MMM 27

8.3K 416 91
                                    

Qarisha sedang duduk di kerusi yang ada di balkoni sambil tersenyum memandang sekeping gambar dengan pandangan puas. Akhirnya dia bebas ! Peluang ini akan dia gunakan sebaiknya.

"Saya datang sini sebab suami saya." kata Qarisha.

"Suami awak ? Kenapa dengan suami awak ?" soalnya.

"Dia ada perempuan lain." Qarisha menangis teresak-esak. Qarisha mengeluarkan sekeping gambar Raisya dan Haydar. Dia menunjukkan gambar itu kepadanya.

"Husna? " terkejut dia apabila orang yang di dalam gambar tersebut.

"Awak kenal ?" soal Qarisha.

"Dia bekas tunang saya." katanya.

Oh baru Qarisha tahu. Apakah hubungan Raisya dengan lelaki ini. Dia sudah mendapat idea.

"Awak. Tolonglah saya. Saya sayangkan suami saya. Awak ambil lah Raisya semula."

"Baiklah. Saya akan tolong awak. Awak akan dapat suami awak semula." katanya dengan yakin.

Tersenyum lebar Qarisha apabila mendengar ayat dari lelaki itu.

"Terima kasih, Dayyan." ucap Qarisha.

"HAHAHAHAHAHA ! " Dia melepaskan tawa dengan senang. Terus pandangannya jatuh ke perutnya. Perutnya itu diusap perlahan.

"Anak mummy... Mummy akan dapatkan daddy kamu ya. Kamu akan dibesarkan dalam keluarga yang sempurna. "

******

Sedang seronok matanya memandang setiap banggunan yang bersejarah tiba-tiba dia terlanggar seseorang.

BUK !

"Are you okay ? Miss ?" soal orang yang tidak sengaja melanggar Raisya.

Terbuntang mata Raisya apabila melihat gerangan yang melanggarnya. Benarkah ini akan terjadi ? Dia menggeleng perlahan.

"Miss ?"

"Raisya, kenapa ni ? " suara Haydar menegur membuatkan lamunan Raisya terhenti.

Raisya terus bangun dari jatuh dan mendapatkan suaminya. Dia terus menarik lengan Haydar agar mengikutinya.

"Eh, kenapa ni ?" soal Haydar.

"Saya letih nak balik." Raisya sengaja beri alasan.

"Raisya. Cakap dengan abang elok- elok. Okay tak ni ?" soal Haydar sekali lagi.

"Tak okay, saya nak balik." kata Raisya.

"Ye lah. Jom balik, nanti abang inform yang lain." Terus mereka berdua berjalan untuk ke kereta.

Raisya yang disebelah Haydar hanya diam membeku. Dia sebenarnya tengah fikirkan sesuatu.

MY MR. MAFIA Where stories live. Discover now