Pov Fay
Lachend lopen we naar het sportveld. Nou. Zack lopen en ik hangen. Ik weet niet waarom ik op Zack zijn rug zit. Waarschijnlijk gewoon zin in. Ineens zie ik Michael staan. "Jackson!" roep ik en spring van Zack's zijn rug. "Je weet dat ik het niet leuk als je me zo noemt." zegt hij en geeft me knuffel. "Als Ryan hier ook nog komt dan wordt ik gek." "Maak maar geen zorgen. Hij is er niet." "Fay!" "Ik kom." "Je moet trainen." "Nou hun. Ik mag niet." "Wedde dat iets leuks is." "Is goed." Michael loopt naar Jim en de rest. Ik ga tussen Zack en Justin zitten.
"Fijn dat jullie er allemaal zijn. Vooral Faytje." "Faytje?" "Ja." "Okay." zeg ik verwardt. "Ik heb jullie geroepen omdat er 3 scholen in Amerika benieuwd naar jullie zijn en komen kijk zaterdag." "Dat kan alleen internaats die op de 1e plaats staan!" "Van het weekend is daarom de belangrijkste wedstrijd. Oftewel de finale." "Dat is tegen Jace. Dus dat winnen we sowieso niet." zegt Zack. Ow ja. Jace is tweeling met Zack. Tering kut omdat ik Zack wel mag en Jace niet. Ik ga hem inmaken. "Wat als ik zegt dat ik mee ga doen." "Jij mag nog niet." "Zack! We winnen of verliezen maar ik Jace facking zien dat hij na al die jaren me sterk hebt gemaakt. Niet in eten maar in goede dingen. Ik kom zaterdag daar heen. Hoe dan ook." "Fay je bent te zwak." "Misschien kan je juist die zwakte in sterkte brengen." "Hoe wil je dat dan doen?" "Spelen we uit of thuis?" "Thuis." "Dan heb ik de komende 2 dagen misschien wat te verven." Ik knik naar de zitplaatsen van kijkers en de borden die de bal soort van tegen houd. "Dat is eigenlijk best een goede idee." "Misschien sommige haren ook."
"Geen suikerspin roze." "Doe ik wel bij Cash." "Hoe dan?" "Dat vertel ik niet Harm. Ik kan jou haar groen maken." "Is goed." "Zack denk ik blauw, Justin denk ik blauw met groen." zo doe denk ik de hele tijd over wie welk haar kleur krijgt. Sommige wil zelf kiezen en andere willen niet. "Ik kan het doen." "red je dat?" "Ik heb ook nog vrienden he." "Dat is waar." "Ik zie iedereen behalve Fay morgen bij de training." "Ja maar. Ik wil ook." iedereen zucht. "Wat mag ik het niet missen." "Nee hoor." "Ik ga Cash zijn haar alvast fixen." zeg ik en loop richt me kamer. Ik loop naar binnen ik zie dat Cash en Noah aan het gamen zijn. "Ik moet morgen haar verf en verf halen willen jullie mee?" vraag ik. "Hoezo haar verf? je hebt nog twee staan." "Het voetbalteam." "Je gaat hun haar verven." "Yup en die van de coach ook. En de Tribune's ook." "Waarom?" "We moeten tegen Jace." Cash ze ogen worden groter. "Je bedoelt zij en niet jij." "nope. Ik doe mee." "Je weet dat je niet mag."
Ik zucht geïrriteerd. "Ik doe wat ik wil." "Je bent er nog niet sterk genoeg voor." "Ik ben negerend sterk genoeg voor maar ik kan het wel doen. Als me zoekt ik ben bij de andere." Ik loop zonder antwoord de deur weer uit. Ik zie dat Jim en Michael aan het tafelvoetballen. De anderen zijn met elkaar aan het praten. "Jo." "Heyyy. Wat is het nieuws?" "3 scholen in Amerika is geïnteresseerd in ons en komen zaterdag kijken." Iedereen keek me met open mond aan. Ik schiet in de lach. Michael geeft me een knuffel.
