Bab 9

292 28 0
                                    

( RingRing )

Loceng berbunyi menandakan telah tamatnya sesi persekolahan pada hari itu.

" Baiklah , pelajar esok saya nak tengok kerja hari ini ya. Siapa tak siap , akan ada hadiahnya. "

Kata Puan Marina kepada para pelajar di kelas 5 Angkasa.

" Bangun , Terima Kasih Cikgu "

Usai saja Puan Marina berbicara , Haqiem atau dikenali sebagai Haq menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang ketua kelas.

Keluar saja Puan Marina dari kelas tersebut , para pelajar 5 Angkasa lantas mengemas meja masing-masing dan bergegas pulang.

Seperti kebiasaannya , oleh kerana van yang akan mengambil Felisha akan datang lambat , Felisha sengaja berlengah-lengah dalam mengemas mejanya itu.

Sedang Felisha mengemas mejanya itu , Firash yang juga masih berada didalam kelas itu tersenyum melihat gelagat Felisha.

Felisha yang merasakan seolah-olah ada mata yang sedang memperhatikannya lantas menoleh memandang sekelilingnya.

Lalu , Felisha melihat pada Firash. Dengan pantas , Firash mengalihkan pandangannya memandang papan putih.

" Fuh , nasib baik. Aduh kalau kantoi tadi.. !"

Desis hati Firash yang menggelabah apabila Felisha melihat kearahnya.

Felisha yang melihat gelagat Firash itu hanya berdiam dan meneruskan mengemas buku-bukunya.

" Dah kenapa mamat tu. Haih. Ah , lantak dia ah. "

Bisik hati Felisha yang masih bingung terhadap kelakuan Firash sebentar tadi. Namun begitu , seperti kebiasannya Felisha akan melantakkan sahaja kerana baginya perkara tersebut adalah tidak penting.

Jam ditangan direnung lama oleh Felisha. Jam sudah menunjukkan pukul 2.15 petang.

" Damn it ! Lagi 5 minit ! "

Jerit Felisha yang terkejut melihat jam ditangannya itu.

Dengan pantas barang-barang disumbatkan kedalam beg sekolah itu dan Felisha bergegas keluar dari kelas itu meniggalkan Firash seorang diri.

Firash yang melihat Felisha bergegas keluar lantas mengatur langkahnya keluar dari kelas 5 Angkasa itu.

Tibanya Firash dipagar sekolah  , Felisha yang berada di bus stop bersama wajah yang berkerut itu ditenung lama.

" Uish laju betul dia jalan "

Bisik hati Firash sambil merenung ke arah Felisha.

" Fuh , nasib baik tak sampai lagi "

Desis hati Felisha yang berasa sedikit lega kerana van yang dinaikinya masih belum sampai.

Lalu berteduhlah Felisha berdiri dibawah sepohon pokok bersebelahan hentian bas itu. Sedang Felisha menunggu van datang , Felisha sempat bermonolog sendiri.

" Haih. 3 January already. Qash macam mana ha ? Dia okay ke ? Dia buat ape sekarang. Hm.. "

Bisik hati Felisha sambil merenung ke atas jalan tar yang dipijaknya.

" Qash. Felisha rindu ! "

Sekali lagi hati Felisha berbisik kata rindu pada Qashaf.

" Ya Allah. Jagakan dia untukku. Jagakan hatinya untukku. Sesungguhnya hanya pada-Mu aku serahkan segala urusan hidup ku. Makbulkanlah doa-doa ku ini Ya Allah "

PenantianWhere stories live. Discover now