🍀 11. 🍀

4.6K 172 6
                                    

Másnap reggel korán keltünk, hogy az óriásnak és a többieknek, meg csináljuk a reggelijét. Az elején mind ez nem is lett volna olyan nehéz, sem bonyolult, ha az asztalon nem várt volna  minket, egy hatalmas és elég vaskos könyv, ami tele volt olyan ételekkel, amit soha az életemben nem ettem és nem is készítettem. Meg vakartam a fejem és bele törődve  felolvastam egyet a sok közül, mire a barátnőm értetlenül, fekete, szépen felkunkorodott szempilláival keretezett, hatalmas szemeivel nézett rám. Valahogy  ugyan úgy festhettem én is ahogy ő. Egy szóval mind ketten úgy voltunk, hogy sehogy az ilyen felső kategóriás ételek elkészítésében, amit leginkább, csak az öt csillagos éterekben szolgáltak fel. Nem elég, hogy maga a lakás elég pucos és elég furcsa szokások vannak, azzal kapcsolatban, hogy még is milyen bútor vagy képkeretek legyenek, még itt van az étkezés is. Szerencsére nem sokkal később meg jelent a mi meg mentőnk, aki sokkal határozottabban magyarázta el a dolgokat. Mérget vettem volna, hogy ez az asszony az egész könyvet kívülről fúja. Elég sok ideje van a fiúk mellett, hogy ki tapasztalja őket.

- A szendvicset, amit most készíteni fogunk, mindig úgy kezdjük el, hogy egy kis időre kb. egy két percig a pirítóba tesszük, közben felvágjuk a zöldségeket és elkészítjük a saláta öntetett. Nagyon oda kell figyelni, hogy Tristan a magvasat míg Nate a sima, teljes kiőrlésű kenyeret kapja. Mind a kettőt egy két perc alatt meg melegítjük és egy kicsit ropogósra pirítjuk. Ez így finomabb ízt kölcsönöz a tejfölös, joghurtos zöld fűszerekkel gazdagított saláta öntettnek, amivel a végén borítani fogjuk, tálalás előtt. Az uborkát először felkarukázuk, majd apró vékonyka csíkokra vágjuk. - figyelmesen hallgattam, ahogy elmondja a reggelinek való receptet és közben el is készíti azt. - Amikor a kenyerek elég időre bent voltak kivesszük és vékony rétegben meg vajazzuk, figyeljetek oda, hogy sehol ne maradjon púpos, mert akkor már nem ugyan olyan ízű lesz. Hogy érthető legyen, ha ezt a hibát elkövetitek, dominánsabb lesz a vaj íze a szendvicsben. Miután ezzel is meg vagytok a fel csíkozott uborka szeleteket szépen bele rakosgatjátok lehetőleg úgy,  hogy beterítse az egészet és egy aprócska hely vagy hézag se maradjon ki. Ez után jöhet ugyan így csak fel karikázva a paprika és a végen egy gerezd paradicsom, amit lehetőleg a közepére próbáljátok meg elhelyezni, figyelve nehogy kifolyón belőle a  belső, majd rá rakhatjátok a tetőt, óvatosan rá nyomva meg akadályozzátok, hogy teljesen szét essen. A legeslegvégén, mikor mind a kettővel készen vagytok, az öntettet a két szendvics között elosztva, ráöntitek és két két saláta levéllel fedve tálaljátok. - Itt a végén mind kettőnkre nézve, szemlélteti az inkább festői remekművet, mit se nem az ételt.  Sose rajongtam annyira a zöldséges dolgokért, főleg nem azokért amik nyers zöldséget tartalmaztak, de most még a nyál is össze fojt a számba a látvány miatt.

- Nagyon gusztusos lett Rossel. - motyogta úgy szint a szendvicseket tanulmányozva Nikki.

- A fiúk is nagyon imádják ezért ez a reggeli szinte minden nap. De most nincs időnk trécselni, el kell készíteni még a reggeli salaktalanító teát és két erdei turmixot. - magyarázta ahogy se perc alatt elő kapta a nagyon is komoly és valószínűleg elég drága gépet. - Ezt a turmixot leginkább a benne lévők magas antioxidáns tartalma miatt készítjük mert a fiúk, leginkább Tristannak, a sok edzés miatt pótolnia kell a vitaminokat és az elégetett kalóriákat. A Egy marék málnához adunk néhány szem epret és egy kevés szedret vagy áfonyát, öntünk hozzá 2-3 deci kétszer szűrt vizet. Először csak egyesre kapcsoljuk a gépet, hogy nagyjából össze dolgozza, majd ezt követően, természetesen leállítva a gépet hozzá adunk egy kis mézet. A legnagyobb fokozaton az egészet addig turmixoljuk, amíg krémes állagot nem kapunk. - amikor ezzel is meg van két hatalmas üveg poharat  kap elő és mind kettőt tele töltve az asztalon gondosan feltálalt szendvicsek mellé rakja. Ez után gyorsan elkészíti a salaktalanító teát és az asztalra teszi. Végszóra meg is érkeznek az álomszuszékok kivéve Tristant.

- Nate, a bátyád hol marad? - szegezi a kérdést a félkomás férfi felé.
Hanyagul meg rántja a vállát és újra meg dörzsöli a szemét.
- akkor megyek és még nézem. -

- Ugyan, majd le jön valamikor. - válaszolt durcásan Nate.

- Ezért kell nekünk itt gürizni, nap hosszakat izzadni a konyhába? - akadt ki Rossel. - Ezért, hogy azt kapjuk meg, hogy majd le jön valamikor?-
Elmosolyodva hátrébb huzodtam és úgy figyeltem a veszekedésüket. Aranyosak voltak. Mint ha csak anya és fiát láttam volna.

- Azt akarod, hogy szóljak neki? - állt fel végül durcásan Nate.

- Igen, azt. - jött is a válasz.

Ahogy a szőkeség el hagyta a konyhát Rossel játékosan elnevette magát és ránk nézet.

- Ne haragudjatok lányok, minden reggel ez van. - mind kette egyszerre válaszoltunk Nikkivel.

Hozzám tartozól, kölyök! Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz