Deel 1 - Hoofdstuk 10.

682 28 0
                                    

~Chyna~

Ik werd wakker van een vervelend geluid. Het leek wel een machine die iets aan het maken was. Ik draaide me om en opende langzaam mijn ogen. Ik keek op een groot zwart scherm. In het scherm kon ik mijn eigen weerspiegeling zien. Dit kan niet juist zijn. Ik heb toch geen tv in mijn kamer.

'Lekker geslapen?' Ik sprong op. Ik keek om me heen. Dit leek verdacht veel op mijn werkplaats. En ik had het niet mis. Flynn stond met een kop koffie in zijn handen naar me te kijken. Althans, ik gokte dat hij het was omdat ik zijn appartement herkende. Ik herinnerde me het weer. Hij heeft me hier laten slapen omdat ik te moe was om terug te gaan.

'Euh, ja, best wel. Dankje.' Ik stond op en deed het deken van me. Ik pakte mijn gsm uit mijn tas en keek hoe laat het was. Ah shit, het was al kwart voor 9. Binnen een kwartier moest ik op school zijn. 'Is alles oké?' vroeg Flynn toen hij zag dat ik hysterisch begon te worden. 'Ja, euh, nee, niet echt. Binnen exact 15 minuten moet ik op school zijn,' vertelde ik hem. Op dat moment ging de bel. 'Dat zal mijn ontbijt zijn,' zei Flynn. Ik liep naar de deur en bracht de kar met het eten in zijn kamer. Hij keek me vreemd aan.

'Ik ben nog steeds je bediende.' Ik pakte het glas met fruitsap. 'Dat hoeft niet. Ga jij maar naar school. Hier pak vlug iets mee als ontbijt.' Flynn pakte het glas uit mijn handen en wees naar het bord met croissantjes. 'Ik werk nog steeds voor je.' Ik pakte het glas terug uit zijn handen. 'Ga nu maar. Je komt nog te laat.' Flynn raakte het glas aan. Ik verloor mijn grip over het glas waardoor het op me viel. Ik dacht dat hij het al vast had. De fruitsap zat onder mijn trui en mijn broek. 'Godverdomme,' riep ik nog eens.

'Ow, het spijt me.' Flynn liep rond de kar en probeerde mijn broek en mijn trui te redden, maar het was al te laat. De vlekken zaten overal. Ja, zo kon ik niet naar school. 'Shit, er is ook helemaal geen tijd om naar mijn huis te gaan,' zei ik in mezelf. Op m'n gsm was het al 5 voor 9. Kill me now. Flynn liep naar zijn kamer. Ik was nog steeds een beetje van slag door deze morgen.

Flynn kwam terug met een witte T-shirt en een zwarte broek. 'Hier, doe dit vandaag aan.' Ik nam zijn kleren aan. 'Nee, nee, dat kan ik niet aannemen.' Ik gaf het terug aan Flynn. 'Jawel. Het is mijn schuld dat je te laat gaat komen. Dit is het minste dat ik kan doen.' Ik dacht even na. Zijn kleren waren waarschijnlijk XXL en ik zou er zeker in verdrinken, maar veel keus had ik niet. Ik liep naar de badkamer en kleedde me snel om.

Toen ik omgekleed eruit kwam, zag ik Flynn de boel die ik had gemaakt op ruimen. Ik pakte de vod van hem over en begon het zelf op te kuisen. Flynn maakte geen bezwaar. Eigenlijk zei hij helemaal niets. Ik hief mijn hoofd op en zag hem. Hij stond met zijn mond vol tanden me aan te kijken. Ik keek naar onder. Is er iets mis met de kleren? 'Wat? Zie ik er vreemd uit in jongenskleren.' Ik stond recht. Flynn ging ook recht staan. Hij schudde zijn hoofd. Nog steeds gehypnotiseerd door iets. 'Je bent prachtig.'

Ik verschoot van zijn woorden. Hij leek hetzelfde te doen. Hij krabde aan zijn oor. 'Dankje?' zei ik twijfelachtig. 'Ik moet maar eens gaan.' Ik draaide me om en liep uit de deur. Wel, dat was vreemd.

***

Toen ik eindelijk buiten adem aankwam op school, was een halfuur van het eerste lesuur al voorbij. Ik had biologie. Zou het nog de moeite zijn om daar aan te komen? Veel tijd om na te denken had niet, want ik werd meteen opgemerkt door een leerkracht. 'Te laat?' vroeg ze kwaad. Het was mevrouw Clarke van economie. 'Mijn bus was te laat,' verzon ik. 'Ik laat het deze keer gaan. Ga vlug naar je klas.' Ik knikte en liep in de richting van de klas van biologie.

