Pov Fay
Moe sta ik op. Ik kijk op me wekker. Half 7. Fijn. Not. Ik ben wakker en kan niet in slaap vallen. Ik zucht. Ik sta uit me bed en ga naar me kast. Ik pak me hard loop kleren eruit. Ik doe het altijd. Zaterdag en woensdag maar nu dat ik heb te druk met dansen en voetbal. Ik kleed me om. Ik pak me oortjes en doe hem in. Ik haal snel de sleutel van me sleutelbos af. Ik app Zack dat ik hardlopen ben.
Ik loop de deur uit en ga naar beneden. De meeste mensen zijn toch nog niet wakker. Ik loop naar buiten en begin te rennen. Ik zie dat er bijna niemand op straat is. Het is zondag dus de meeste slapen uit. Ja alleen de mensen die moeten werken zijn op. Maar me kamergenoten niet hoor. Nee die lig met een kater op hun bed. Of bij iemand anders. Of in de bosjes. Wel ik weet niet waar ik moet aan kiezen. Ow dat Zack geen kater heeft. Ja die heeft er geen want die wauw bij mij blijven om te kijken of ik eet. Heel fijn not.
Ik ben nu op de terug weg weer. Ik wordt gebeld.
'Met Fay Evergreen.'
'Hey Fay met Harry van de politie.'
'Hey Harry wat is er?'
'je weet toch dat ik je vader en je broer hebt op gepakt?'
'ja.'
'wel die zitten niet meer in het gevangenis en de vader van Ace ook.'
'je bedoelt dat ze zijn ontsnapt?'
'ja. Ik geef jou even een keuze.'
'Hoezo een keuze?'
'op dat er maar 2 optie. Je kan naar een naar een anderen stad gaan en je uiterlijk wordt veranderd of je krijgt beveiligers in de buurt.'
'ik kieze de 2e liever want ik wil graag mij dingen doen.'
'is goed Fay. Ik ga zorgen dat mensen ondercover gaan.'
'thank you. Maar wat kan er mis gaan?'
'Alleen dat de bewakers uitgeschakeld wordt.'
'Is dat al een keer gebeurd?'
'nee. Ik moet gaan.'
'is goed bye.'Ik stap onder de douche vandaan. Ik pak een zwarte dans outfit. Zenuwen komen naar boven. Ik wil naar de finale maar ook weer niet. Ik wil niet omdat ik nog steeds niet weet hoe Cash en ik zijn. Ik wel meedoen omdat ik het leuk vind. Ughhhhhh. Waarom zo moeilijk. Ik kam snel me haren en ga naar me kamer. Ik ga op me bed liggen. Ik wordt vol op gelanceerd door iemand op me bed springt. "What te hack." zeg ik en ga weer goed liggen. Ik kijk naast me en ik zie dat Ace het is. "We gaan middag eten." "Ik heb geen honger. Om eerlijk te zijn." Ace kijkt me streng aan. "Waarom heb je geen honger?" Ik blijf stil. Ik laat tranen. Ace trekt me in een knuffel. "je biologische vader heeft hier mee te maken of niet?" Ik knik zacht. "Hij is vrij gekomen." mompel ik. "Ik denk door Henry." zeg ik. Ik ga recht op zitten. Ace kijkt me vragend aan. "Hoezo door Henry?" "Ik weet het gewoon."
"Fay." hoor ik iemand roepen. Ace en ik kijken elkaar raar aan. We lopen naar de woonkamer. Ik zie wat mannen. "Wat doen deze mannen hier?" Ze houden houden iets omhoog. Aa. Fbi agenten ondercover. "Je hebt de jongens niet op de hoogte gesteld." Ik knik. Henry loopt binnen. "En dat gaat ook niet worden gezegd." en duw de mannen mee naar buiten. "okay wat is er aan de hand." "we kunnen dat buiten bespreken." vraagt er een. Ik knik.
