Endelig ny uke og et nytt kapittel er klart 🙊 Gleder meg så mye!
I dag skal jeg snakke om en drapssak du kanskje eller kanskje ikke har hørt om.
Dette er en sak om en familie som brutalt blir drept og saken er enda ikke løst, mye fordi politet gjorde en dårlig jobb. Denne saken handler om drapet på 4 mennesker, hvor en blir kidnappet og 3 sov seg gjennom drapet hele natten. Her kommer drapene i Hytte 28.Etter et knust ekteskap tok Sue Sharp med seg sine 5 barn og flytter fra Quincy i Illinois til Keddie i California. Siden Sue hadde dårlig økonomi, hadde hun ikke råd til å flytte til et hus. Derfor måtte hun leie ei hytte, nemlig Hytte 28.
Det gikk 5 måneder, og endelig sa Sue ja til at barna kunne spre seg litt over alle kanter akkurat den kvelden den 11.april 1981.
John på 15 år var hjemme i kjelleren og hadde besøk av vennen Dana Wingate på 17 år. Sheila på 14 år fikk overnatte hos en venn i en annen hytte. Tina på 12 år var hos en venn i hytte 27 og så på tv, men kom hjem rundt klokka 10 på kvelden. Ricky på 10 år og Greg på 5 år var hjemme og fikk besøk av en felles venn med navn Justin Smart. Justin var 12 år og var naboen deres i hytte 26.
Kvelden så slik ut for denne familien. Ricky og Greg hadde for første gang fått lov til å ha gjester over natten og gledet seg masse. Hadde de bare visst hva som ventet de neste morgen hadde de nok ikke lagt seg i første omgang.
Morgenen etter kommer Sheila hjem rundt kvart på 8 og ble møtt av en sterk lukt når hun åpner døra. Hun fulgte lukten inn til stua og øynene går automatisk ned på gulvet. Hun ser storebror John liggende på ryggen, bundet i både armer og bein, liggende i sin egen dam av blod. Bak John ligger Dana også bundet fast i beina. Blikket hennes vandrer videre til et gult teppet som dekker over noe. Hun løper ut og skriker til naboene at hun trenger hjelp.
Politiet dukker opp og gjør dessverre en dårlig jobb. De overser bevis, sjekker ikke alle rommene og merker ikke før flere timer senere at Tina på 12 år er savnet. Hun er ikke i hytta eller i området rundt.
Inni hytta finner politiet to kjøkkenkniver som var blodige og bulkete, en hammer, teip og en pistol. Alle de tre ofrene ble funnet bundet med teip og ledninger fra diverse elektroniske gjenstander i huset. Sue og John ble funnet knivstukket og slått med hammer. Sue hadde eget undertøy i munnen og Dana hadde blitt kvalt til døde.
På rommet til Tina, som enda er savnet finner de blod i sengen hennes. Politiet mistenkte voldtekt, og at dette var grunnen til at hun var kidnappet.
Naboene deres i hytta ved siden av kunne fortelle at de våknet rundt 01:30 av skrikelyder fra naboene. De gikk rundt og sjekket. Siden lydene hadde stoppet, låste de døra og la seg igjen. Det utrolige da er at naboene hørte skrikene, men guttene som lå og sov ikke hørte noe mens familien ble drept.
Stefaren til Justin ble først mistenkt siden han var krigsveteran, hadde PTSD, var aggressiv og glad i alkohol. Kona hans kunne også fortelle at han ikke var hjemme den natten og at han morgenen etter hadde brent noe i peisen. Det er litt rart at ingen hørte de små barna. Noe som også er rart er at Justin Smart sov gjennom drapene kunne fortelle om en drøm han hadde hvor Dana og Justin kranglet med en mann. Mannen hadde visst langt svart hår og bart. Sue hadde blitt hørt krangle med en mann før drapene, men ingen visste hvem denne mannen var.
I 1984 fikk politiet en anonym telefon fra en mann som sa han hadde funnet Tinas kranie i skogen 48, 2 kilometer fra Hytte 28. Når politiet kom fant de hodeskallen hennes, kjevebeinet og andre skjellettdeler. Politet lagde kopier av den anonyme telefonsamtalen i tilfelle noen som kunne kjenne igjen stemmen skulle dukke opp. Alle kopiene av samtalen forsvant like etter.
I 2000 døde Martin Smart som da var stefaren som ble anklagd for mordet først. Da dette skjedde ble taushetsplikten til hans psykolog brutt og psykologen kunne fortelle at Martin hadde bekreftet drapet på Sue. Sue hadde nemlig prøvd og få Martin sin kone til og forlate han fordi han var voldelig. Han visste ikke hvem som hadde drept Dana, John eller kidnappet Tina.
Noen år etter hans død ble en hammer mistenkelig funnet et sted den ikke hadde vært før. Denne hammeren var en som Martin hadde meldt stjålet etter drapet. I 2013 fant de også et brev fra Martin til hans kone hvor han skriver at han har drept 4 mennesker for hennes skyld.
Martin var jo dø da dette brevet ble funnet... Hvem kunne ha drept 4 mennesker i denne hytta?
Saken er fortsatt aktiv, men har ikke kommet videre. Drapsmannen levde fritt etter drapene og ingen vet hvem det var.
———————————————————————
Enda en sak klar! ❤️❤️ Kommenter hvis du har en sak du vil jeg skal skrive om. Alt er lov! Håper du synes dette er spennende og kanskje litt skummelt også? 😬
YOU ARE READING
Krimboken
Mystery / ThrillerDette er en bok som tar på seg en del krimsaker som forsvinninger, mord og drap. Hvis du liker krim, er denne boken perfekt for deg! Alle historier i denne boken er basert på sann historie 😱 Send gjerne inn tips med ulike saker du vil jeg skal skri...