"Jezus dat is super geweldig." "Ga je spelen?" "Ja. Moet wel uit huis ontsnappen maar dat nog wel." "Het zo ook eens niet zijn dat dingen tegen de regels doet." "Dat is zekers." "Weeshuis?" "Yup." zeggen Jim, Michael en ik tegelijk. "Oehh ik wil horen hoe Fay daar is." "twee woorden gouache veroorzaker." "Moet ik je haar verf!" "Nee! Geen kots groen." "Daar heb nog een foto van." "ughhhh." Ik moet lachen. "Ow die jongen." zegt Thomas en laat een foto zien. Ik knik. "Tering hond." "Thx." ineens zit iemand aan me haar. Ik zie dat Romeo is. "Ga je mee?" "Waarom?" "We gaan eerst Pizza eten en daarna naar onze club." "Is goed. Ik zie jullie morgen."
Ik loop achter de anderen aan. Ik zie dat ze met twee auto's zijn. "Ik ga bij Helya!" zeg ik. "Was te verwachten." "Ff een vraag. Wie wilt er zaterdag ochtend on 8 uur bij me huis staan. Met een vervoerd middel." "Wat wil je doen?" "Zaterdag is er een Finale en ik mag niet van Bart en Ellis dus ik doe het zonder hun toestemming. Cash wauw me trouwens over halen maar ja. Ik zou ik niets zijn dat me eigen zin wilt." Sophie en Helya lachen. We rijden naar een pizzazaak.
Lachend lopen we naar binnen. Omg het is veranderd hier. "Wow." zeg ik. We hebben nu een dansvloer en een voetbalvloer. Er komt een meneer aan lopen. "Je moet vast Fay zijn." "Ja." "Ik ben Tristan. Jullie baas eigenlijk maar ik doe gerust mee." "leuk." "Wist je dat Zack mij zoon bij je op het internaat zit." "Ik ken hem dan." "I know. Ik ben echt voetbal fan en Zack vertelde me er over. Zelf heb ik ook nog een voetbal club dus ik run nu twee clubs." "Zack en Jace zijn toch tweelingen?" "Ja. Hoezo?" "Gewoon. Ik heb een pittige verleden met Jace." "Zack heeft me inderdaad over verteld. Ik ben in elk geval geschrokken. Mevrouw heel wat minder maar ja. Die twee lijken op elkaar." "weet u dat ik ook in het ziekenhuis ben beland meerdere keren?" "Nee. Alleen van dit jaar." "Ow. Waarom zit Zack en Jace niet op de zelfde internaat?" "Dat wil Zack. Omdat hij zijn broer eigenlijk niet echt mag."
Ik knik. Ik wordt op getild door Romeo waardoor ik gil. Romeo brengt me naar een podium. Omg. Dit is mooi geworden. "Mooi he?" "Super mooi. Ik had dit eigenlijk niet verwacht." "Ik had genoeg geld dus ik liet dit op knappen en veiliger." "Er is niks gevaarlijks." "De trappen." "Wacht je heb het veiliger gemaakt." "Yup." "Wow." "Kom we gaan voetballen." zegt Helya en trek me mee. Ik krijg de bal. Ik doe een paar trucjes. Op het geven moment wil Romeo hem af pakken. Ik heb de bal. Bitch. Ik doe een nieuw trucje. Lekker. Nu komt Helya op me af. Ik doe een anderen trucje. Wat hou ik hier van.
JE LEEST
What's go wrong
Fiksi Remaja"Dus je denkt hier even de leiding te nemen hier op het internaat?" zegt cash. "Dat denk ik dat wil ik." zeg ik. Hij weet niet met wie te maken heb. "Dan moet er voor vechten." "deal!" zeg ik. Fay een meisje die van pranks uithalen houd, tekenen en...