Pov cash
We lopen de dansschool binnen. We horen gelach. We lopen veder. Romeo pakt zijn telefoon er bij een film het. Fay maakt een handstand op iemands hand. "Uitslover." zegt Sophie. De jongen gooid Fay in de schuimblokken waardoor ze op zijn kop beland. We moeten lachen. "Ik vis haar wel even er uit." zegt de jongen en springt er in. Hij zet Fay goed. Fay klimt er zelf. "Kleine dat kon je ook zelf." "Ik vond gewoon leuk. En dit ook." zegt ze en duwt de jongen er weer in maar gaat er zelf ook in. "Typisch Fay." "Ga maar weer fals rappen Romeo." zegt ze en gooid een blok op Emma's hoofd. Die wordt niet blij. "jij vieze hoer." zegt Emma boos. "Leuk om jou te ontmoeten Emma." zegt Fay en klimt er uit.
Fay praat met de anderen. Ik loop naar de balie. "Hoi mag ik vragen wie die jongen is?" "Hij is Jasper. Jullie dans coach. Ik ben Sanne. Ben jij Cash?" "Ja hoezo?" "Ik weet dat Fay je haat maar probeer met haar te praten." "Ze ontwijkt me toch." "Ik weet het. Kijk een keer wanneer ze danst. Er zit veel emotie vast." "Zal ik proberen." "Jo Cash kom." roept Romeo. Ik loop achter hun aan. We komen bij onze oefenzaal uit. We beginnen gewoon wat simpele danspasjes te doen. Ik zie ineens dat Fay weg is. Ergens voelt het niet goed. Sophie is ook weg. Jasper stelt zich voor. "Mooie tatoeages Cash." zegt Jasper. "Thx."
We zijn in onze hotelkamer weer. "Fay negeerd me." zegt Sophie. Ze is gestress. De tv staat aan. Op het nieuws. 'vanavond is er een motorrijder bekogeld geraakt. In haar elleboog. Het gaat om een meisje 19 jaar. De jongen die aan bijrijders kant zat sprong er uit en hielp haar. De jongen ook wel Ace voetballer van de grootste voetbal school is het meisje gaan helpen. Waarschijnlijk was het meisje Fay everygreen. Ace en Fay zijn vrienden met elkaar. We weten niet wie de wapen vast heeft maar een ding is zeker. Fay kan niet morgen bij de wedstrijd zijn door haar bloed uitstorting.'
Ik kijk geschrokken. "Omg. Vandaar dat gaasje op haar ellenboog."zegt Sophie. Romeo knikt. "Gast gaat het?" "Waarom moet het altijd Fay zijn die ongeluk heeft?" "Dat weten we niet." zegt Hugo. "Kom we gaan slapen."
Ik wordt ineens wakker gebeld. Harm.
"Gast je beld me wakker."
"Jammer maar dit gaat even niet om wakker gemaakt worden."
"Waar over dan?"
"Fay."
Ik schiet meteen recht om hoog. "Cash ligt stil" mompelt Hugo. Ik stap uit bed.
"Vertel Harm."
"haar echte ouders hebben haar."
"Wat!"
"Ik weet niet hoe."
"Weet je waar ze nu is?"
"Nee. Alleen uitzicht op het bos en veel drank."
"Hoe weet je dat?"
"Zack kreeg een filmpje van Fay. Blijkbaar heeft ze haar telefoon nog."
"Heb je haar geprobeerd te traseren?"
"Ja kwam uit op de vuilnis bult."
Ik loop naar de keuken.
"Weet haar familie het al?"
"Ja. Ik moet gaan. Doei."
"doei."Hij hangt op. Sophie kijkt me vragend aan. "Fay. Die klote pedofielen hebben haar." "Cash rustig." "Nee. Die pedofielen hebben haar. Ze kan er niet alleen er uit." "Cash ze red het." "Hoe bedoel je?" "Ik had heel even contact met haar. Ik vertrouw haar." Ik zucht. "Ik snap dat je iets wil doen maar dat kan niet. Vertrouw op haar." Ik zucht. "Goed." Ik zet de tv. Er komt nieuws. 'goede morgen. Vandaag beginnen met nieuws. De vrienden van Fay everygreen heb een vermissen over haar op geklaard. Ze zeggen de de biologische ouders achter zitten. Nu is het zo dat het drie jaar geleden Fay ook al vermist werd door haar biologische ouders. Ik vind het heel kut voor de familie en haar vrienden. Ze denken dat ze nu wel hopelijk eet en ik hoop dat we haar snel terug vinden.' ik loop naar de bank. Ik leg me hoofd in me handen. "Het komt goed." "Dat weten we niet. Sophie ze blijft anorexia hebben. Terug vallen." "En dat laat zien dat je van Fay houdt." zegt Romeo.
Hij komt de kamer binnen. "We kunnen alleen hopen. Hopen op de goede." Ik knik. We krijg een berichtje binnen. Van onze danscoach.
Jullie mogen vandaag over slaan.
Ik zucht op gelucht. Ik kan niet concentreren. "We hoeven niet te dansen vandaag." zeg ik. "Wel even beter." "Inderdaad met Fay die ontvoerd is kan ik inelk geval niet concentreren." "Ik ook Sophie." Hugo komt de kamer uit gelopen. "Wat is er gebeurd?" "Fay is weer ontvoerd." Hij kijk geschrokken. "Hoe dan?" "Als we dat wisten hadden we erbij gezegd maar we weten het niet."
JE LEEST
What's go wrong
Teen Fiction"Dus je denkt hier even de leiding te nemen hier op het internaat?" zegt cash. "Dat denk ik dat wil ik." zeg ik. Hij weet niet met wie te maken heb. "Dan moet er voor vechten." "deal!" zeg ik. Fay een meisje die van pranks uithalen houd, tekenen en...