"Kook mana Soonyoung. Dia masih kat sini ke?"
"Hyung balik tadi sebab Hyun demam"
"Macam mana Hyun demam? Kenapa noona tak tahu?"
"Mungkin noona lupa nak jawap call?" Ujar Jungkook sambil memberikan handphone tersebut kepada tuannya.
Banyaknya missed call. Dia jumpa aku sebab nak bagitahu ni ke?
"Kook, noona nak jumpa Soonhyun. Kook boleh tolong tak? Kook bawak noona keluar senyap-senyap dari sini boleh?"
"Hyun kenapa muka kamu merah ni? Kita pergi hospital jom"
"Ermmm hyung takpayahlah. Muka je merah tapi suhu badan dia dah oky tu" ujar Chan. Nasiblah ramen yang dimakan dah habis sebelum Soonyoung datang. Kalau tak matilah dia.
"Betul tu appa. Takpayah lah Hyun pun rasa macam dah sihat sikit ni" jawap Soonhyun dengan senyuman dibibir.
"Sure?"
"Haah"
"Ermm hyung, aku balik dulu tau. Bye"
"Eh awalnya. Bukan esok cuti ke?"
"Erkk aku rasa penatlah harini. Kau pun tahu aku baru je balik dari outstation lepastu kau terus tarik aku pergi sini" ujar Chan yang cuba untuk melarikan diri. Dahlah dia sudah bongkarkan rahsia keluarga tu. Baik dia cau cepat.
"Oklah, hati-hati jalan tu. Soonhyun kamu dah makan? Asal bibir kamu merah ni?" Soonyoung baru sahaja ingin menyetuh tetapi laju sahaja Soonhyun menapis. Takut kantoi.
"Appa, mana eomma? Kenapa eomma tak datang?"
"Erkk eomma tak dapat datang sebab dia busy"
"Kenapa? Eomma busy sebab uncle seorang lagi tu ke?"
"Maksud kamu?"
"Uncle yang datang rumah eomma tu, eomma suka uncle tu ke appa?"
"Owh nama dia uncle Minhyun lah sayang. Eomma tak suka dia pun."
"Jadi eomma masih suka appa lah ni?" Tiba-tiba suara Soonhyun sedikit kuat akibat teruja.
"Suka?"
"Yelah, macam dulu-du" Akibat terlalu teruja gelas yang berada di sebelah katil jatuh ke lantai sehingga berguling ke bawah katil.
"Soonhyun, hati-hati" Ujar Soonyoung lalu dia membongkokkan badannya agar mencapai gelas tetapi benda lain yang di capai.
"Soonyoung kenapa kotak ni ada kat sini? Kamu selongkar bilik appa kan?" Suara yang tadinya kedengaran lembut tiba-tiba bertukar menjadi sedikit keras.
Soonhyun diam tidak terkata.
"Kwon Soonhyun jawap sekarang!"
"Mianae appa, Hyun just nak ta-"
"Apa tak pernah ajar Hyun untuk ambik barang orang sesuka hati kan? Siapa ajar kamu huh? Kamu tahu benda tu boleh di kira mencuri Kwon Soonhyun!"
"Appa Hyun cuma-"
"Apa? Cuma apa? Dahlah appa kecewa dengan kamu" Kotak yang di jumpanya di campak ke tepi akibat marah lalu dia keluar dari bilik anak nya.
ⓒⓞⓝⓣⓘⓝⓤⓔ
Thanks sebab baca 😃
Vote and Comment 😁
YOU ARE READING
[✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢ
Фанфикᴅɪsᴇʙᴀʙᴋᴀɴ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ʙᴇʀᴊᴜᴍᴘᴀ ᴜɴᴛᴜᴋ ᴋᴀʟɪ ᴋᴇᴅᴜᴀ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴘᴇɴᴇᴍᴜᴀɴ ʏᴀɴɢ ᴛɪᴅᴀᴋ ᴅɪᴊᴀɴɢᴋᴀ. ᴡᴀʟᴀᴜᴘᴜɴ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ᴍᴀsɪɴɢ-ᴍᴀsɪɴɢ ᴍᴀsɪʜ ʙᴇʟᴜᴍ ᴛᴇʀᴜʙᴀᴛ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴋɪsᴀʜ sɪʟᴀᴍ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴅᴀʜᴜʟᴜ. ᴛᴇᴛᴀᴘɪ ᴀᴅᴀᴋᴀʜ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ʏᴀɴɢ ᴅɪʙᴇʀɪᴋᴀɴ ɪɴɪ ᴅᴀᴘᴀᴛ ᴍᴇɴʏᴀᴛᴜᴋᴀɴ ᴅᴜᴀ ᴘᴀsᴀɴɢᴀɴ ɪɴɪ ᴋᴇ...