Extraa!

273 28 82
                                    

Alkuhöpinät

Vaikka itse tarina loppuikin jo, haluun tehä vielä tämmösen luvun, missä kerron taustatietoa tästä kirjasta vähän laidasta laitaan. Vaikka tää onkin nyt vähän tällasta omakohtasta selittelyä, niin saattaa täältä joku ehkä vinkkiäkin löytää. I mean täällä on kyllä sellasia juttuja, mitä oon kirjottamisen apuna käyttäny, mitkä saattaa auttaa myös muita kirjottajia ^^. Mutta toivon, että olisi apua :). Eli tässä on kaikkee kivaa extratietoa yms yms tähän kirjaan liittyen, tai no miksen mä nyt suoraan jotain sisällysluettelon tyylistä tähän tunkis? Elikkäs:

• Alkuhöpinät
• Inspiraatio
• Hahmolistat & reviiri
• Alkuperänen juoni
• Enne
• Kirjoittaminen & apuvälineet
• Muistoja kirjoittamisesta
• Triviaa
• Kysymyksiä
• Miten jatkan?
• Loppusanat

Inspiraatio

Alotetaan tää juttu nyt ihan alusta. Mistä kaikki oikeen lähti? Mistä sain inpiraation alkaa kirjottamaan omaa kirjaa ja sen myötä liittyä itse Wattpadiin? Tähän on ehkä vähän tylsä selitys, mutta keksin sen ite.
...Tai okei on tässä vähä jotai muutaki.

Mietin kerran yks yö sitä, että jos mä olisin soturikissa, minkälainen mä olisin? Väänsin omasta nimestäni (Vilma) nimen Viima ja mietin sitten, miltä voisin näyttää. Mulla on sellaset kullertavat, vaaleet hiukset (moni kuvaa niitä punasiks vaik ite en nää niitä niin, ok jatketaan) ja en oikeestaan tiiä, ehkä tykkäsin sillon punertavista sävyistä, joten tungin mukaan punasta, ja näin synty Viiman punertava turkin väri. Vaalean vatsapuolen taisin vetästä siitä, kun ihmisellä on niinku hiuksia vaan päässä ja loput ihoa... sit kans siitä varmaan jotain kun mulla on niitä läikkiä päässä. Hämärät juovat lisäsin kai jotenkin alitajuntaisesti, jottei turkki näyttäs ihan liian pelkistetyltä ja ne toi siihe just sopivasti tuntumaa. Ja sit kans vielä mulla on siniset silmät, joten tottakai Viimallekki piti ne tunkee.

Ulkonäön jälkeen aloin tietty sitte miettimään soturinimeä. Pääte -ruusu tuli punasesta väristä tai sitte toisin päin, että punanen väri tuli nimipäätteestä, en ihan muista (siit on hei yli vuos antakaa armoo). Ruusu -pääte tuli myös siitä, miten tykkäsin sillon siitä nimestä aika paljon ja rakastin silloin mielikuvaa ruusun kauneudesta ja lempeydestä, mutta ruusuillakin on piikit -sanonnasta tykkäsin kanssa erityisesti. Se viittaa pisteliäisyyteen, mitä mulla jostain syystä aika usein esiintyy mun hahmoissa. Tai niin musta tuntuu. Viimastahan ei loppupeleissä hirveen pisteliästä tullu. Ja jos palataan vielä hetkeksi tuohon soturinimeen Viimaruusu, niin mulla on sellanen käsitys, että kun tietenkin oon ollu vaikka kuinka innoissani kirjan tapahtumista, oon kuvitellu ne mielessäni monii kertoja. Sitten joskus vaan olin sillai et tartten niille nopeet soturinimet, ei niiden ne oikeet tarvi olla, ja näin synty mun muistikuvien perusteella Viimaruusu, Yötuuli, Hallaliekki sekä Levähelmi. Levähelmestä oon täysin varma, että se meni noin, Yötuuli, jos keksin nimen noin vaan yhtäkkiä, niin sen jälkeen tiesin heti, että se tulee olee se oikea nimi. Muiden kohalla mietin edes vähän pidempään. (Tähän väliin tuli mieleen vaan, että pahoittelut jos teksti on hieman sekavaa tai vaikea saada selvää :)).

Ja palataan tähän väliin vielä Viimaruusun inspiraatioon :D. Eli, seuraava mietinnän kohde oli klaani. Tykkäsin kaikista klaaneista ja tuollon Viima oli yhtä kuin minä, eikä mulla ollu vielä aiettakaan julkasta tätä hahmoa missään, joten mietin, että miksei kaikki klaanit? Tai siis että teen sellaisen hahmon, joka sopeutuu kaikkiin klaaneihin, plussana vielä jokaiseen asemaan. Tämän takia, Viima rakastaa juoksemista, taivasta ja kaneja Tuuliklaanin tapaan, oppi kivikolla piileskelemään ja syömään sammakoita Varjoklaanin tapaan ja oppi uimaan Jokiklaanin tapaan. Myrskyklaanin taisin tarkoituksella jättää jotenkin pois, sillä ideana oli jotenkin se, että Viima päätyy just siihen klaaniin, mihin se vähiten sopeutuis. (Nää jutut näyttää menevän oikeesti ihan päällekkäin, anteeks, kun just sanoin ettei mulla ollu mitää ajatusta mihinkää tarinaan tässä vaiheessa, ja nyt yhtäkkiä onki. Kestäkää jooko :)). + Taivasklaania ei saa unohtaa, tämän takia keksin merikohtauksen: Viimaruusun polkuanturoiden oli määrä tottua kiviseen rantaan, mutta se nyt ehkä vähän jäi. Jo tästä voidaan huomata, että Viima sopeutuu kaikista parhaiten Tuuliklaaniin. Ja asemista vielä sen verran, että kuten sanoin, ajattelin sillon joskus et Viima sopeutuis joka asemaan. Tämän vuoksi hän tietää parantamisesta jotakin, mutta on silti soturi, jotta pystyy olemaan kuningatar ja siitä edetä päällikkyyteen, jos niin koskaan tulee edes tapahtumaan. Mutta on se silti aina mahollista.

Soturikissat - Emoton PentuWhere stories live. Discover now