19. Priateľka

549 39 3
                                    

"Prosím?"
"No, že moja mama si myslí, že spolu chodíme," sklopil zrak a očerveneli mu uši.
"Ako k tomu došlo?" prekrížila som si ruky na prsiach. Bola som pokojná, len málokedy ma niečo vytočilo. Teda - len málokedy ma vytočilo niečo, čo aj iných. No často... som vzbĺkla.
"No, ja som jej povedal, či by si nemohla prísť a tak, a ona si to nejako domyslela..." jachtal. "Nevedel som, ako jej povedať, že to tak nie je!"
"V poriadku," mávla som rukou a začala som sa hrabať v kabelke. Hm. Slúchadlá sa mi zamotali, no to nebola žiadna novinka.
"Tebe to vôbec nevadí? Žiadne hysterické výkriky? Nezačneš mi nadávať a mlátiť ma?"
"Nie."
"A čo tak vrieskať od radosti a odpadnúť?" skúšal to.
"Hm... nie?" nadvihla som obočie, vôbec som nechápala, o čo mu ide.
"Aha. Fajn." Vyzeral zmätený, no nechal to tak.

"Angela," niekto mnou triasol. "Angela, vstaň!" Rozospato som zažmurkala. Kedy som zaspala?
"Čo je, už pristávame?" zachrapčala som. Nikdy neviem po spánku nahodiť normálny tón.
"Ehm, to nie, ale napadlo mi, že je ešte niečo, čo by som ti mal povedať," díval sa pritom na svoje topánky, ale určite to adresoval mne.
"No, čo?" Nakoniec zistím, že som jeho snúbenica. Táto hra sa stáva čoraz zaujímavejšou.
"No... chcem vedieť, kedy to chceš oznámiť mojej mame."
"Čo jej mám oznámiť?" nechápavo som naňho pozrela.
"Ty jej to nechceš oznamovať?" Teraz sme už obaja vyzerali nechápavo.
"Mne je to teoreticky jedno, ale myslela som, že ty ju chceš v tom nechať."
"To som chcel, ale nebolo by to voči tebe fér!"
Mávla som rukou. "Podľa mňa je to celkom zábavné. Bol by pre teba lepšie, keby sme ju v tom nechali?"
Prikývol. "Brat sa mi bude smiať ako debil, keď na to príde."
"Ty máš brata?"
"Hej. Staršieho," lenivo sa oprel o svoje sedadlo. "Čo mi pripomína, že by som ťa mal trochu viac zasvätiť do veci, inak to praskne a bude to len horšie."

"Mohla by som vám niečo doniesť?" letuška sa žiarivo usmiala na Nialla. Bola pekná, to som musela uznať. Vysoká, s chudými nohami, blondína.
"Nie, ďakujem," Niall sa na ňu usmial a jej žiarivý úsmev sa zmenil na zvodný. Zazrela som na ňu.
"Čo je?" smial sa Niall, ktorý zaregistroval môj pohľad. Uškrnula som sa.
"Teraz som tvoja priateľka a je neprípustné, aby si flirtoval s letuškou."
"Priateľka si len pred mojou mamou," pripomenul mi.
"Aha, takže len keď sa to tebe hodí, čo?" naoko som sa ofučala. "Ja z toho nemôžem mať žiadne výhody, hm?"
"Takže ty by si chcela nejaké výhody?" uškŕňal sa a bojovo zdvihol bradu. "A čo je to za výhodu, zazerať na letušku?"
"Otravujú ma tieto Barbie typy," zavrčala som.
"No," Niall mi odhrnul vlasy z čela, "keby sme ťa nafarbili, a trošku ti zmenili šatník..." tresla som ho po hlave.
"Au!" zdvihol svoje ruky na obranu. Barbie letuška práve prechádzala okolo a vrhla na nás pobavený úsmev. Pohnaná zúrivosťou som si ľahla na Niallovu hruď, čím som ho úplne zmiatla. "Čo to robíš?" vyjachtal.
"Trápim našu Barbie," odvetila som.
"Angela, nemôžeš sa snažiť každého naštvať," povedal mi mierne.
"To nerobím. Ja len... poznám takéto typy. Navyše, pripomína mi jedno dievča, ktoré som kedysi poznala." Pri tej spomienke som zaťala ruky do pästí.
Niall sa pousmial. "Ang, nie je to to dievča. Čo by tu robila?"
To je pravda, no nie je to nemožné. Na druhej strane, keby to bola ona, už by som ju identifikovala. A ani ona mi nevenovala prílišnú pozornosť. Skôr Niallovi.
"Môžem mať otázku?" pozrela som naňho, kým hlásili, že čoskoro pristaneme.
"Jasné."
"Vieš, neber si to zle, ale ako je možné, že nemáš dievča? Si slávny, milý, a nie že z toho budeš namyslený, no aj celkom pekný."
Začal sa usmievať. "Myslíš si že som pekný?"
"Odpovedz mi na otázku!" vyhŕkla som netrpezlivo, skôr, než by ma dostal do rozpakov.
"To je práve to. Že som slávny. Všetci si myslia, že to je ako magnet na dievčatá, ale je to horšie. Nikdy neviem, či ma dotyčná chce pre slávu, alebo preto, že som to ja. Chápeš? Čím ďalej, tým viac ľudí ma pozná. A to ma desí. Bojím sa, že niekoho, kto ma má rad preto, kto naozaj som, už nenájdem."
"No," začala som, aby som ho upokojila. "Ja ťa mám rada preto, aký naozaj si. A neplánujem sa usadiť, takže ak by si niekedy potreboval priateľku, môžeš si ma objednať."
"Objednať?" nadvihol obočie.
"Jasné. Večierky, prechádzky..."
Chcel niečo povedať, no lietadlo už zastalo. Podarilo sa. Som v Írsku.

TroublemakerWhere stories live. Discover now