moet." "Ik wil niet dat jullie leven in gevaar wordt gebracht dus ik zwem een kant op tot dat ik een andere boot zie en daar weer op stap." "Succes." Zeggen ze. Ik bedank hun nog en spring het water in.
Na uren zwemmen wordt ik wel moe. "Hallo!!" Hoor ik een man roepen. Ik zie een grote vissersboot varen. Ik zwaai. "Help haar!" Hoor ik een man roepen. Iemand springt in het water en pak me vast. "Je bent heel dun." Zegt de man en klim een trapje op. Ik zie dat er een man staat met handdoeken. "Wat deed je in het water?" "Vluchten." Zeg ik. Ik krijg een handdoek om me heen. "Voor wie?" "Biologische vader en broer." "Ben je Fay everygreen?" Ik knik. "Kom we brengen je naar binnen." Zegt iemand en brengt me naar binnen. Ik krijg iemands zijn kleren. "Deze kan je straks aantrekken. Wij zijn op de dek." Ik knik dat het goed. De man loopt weg. Ik zet snel een stoel voor de deur en kleed me en droog me zelf af. Ik doe de stoel weer weg en ga er op een zitten. De man die me uit het water redden komt binnen. "Ik ben Finn. Je kent vast me neefje Adam." Ik kijk hem verbaast aan. Ik moet gapen. "Kom ik laat je zien waar je mag slapen." Zegt hij. Ik knik.
*skip 2 dagen.*
Finn brengt me op de dek. Ik zie de stad al dichter bij komen. "Adam haalt je op en breng je naar het ziekenhuis." "Dankjewel." Zeg ik. "Fay je biologische familie zijn op gepakt." Ik glimlach. Finn houdt me wel vast omdat ik nog heel dun en niet goed me evenwicht kan houden op de boot. Ze varen aan en maken de boot vast. Er komt ook een trap zodat er mensen op en er af kunnen. Finn tilt me op de trap en loopt naar beneden. Adam komt aan rennen en geeft me een knuffel. Ik moet huilen. Ik heb me vrienden gemist, ik heb Ace gemist, de team gemist en me familie gemist. "Kom we moet naar het ziekenhuis." Zegt Adam. Ik knik en laat Adam los.
Na 15 minuten in de auto gezeten komen we in het ziekenhuis aan. Adam brengt me een rolstoel en gaat naar binnen. "We zijn hier om Fay te controleren." "Breng haar maar naar kamer 145." "Is goed." Zegt Adam. We komen op de 1e verdieping aan en gaan naar 145. Daar staat een dokter te wachten. "Leg haar maar op bed." Zegt de dokter. Adam helpt me om op bed te komen. De dokter doet allerlei testen bij me. "Er komt een vaste voeding schema voor jou. Zo raakt jou maag niet heel snel van streek. Er komt straks een zuster voor iets anders maar dat legt zij uit. Je pleegfamilie is al op de hoogte net als je tweeling broer." Ik knik.
Ik zie Ace rennen naar mij en meteen geeft hij mij een knuffel. "Je plet me." "Ow sorry." De jongens komen ook binnen en geven me een knuffel. De zuster komt binnen. "Fay je bent niet." "Dankje." Zeg ik. De zuster loopt weer weg. "Fay we moeten jou wat vertellen." "Vertel op." "We moeten over 2 dagen aan een oorlog mee doen." Me hart staat even stil. "We hebben al paar dagen verzet. We mogen niet veder verzetten." Verteld Harm. Ik knik zacht. "Ik moet waarschijnlijk naar België om daar veder te herstellen." Ik liggen. "Wanneer moeten jullie weg?" "Over 2 dagen." Antwoord Joey.
Het is nu avond en Ace blijft mij me slapen. "Fay hier is je eten. Ace voor jou." "Dankje." Zeg ik. De zuster loopt weer weg en Ace begin aan zijn eten. Ik kijk moeilijk. Ik zet het bij Ace neer. "Nope je gaat eten." "Nee." "Fay jij moet eten. Je kan nu niet dood gaan." Ik zucht en neem een klein hapje.
JE LEEST
What's go wrong
Teen Fiction"Dus je denkt hier even de leiding te nemen hier op het internaat?" zegt cash. "Dat denk ik dat wil ik." zeg ik. Hij weet niet met wie te maken heb. "Dan moet er voor vechten." "deal!" zeg ik. Fay een meisje die van pranks uithalen houd, tekenen en...