Ik klopte op de deur en ging binnen. Volgens mij zag ik er echt verschrikkelijk uit. Ik had mijn haar niet gekamd. Ik droeg een setje jongenskleren. Ik rook naar fruitsap. Goede gedachte om de dag mee te beginnen. 'Ah, Chyna. Je besluit om ook eens op te dagen.' 'Het spijt me. Mijn bus was te laat.' Ik keek naar de grond. Mijn gezicht zal er waarschijnlijk ook niet hebben uitgezien.

'Zo te zien heeft zij een geslaagde nacht gehad!' riep iemand uit de klas. Iedereen begon te lachen. Ik ging naar mijn plaats. Ik zag nog steeds dertig ogen naar me staren. De leerkracht begon met de les en langzaam focuste iedereen daar zich op. Na een halfuur bio en 2 uur chemie en fysica was het eindelijk middag. Misschien moet ik Avery eens zoeken, want haar heb ik nog niet gezien vandaag.

Ik zag haar in de hoek van de kantine eten. Ze zat op de plaats waar wij altijd zitten. 'Hey, stranger.' Ik ging naast haar zitten. 'En waar was jij? Ik was doodongerust. Je reageerde niet op mijn berichten.' Ik keek naar mijn gsm. Hij was volledig dood. 'Plat,' liet ik haar zien. 'Waar was je? En wat heb je aan?' Ze bekeek mijn T-shirt. 'Ik had een klein ongelukje gisteren.' Ik begon de situatie uit te leggen.

***

Toen ik een dag later naar Flynn zijn appartement ging na school, trof ik een meisje aan. Martha had me al gewaarschuwd als ik er binnen ging gaan, dat er iemand anders was. En tjonge, jonge, ik had niet naar binnen moeten gaan. Maar dat deed ik toch. Ik klopte op de deur en ging naar binnen. Flynn zat achter zijn laptop, terwijl het meisje recht stond. 'Waarom wil je niet meegaan?' vroeg ze aan hem. Ik zette ondertussen zijn avondmaal op tafel. 'Dat begrijp ik dus niet. Dat je liever achter je computer zit, dan dat je met mij een geweldige avond kan beleven.'

Het meisje stond met allerlei gebaren uit te leggen waarom Flynn mee zou moeten gaan. En toevallig sloeg ze me toen ik een glas water droeg naar de tafel. Alweer viel al het water op mij en mijn kleren. 'Jow, kan je even rustig doen?' vroeg ik zo "beleefd" mogelijk. Ach ja, beleefd op mijn manier. Ik wreef over mijn kleren. Alles was nat alsof ik net gedoucht had met mijn kleren aan. 'Wie ben jij en wat doe je in Flynns kamer?' vroeg ze. Ik nam een aantal doekjes om het af te vegen.

'Hey, ik ben tegen je aan het praten.' Het meisje volgde me en sloeg het doekje uit mijn handen. Wel, zie eens hier, de bitch. 'Wat is jouw probleem?' Ik nam een stap dichter bij haar. Het meisje had zwart haar en groene ogen. Ze was immens groot. Daarbij droeg ze nog eens hakken. Zie, dan snap ik het concept niet van hakken. Mijn nek deed pijn van de hele tijd omhoog te kijken.

'Moet ik beleefd zijn tegen het dienstmeisje?' vroeg ze alsof het een vraag is waarop je moest antwoorden. 'Een beetje respect tegenover andere mensen zou fijn zijn,' vertelde ik haar. 'Wat ga je doen, ukkie?' 'Chelsea, nu is het genoeg.' Flynn trok aan haar jas en dreef haar weg bij mij. Goed dat hij dat deed. Ik ging haar echt slaan. Maar dat was blijkbaar haar plan.

Chelsea trok zich los van Flynn en pakte een doek waarmee ze me sloeg. Ik moest even verwerken wat er zojuist was gebeurt. Chelsea keek me kwaad aan en een grijns verscheen op haar mond. 'Ik hoop dat je geniet van je avondeten,' zei ik tegen Flynn. Ik stapte snel uit de kamer. Ik had haar zo graag willen slaan maar dat zou het nog erger hebben gemaakt. Ik liep uit het hotel.

Toen ik een paar straten verder van het hotel was, hoorde ik achter me mijn naam. Ik draaide me om en zag iemand naar me toe lopen. 'Het spijt me van Chelsea.' Het was Flynn. 'Het was jou fout niet,' zei ik tegen hem. Ik draaide me om en stapte verder. 'Wacht. Chyna.' Op het punt dat ik me wou omdraaien hoorde ik een auto van mijn rechterkant komen. De toeter van de auto deed me grote ogen trekken. Ik stond aan de grond vastgenageld tot iemand me wegduwde van de straat.

~Hij stopte met praten en keek naar de rechterkant. Ik zag de autolichten op hem schijnen en liep naar hem toe.~

Wel, godverdomme, Flynn Austin...

I Can See You ✔️ (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu