Deel 1 - Hoofdstuk 28.

517 30 0
                                    

~Flynn~

'Waarom moet jij Flynn Austin zijn?' 'Waarom moet jij in een band zitten?' 'Waarom ben jij beroemd?' De woorden van Chyna bleven de hele nacht in mijn gedachten dwalen. Ik kon niet slapen. Ik dacht de hele tijd aan onze toekomst. Maar steeds kwam ik tot de conclusie dat we helemaal geen toekomst hadden. Hoe zouden we het kunnen doen werken?

Chyna lag nog steeds te slapen. Ze had veel gedronken gisteren, dus ik liet haar slapen. Ook al was het al bijna 12 uur. Voor we vertrokken hebben we een aantal activiteiten gepland die we zeker wilden doen. Vanavond was er in de stad vuurwerk. We wilden er allebei graag naartoe. Daarvoor had ik gereserveerd bij een gezellig restaurant. Hopelijk wordt onze laatste dag gedenkwaardig.

'Ugh, mijn hoofd.' Ik keek omhoog en zag Chyna op de trap staan. Haar haar zat helemaal in de war en ze hield haar hand op haar hoofd. Ja, die had een kater. Ik liep naar de keuken om een glas water te pakken. Bij elke stap die Chyna zette, hoorde ik haar kreunen. Ik liep de trap op en gaf haar het glas. Terwijl ze dronk, leidde ik haar terug naar haar kamer. Volgens mij was het best verstandig om haar even in bed te laten. Zo kon ze uitrusten en de hoofdpijn vergeten.

Ik pakte het glas uit haar handen en zette het op ons nachtkastje. Ik legde haar in het bed. Chyna protesteerde niet. Ik zette me op de rand van het bed. 'Alles oké?' vroeg ik. Chyna had haar handen op haar voorhoofd en haar ogen dicht. 'Mijn hoofd,' antwoordde ze. Ik lachte. 'Geen bier meer voor Chyna.' Ik vroeg me af of ze nog iets herinnerde van wat ze gisteren zei. Waarschijnlijk niet. Het zal voor haar 1 grote vage plek zijn geweest.

Haar hand reikte naar het nachtkastje. Ik pakte het glas water en gaf het aan haar. Ik deed haar haar uit de weg zodat ze kon drinken. Chyna was best schattig. 'Is het goed als ik wat boodschappen ga doen? Als ik terug ben, zullen we eten,' vroeg ik. Chyna knikte. Ik gaf haar een kus op haar voorhoofd. 'Slaap maar,' fluisterde ik.

***

Om 5 uur vertrokken we naar het restaurant. Chyna was na een douche en na een maaltijd al heel wat opgeknapt. Ze vroeg me een paar keer wat ze had gedaan gisteren. Als grapje zei ik er niets over en deed alsof ze veel erge dingen had gedaan. Natuurlijk om de waarheid te verbergen, ik kon moeilijk eerlijk zijn en vertellen met welke gedachten ze zit. Nee. In mijn hoofd wist ik heel goed dat ze het al lang wist. Maar als ze te weten komt dat ze het gisteren aan mij heeft verteld, zal ze zich rot voelen. We wisten toch allebei wat er ging gebeuren als ik terug aan het werk ging.

'Heb je er zin in?' vroeg ik toen we in het restaurant zaten. 'Ja, heel erg. Ik heb nog niet vaak vuurwerk gezien. Dit is een leuke gelegenheid,' zei ze. Chyna lachte en keek naar buiten. 'Jij?' vroeg ze wanneer ze een slok nam. 'Ik ook. Ik heb nog nooit naar vuurwerk gekeken met zo iemand als jou.' 'Zo iemand als mij? Wat bedoel je daarmee?' Ik grinnikte. 'Gewoon. Met mijn vriendin.' Ik pakte haar hand vast. Chyna keek me geschrokken aan.

'V... Vr.. Vriendin?' stotterde ze. 'Zijn we niet aan een fase gekomen waar we elkaar zo mogen noemen?' vroeg ik. Chyna keen naar beneden. 'Ik denk niet dat dat zo'n goed idee is. Wie weet wat gaat er gebeuren.' Ik merkte dat ik haar oncomfortabel maakte. Ik wist ook wel dat niemand mocht weten dat we iets hadden. Maar ik kon toch niet blijven faken dat we gewoon vrienden waren. Daar is er iets te veel contact voor geweest.

Ik liet haar hand los. 'Goed. Als jij het langzaam wilt nemen.' Chyna aarzelde even. 'Het is niet dat ik het niet wil. Het is gewoon... We zijn nog steeds op een openbare plaats. Stel iemand herkent je en ziet ons hier. Wat zou die dan wel niet denken?' 'Dat Flynn Austin een hele mooie vriendin heeft.' Ik pakte haar hand weer vast. 'Ik meen het, Flynn.' 'Mogen beroemde mensen niet van iemand houden?' vroeg ik. Chyna zweeg.

Op dat moment kwam het eten op de tafel. Daarna hebben we er niet meer over gepraat. We wisten allebei dat we dit wilden, maar dat het moeilijk en hard ging zijn. Tijdens het etentje hebben we weer over nutteloze dingen gepraat. Het was echt gezellig. Het leek echt alsof ik haar al eeuwen kende. Praten ging zo makkelijk.

Toen we klaar waren, gingen we naar buiten. Binnen tien minuten begon het vuurwerk. We zochten ons een plaatsje op het gras. Chyna had een dekentje meegenomen waar we op konden zitten. Toen de eerste vuurpijlen naar boven schoten, waren we allebei verbaasd. Het was zo mooi. De pijlen verlichtte de hele hemel met allemaal kleuren. Ergens in het midden van het spektakel legde ik mijn arm rond Chyna's schouder.

Toen het bijna gedaan was, drukte ik mijn lippen op de hare. Om af te sluiten moesten we dit wel doen. Chyna duwde me eerst weg. 'Mensen kijken,' fluisterde ze. 'Waar denk je dat ze naar kijken?' antwoordde ik en ik ging verder met de zoen. De tweede keer duwde ze me niet weg. Toen we kusten, voelden we letterlijk en figuurlijk vuurwerk. Het was zo sterk. Het leek alsof we elkaars adem waren, net voordat we gingen stikken.

Alsof we beiden wisten dat dit onze laatste zoen was.

I Can See You ✔️ (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu