" Huh "
Keluh Felisha. Nafas sekali lagi ditarik lalu dihela perlahan. Felisha kembali sambung ceritanya sambil tersenyum.
" Tiba-tiba cikgu suruh duduk ikut kumpulan dalam bulatan. Felisha okay je la. Lepastu sekaliii .. ! Felisha satu kumpulan dengan dia tok ! Dia duduk betul-betul menghadap Felisha ! Felisha terkejut gila tok ! Hahahaha"
Ujar Felisha sambil ketawa. Kali ini , Felisha benar-benar tidak mampu menahan dirinya dari ketawa. Encik Malik yang mendengarkan cerita cucunya itu juga tertawa sekali bersama cucunya.
" Wahh kalah drama pukul 7 ni hahaha "
Usik Encik Malik kepada cucunya.
" Lepastu atok tau takkk boleh pulak Felisha dengan dia dengan roommate kitorang lagi dua orang dapat tugas yang sama. Kena tunjuk senam robik esok pagi tuu "
" Kebetulan teruk tok ! Felisha pun tak tau macam mana boleh jadi macam tu tok ! "
Kata Felisha yang meluahkan rasa bingungnya bagaimana diantara dia dan Qashaf berlakunya banyak kebetulan.
" Atok tak percaya pada kebetulan. "
Sedang Felisha tertawa kecil , Encik Malik mencelah dan berkata begitu dengan bersahaja. Felisha yang tertawa sebentar tadi lantas terdiam.
" Habis tu ? Atok tak percaya la cerita Sha ? "
Soal Felisha pada datuknya.
" Bukan macam tu. Atok tak percaya pada kebetulan. Tapi.. Atok percaya pada takdir Allah. "
Jawab Encik Malik secara spontan.
" Wah. "
Felisha terpegun dengan apa yang dikatakan oleh datuknya sebentar tadi.
" Ha sambunglah. "
Kata Encik Malik yang menyuruh cucunya untuk sambung hercerita.
" Ha lepastu malam tu pukul 12 malam baru kitorang bergerak ke bilik dorm masing-masing. Atok tau takkkk jalan nak pergi bilik Sha tu gelap. Sha dengan roommate Sha takut. Seram gila ! "
" Lepastu Sha dengan dengan rommate Sha jalan cepat-cepat. Sampai kitorang jumpa dua orang budak lelaki yang tengah jalan depan kitorang. Kitorang ikut budak lelaki tu sebab kitorang takut. Bilik Sha dah la dekat belakang. "
" Atok tau siapa budak lelaki tu ? "
Dengan tiba-tiba Felisha mengajukan persoalan kepada datuknya.
" Eh tanya atok pulak. Mana lah atok tau...! "
Jawab Encik Malik tanpa berfikir panjang.
Lalu Encik Malik melihat Felisha yang tersengih melihatnya.
" Jangan cakap budak lelaki tu... Hahaha "
Sekali lagi Encik Malik menyuarakan jawapannya dan tertawa.
" Ya ! Qashaf tok. Hahaha "
Balas Felisha sambil tertawa.
" Ha lepastu habis la cerita hari pertama. "
Ujar Felisha yang sudah penat bercerita.
" Laa cepatnya. Cerita la lagi Sha.. "
Pujuk Encik Malik kepada Felisha. Encik Malik memang seorang lelaki yang tidak suka mendengar cerita tanpa sampai kepenghujungnya.
Lalu dengan wajah yang berhias senyuman Felisha memandang datuknya itu dan berkata
" Esok pagi Sha sambung okay ? Dah pukul 10 malam ni tok. Felisha penat. Esok eh ? "
YOU ARE READING
Penantian
Roman pour Adolescents[ COMPLETED ] Menanti tanpa sebarang jawapan yang pasti itu tidak mudah. Bahkan melelahkan. Disaat perasaan mengawal diri , putus asa itu kelihatan indah sekali. Namun disini Felisha setia menanti. Hadirnya kepulangan seseorang yang pernah mengetuk...