Her şey gibi mutluluk da abartılıyor. Hayattaki tek amacın mutluluğu aramak ise, zamanını boşa harcamadan durmalısın. Çünkü mutlu olmak her zaman senin elinde. Alacağın en yeni telefon veya aşkta saklanmıyor. En iyi
telefona veya en iyi sevgiliye sahip olup yinede mutsuz olabilirsin. Biz buna "insanlık durumu" diyoruz.Kapalı klozet kapağının üzerine oturmuş ağlıyorum, yatakta uyuya kalmış sevgilimden kaçarmış gibi. Saat sabahın dördü. Zaten hayatımdaki hiçbir dönemde gözümü kolayca uyku tutmamıştı. Bu bir ilk değildi ama bunun bir son da olmadığını bilmek beni daha da geriyor. Neden mutsuz olduğumu bilmiyorum. Hayatımda en çok istediğim şeye sahibim, aşka. Beni gerçekten seven ilk insan belki de o. Ama nedense, tadı artık ağzıma gelmiyor. Aşk sanki bayatlamış. Oysa Alice'le beraber hep anlatırdık hayalimizdeki aşk hikayesini.
Hayallerimiz o kadar güzeldi ki gerçekler tatsız kalıyor yanlarında. Hiçbir zaman hayallerim ve gerçekler arasında bir denge bulamamıştım zaten. Çok hayal edersem gerçekleri unutuyorum, yeteri kadar hayal etmezsem gerçekler beni boğuyor.
Tarihte bir zaman diliminde haps olmak istiyorum. Bir yıl, bir gün, bir saat, hatta bir an. O an donsun ve benim hayatım olsun. Bir kar tanesinin içinde yaşıyim. Sonsuz ve benzersiz. Tek olduğu için de pahabiçilemez.Mutlu olmak diye bir şey yok, mutlu olmayı öğrenmek var. Bu yüzden fakir mutluyken zengin mutsuz olabiliyor. Neye sahip olduğun değil, sahip olduğuna nasıl baktığınla ilgili. Kendini eğitmen gerekiyor. Hiçbir zaman hayatının her dakikasını mutlu olarak yaşamayacaksın. Mutlu olmak mutlu anlardan geçiyor. Onları biriktirip, bir çerçeveye de asabilirsin ya da bir kenara bırakıp unutabilirsin...
Küçüklüğümden beri her bir kayan yıldız gördüğümde mutlu olmayı diledim. Mutluluğu başkalarından bekleyerek, hiçbir zaman gelmeyecek olan bir treni bekliyordum aslında...
Aklım geçmişte kaldığı için, her gün, yaşamamış olduğum her kabusu yeniden yaşıyormuşum gibi hissediyorum. Oysa önüme bakmayı öğrensem belki...
Belki o gün mutlu olurum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Karanlık Oda #wattys2022
Non-FictionOdamın büyük olması onun git gide daha da küçüldüğünü hissetmeme engel olmuyordu. Dünya'nın büyük olması benim için yeterli alan olduğu anlamına gelmiyordu. Kötü şeyler yaşamamış olmanız onların var olmadığı anlamına gelmiyor. İstemeyeceğiniz kadar...