Pov Ace
Ik in de kamer van Henry. Henry zit te grijnzen. Ik vertrouw het niet. "Wat is er Henry?" "Ow gewoon iets. Fay geloof echt alles." "Hoezo?" "De mensen zijn niet echt." "Wie zijn dat dan?!" "Mason en Troy." Ik val Henry aan. "Je laat haar hier buiten! Fay is al heel gevoelig." zeg ik terwijl ik Henry tegen de muur drukt. "Beschermd over haar Ace?" zegt Henry rustig. "Ze is een trut Ace. Gaat niet eens terug naar haar echte vader." "Omdat hij haar weg hebt gedaan!!" "Dan zou ik nu naar buiten gaan en haar gaan redden als je om haar geeft." zegt Henry. Fack. Fay geloof die mannen. Fack. Ik sla Henry nockout en ren de kamer uit. "Joey auto sleutel snel!" beveel ik. Joey zegt niks en gooid zijn sleutel.
Ik ren naar buiten. Waar is ze. Ik kijk naar rechts. Daar is Fay met de mannen. Fay wilt in stappen. Ow nee. Dat ga je niet doen. "Fay." roep ik en ren naar haar toe. Ze kijkt op en kijkt me vragend aan. Ik loop naar haar toe. Mason kijkt me dodelijk aan. "Wat is er Mason?" "Niks." "Je heten toch Bert." Mason schud zijn hoofd. Ik trek Fay achter me. "Ace niet moeilijk doen. Geef ons Fay!" "Nee! Ze hoort daar niet thuis." de jongens trekken hun pistolen naar voren. Ik breng Fay nog meer achter me. "Ace ik wil niet gaan schieten dus werk gewoon even mee." "Nee!" zeg ik eigenwijs.
Pov Fay
Ace staat voor me. Die 2 mannen hebben pistolen en Ace niks. "Ace je wint dit niet." Ace antwoord niet en haalt een mes te voren. Waar haalt hij dat vandaan. Ik hoor een schoot. Ik zie dat een van die mannen hebben geschoten. Ik kijk naar Ace. Ace kijkt me aan van 'het is niet te erg.' ik kijk hem vragend aan. "Wapens laten vallen nu!!" hoor ik achter me. Ik draai me snel om. Ik zie een man rond de 22 jaar. Niet verkeerd uiterlijk. Ookal kijk ik daar zelf niet aan. Ace laat al de mes vallen maar een van de mannen vlucht. Al snel komt er een man aan gerend en pakt de man vast. Ace trekt zijn shirt uit en legt het op een plek. Ik draai Ace om zo dat ik ook kan zien waar ze hebben geschoten. "Fay doe maar niet." zegt hij en haal me hand weg. Ik zie die jongen op ons af komen.
"Ace laat me even kijken." "Fay kijk niet." zucht hij. Ik kijk hem geïrriteerd aan. "Ace heeft gelijk." "Waarom weet jij dat?" "Ik ben een politie agent en heb ervaring met de maffia." "Ik ook hoor alleen ik leer er niks van." "Fay je weet niet wat daar allemaal gebeurt." Ik zucht en draai me om. Na een tijdje mag ik me weer om draaien. "Okay wat is er allemaal gebeurt?" vraagt de man. "Henry kwam binnen en Fay en Henry kunnen niet echt over weg waardoor Fay naar buiten ging met die mannen. (Ace legt alles uit)." de man kijkt me niet zo blij aan. "Nooit zomaar mensen vertrouwen." Ik wordt van binnen boos. Ik adem rustig in en uit. "Dus ik moet jou ook niet vertrouwen!" zeg ik. Ace wilt zijn mond open doen maar die man is voor hem. "Nee. Ik werk nu voor de politie dus. Je moet me wel vertrouwen." "jij zegt toch dat je niet zomaar mensen moet vertrouwen! Jij hebt zelfs bij de maffia gewerkt!" zeg ik boos. Ik sta op en loop naar de gagage.
JE LEEST
What's go wrong
Teen Fiction"Dus je denkt hier even de leiding te nemen hier op het internaat?" zegt cash. "Dat denk ik dat wil ik." zeg ik. Hij weet niet met wie te maken heb. "Dan moet er voor vechten." "deal!" zeg ik. Fay een meisje die van pranks uithalen houd, tekenen en...