Reviirit

498 15 0
                                    

Koko kartta on omatekemäni, -keksimäni ja -piirtämäni, joten ethän kopioi, vaikka otinkin aiemmista reviireistäkin jonkin verran asioita!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Koko kartta on omatekemäni, -keksimäni ja -piirtämäni, joten ethän kopioi, vaikka otinkin aiemmista reviireistäkin jonkin verran asioita!

Neljä klaania asuvat vuoren juurella sijaisevassa laaksossa, jota kutsutaan Vuorireviiriksi. Reviirien ympärillä on kallioseinämät, jotka rajaavat laaksoa ja loppuvat vuorten alkaessa.

Keskenään reviirejä erottavat joet, jotka ovat kyllä ylitettävissä muidenkin klaanien, kuin Jokiklaanin mielimällä tavalla, eli uimalla:

Varjoklaanin ja Myrskyklaanin
välinen joki on usein kuiva lähellä Kuusiaukiota, eli se on hyvin helppo ylittää.

Myrskyklaanin ja Tuuliklaanin rajalla on taas astinkivet, jotka ulottuvat törmältä törmälle.

Tuuliklaanin ja Jokiklaanin välinen joki on poikkeuksellisesti rotko, johon joki vain laskee Kuusiaukiota ympäröivistä muista joista. Sitä ei voi ylittää.

Jokiklaanin ja Varjoklaanin välinen joki on taas hyvin matalaa joistain kohdin, mutta harvoin Varjoklaanilaiset haluavat edes sen vertaa kastella käpäliään. Mutta kyllä joessa on myös kapeampi kohta, jonka yli pystyy loikata, kylläkin siihen tarvitaan silti pitkä hyppy. Joen päässä kallioseinämältä laskee alas vesiputous, jonka kuohut muodostavat pienen lammen sen alaosaan.

Klaanien kokoontumispaikka on jo edellä mainittu Kuusiaukio, joka on saari jokien muodostelmasta johtuen. Sinne kuljetaan useimmiten Varjoklaanin ja Myrskyklaanin välisestä kuivuneesta jokisolasta. Tosin Jokiklaani ui usein vain joen yli saarelle. Aukion keskellä on vielä pienempi lampi, jonka pinnasta heijastuvat kokoontumisten aikaan tähdet ja täysikuu. Lammen edessä on suuri Puhujankivi, jolta päälliköt antavat ilmoituksensa.

Klaanit käyvät tapaamassa Tähtiklaania Piikkivuorilla, joka on saanut nimensä sen monista piikikkäistä kivistä vuoren juurella. Ylös johtaa kivivyörymä, jota on helppo kiivetä lammelle, josta Myrskyklaanin ja Varjoklaanin välinen rajajoki virtaa alas laaksoon. Tätä lampea kutsutaan Kuulammeksi. Siellä klaanien parantajat käyvät aina puolikuun aikaan tapaamassa toisiaan. Tähtiklaanin he tavoittavat joko juomalla vettä muutaman nuolaisun tai painamalla nenänsä veden pintaan.

Myrskyklaanin leiri on samanlainen kuin vanhassa metsässä, joten en ala sitä nyt tässä selittelemään. Muu reviiri koostuu lehtipuista ja aluskasvillisuudesta tyypillisesti Myrskyklaanin tapaan. Reviirillä sijaitsee harjoitusaukio, kaatunut puunrunko, vanha ja korkein metsän tammi, jokirannan kivet, sekä pieni aukio Varjoklaanin rajan tuntumassa, jossa on myös kivinen lohkare. Metsä ja puusto on tiheintä lähellä kallioseinämää, mutta aluskasvillisuutta siellä on taas harvempaan. Myrskyklaanin reviiri on ehkä suurin laakson klaaneista.

Tuuliklaanilla on leirinsä erään kukkulan juurella ja muuten se on samanlainen kuin järvellä enkä ala sitäkään nyt tässä selittelemään. Tuon samaisen kukkukan juurella on seljapensas, jonka luona pidetään useimmiten harjoitustuokiot. Lähellä Kuusiaukiota olevaa kukkulaa kutsutaan Taivaskukkulaksi, sillä se on korkein kohta koko laaksossa, vuoria lukuunottamatta. Kukkulalta on helppo vartioida reviiriä alas nummille tunkeilijoiden varalta.

Varjoklaanin leiri on samanlainen kuin järvellä, enkä sitäkään ala tässä selittelemään. Heti leirin takana on pieni kukkula, jolta pystyy näkemään lähes koko Varjoklaanin reviirin. Reviiri muuten koostuu pääosin männyistä, -vaikka piirsin karttaan kuusia- ja harvasta aluskasvillisuudesta. Useimmiten oppilaita koulutetaan pienellä aukiolla, joka on aika lähellä leiriä. Varjoklaanin reviirin reunassa sijaitsee kivivyörymä Kuulammelle, jonne heidän on päästettävä reviirinsä poikki kulkemaan kissa, joka haluaa vaihtaa kieliä Tähtiklaanin kanssa.

Jokiklaanin leiri on samanlainen kuin järvellä, joten yllätys yllätys en sitäkään tässä ala selittelemään. Reviiriä halkoo useat virrat, jotka johtavat alkunsa joko kallioseinämien yläosasta tehden vesiputouksen, tai jostakin kallionhalkeamasta hyvin maagisesti. Lehipuita reviirillä on, muttei niin tiheään kuin Myrskyklaanissa. Joidenkin jokien penkereillä kasvaa kaisloja, jotka saattavat haitata kalastusta. Jokiklaanilla on laakson pienin reviiri, muttei se paljoa tarvitsekkaan, sillä se ei tarvitse paljoa reviiriä maariistan asuinalueeksi. Jokikalat riittävät klaanille hyvin.

Soturikissat - Emoton PentuWhere stories live. Discover now