CHAPTER 22

378 64 8
                                    

Patut ke aku buat? Kalau benda lain jadi, macam mana? Aku dah janji dengan bekas ayah mentua aku untuk tak sakitkan hati dia lagi. Tapi dengan cara ni je aku dapat jumpa dia.

Lepastu dapat jugak dia tengok Soonhyun. Hmmmm kejam sangat ke aku dulu?

"Appa, appa fikir apa tu? Appa mesti fikir acik cleaner yang kerja kat tempat appa kerja tu kan?" Ujar Soonhyun sambil menyumpat sekeping roti ke mulut mungilnya.

"Ish mana ada, tahulah acik cleaner kat situ semua cantik-cantik. Ni mesti Hyun nak appa cari kan eomma kan?"

"Haah, memang pun."

"Belum masa-"

"Appa jom pergi kedai mainan tu. Ada harimaulah!" Soonhyun terus melepaskan tangannya dari Soonyoung dan anak kecil itu terus berlari menuju ke kedai tersebut.

"Soonhyun! Tu bukan harimau, tu patung hamster!"

Cepat-cepat Soonyoung mencapai tangan mungil anaknya.

"Jangan lari, Appa tak suka. Hyun tunggu kat kedai tu and jangan pergi mana-mana tau? Appa nak beli something sekejap."

"Aresseo!"

~~♡~~

"Comelnya harimau ni! Kalau bagi Jiyul, dia suka tak?" Soonhyun melihat patung tersebut dan memeluknya sampaikan tidak mahu melepaskan benda tersebut di dakapannya.

"Adik" Tiba-tiba ada seseorang menyapa Soonhyun dari belakang.

Soonhyun melihat wajah si pemanggil dengan muka yang agak curiga.

"Tu bukan harimaulah, tu hamsters" tegur seorang wanita memakai mask dari belakang dengan sebuah senyuman diberikan kepada anak kecil itu.

"Eh kenapa pulak aunty?" Muka Soonhyun mula berkerut melihat wajah wanita tersebut.

Belum sempat wanita itu ingin membalas Soonyoung terlebih dahulu memotong.

"Sebab hamster haiwan yang cute tapi kalau harimau pulak dia macam appa sebab harimau gagah macam apa Hyun"

"Betul ke aunty?"

Wanita tersebut tersenyum dan hanya mampu menganguk dengan kata-kata Soonyoung tetapi dia tidak berani bertentang mata dengan jejaka tersebut.

"Sebelum tu, kenapa aunty pakai kerusi roda lepastu pakai mask plus topi besar? Aunty takut terkena corona virus ke?" Soal Soonhyun lincahnya dia berkata.

"Eh taklah aunty....."

"Haah memang pun, noona hyung ni memang takut kena penyakit tu pun" celah seorang lelaki dari belakang.

"Eh Jungkook hyung! Abg aiskrim hansome!"

"Eh Jungkook hyung! Abg aiskrim hansome!"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Thanks sebab baca 😃

Vote and comment 😁

 [✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢWhere stories live. Discover now