CHAPTER 28

379 62 12
                                    

"Walaupun kita takde apa-apa hubungan tapi Soonhyun tetap anak awak dan awak tetap ibu Soonhyun Hyunji."

"Apa patut aku buat?" Keluh wanita itu di penjuru tingkap.

"Noona! Noona tengok apa kat luar tingkap tu? Tengah tunggu prince charming melamar ke?" Perli Jungkook apabila dia melihat wanita itu seperti memikirkan seseorang.

"Kuanghajor ini Jebon! Kau nak apa huh?"

"Hahahahaha takdelah noona, eomma suruh noona tidur. Dah malam ni, tak baik anak dara eh maksud Kook ja"

Hyunji lantas membaling bantal ke arah Jebon tersebut maksud saya jejaka tersebut.

"Keluar sebelum aku bagitahu Junho yang kau sebernanya yang makan 20 peket coklat yang dia dapat masa valentine day bulan lepas"

"Yashh janganlah bagitahu si chacha tu! Ok kook keluar btw appa cakap yuvin  a.k.a P.A noona tak dapat datang untuk beberapa bulan ni sebab dia dengan appa ada hal dengan syarikat kita kat luar negara tu. Jadi nah" Jungkook menghulurkan sekeping kertas kepada Hyunji.

"Apa ni? Nombor telefon siapa pulak yang kau rembat bagi kat aku ni?" Soal wanita itu sambil mengerutkan dahinya.

"Appa suruh bagi, sepatutnya Yuvin ada meeting esok dengan seorang client ni. Disebabkan benda ni datang tiba-tiba, appa suruh noona call client tu dan minta maaf kat dia dan suruh dia datang kat pejabat kita esok."

"Kenapa pulak? Tak boleh batalkan ke meeting tu?"

"Nope, appa cakap syarikat client tu dah banyak tolong kita jadi kita tak boleh batalkan meeting ikut suka hati je. Oklah kook gerak lu"

Ahhh takguna, dapat ke aku jumpa client tu dengan keadaan aku yang macam ni? Entah-entah lepas je dia tengok aku pakai kerusi roda ni dia terus batalkan projet. Apa patut aku buat? Tulah kau, nak sangat kerja nilah padahnya.

"Hmmm lantaklah belum Cuba belum tahu en?"  Hyunji mengambil handphone miliknya dan terus menekan nombor yang diberikan oleh Jungkook. Tiba-tiba dia mengerutkan dahinya.

"Tak, tak mungkin ni dia" Dengan hati yang berat wanita itu mendail nombor tersebut"

"Hello"   Hyunji terdiam mendengar suara tersebut.

D-dia masih guna nombor yang s-sama?

"Hello siapa ni?"

"H-hello, ni saya Hyunji. M-maaf kalau menggangu. J-just nak ca-kap yang esok P.A saya tak d-apat datang sebab ada u-rusan. Jadi boleh awak d-datang syarikat saya e-sok?"

"Owh boleh je lepas saya hantar anak kita esok. Saya terus pergi syarikat awak."

Aduh dia layan aku macam wife dia pulak. Ahhh malu siot.

"Kalau macam tu jumpa esok bye"

"Eh jap, saya nak cakap sesuatu"

"A-apa dia Soonyoung?"

"Goodnight sayang"

Dengan segera wanita itu terus menamatkan perbualan mereka. Dia membalingkan handphone tersebut kearah katil dan menampar mukanya berkali-kali.

"Adakah ni sebuah godaan eh tak cobaan?" Soal wanita itu blushing apabila mendengar ucapan tersebut.

"Hmmm goodnight tu Hoshi"

  ⓒⓞⓝⓣⓘⓝⓤⓔ

Jaga kesihatan dan buatlah benda yang bermanfaat✌😂

Thanks sebab baca 😃

Vote and Comments 😁

 [✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢWhere stories live. Discover now