"Bye Appa, hyun pergi sekolah dulu" Soonhyun terus berlari ke kereta Seungkwan."Bye cayang appa, belajar rajin-rajin tau! Nanti dapat jadi bijak macam Appa" ucap Soonyoung kepada anaknya.
Soonhyun mengangukkan kepalanya berkali-kali selepas mendengar kata-kata Appa nya.
"Cehh, puji diri sendirilah tu" sendir Seungkwan yang tengah mengikat tali kasutnya.
"Biarlah, asal? Jeles ke tu?" balas Soonyoung tidak mengalah.
"Eh takde makna kita nak jeles. Hyung tunggu je nanti. Kalau masa tu dah tiba jangan terkejut pulak ye" kata Seungkwan lagi.
"Erk apa kau ngarut ni Kwan btw thanks tau kwan sebab tolong aku tadi. Aku dah tak tahu nak cakap apa. Macam dah mati akal dah jawapnya" ucap Soonyoung sedikit buntu.
"Rileks lah hyung, takde apa-apa lah. Soonhyun tu pun dah macam anak kwan sendiri cuma tulah bila lagi dia ni nak panggil kwan appa" kata Seungkwan sambil membuat muka sedih.
"Eh mengadanya dia ni, memang tak akan lah dia panggil kau appa sebab hanya appa original dia je boleh"
"Eeee btw hyung sampai bila hyung nak berashsia dengan Soonhyun pasal eomma dia? Tak mungkinlah sampai dia besar? Kalau dia dah besar and dia dapat tahu pasal eomma dia dari orang lain makin parahlah hyung nak explain kat dia nanti. Cuba hyung bagi tahu perkara yang seberna ataupun hyung tunjuk jelah gambar Hyunji noona." cadang Seungkwan.
"Pasal tu, nantilah hyung fikirkan. Baik kau hantar anak aku sekarang. Tak pasal-pasal budak tu menangis balik rumah sebab kena denda kat sekolah."kata Soonyoung yang cuba menukar topik.
"Eh betul jugak tu, oklah hyung. Kami gerak dulu. Bye"
"Yelah, bye bawak kereta elok-elok."
Selepas kereta milik Seungkwan pergi Soonyoung pun turut sama bersiap untuk pergi ke tempat kerjanya.
❣
"Park Hyunji saya lepaskan awak."
"Andwae!!!" jerit seorang wanita yang terjaga dari tidurnya. "Yash, asal aku mimpi benda tu lagi" keluhnya.
"Hyunji noona kenapa ni? Mimpi buruk lagi ke?" soal seseorang yang tercungap-cungap akibat berlari.
"Ahh Jungkook mianhae. Noona jerit kuat sangat ke tadi?" soal wanita tersebut.
"Eh taklah, btw noona mimpi pasal bekas suami noona lagi ke?" soal Jungkook lagi.
"Hmmm nampak gayanya. Kenapalah memori tu perlu muncul dalam mimpi noona. Noona benci time tu. Noona rindu kan anak noona kook." luahnya.
Lalu dia pun meletakkan kepalanya diatas bahu Jungkook. Jungkook yang faham hanya membiarkannya lalu dia mengusap-ngusap rambut wanita yang dianggapnya seperti Kakak kandungnya sendiri.
"Dahlah tu noona, mana tahu mimpi tu petunjuk buat noona untuk get back dengan husband noona balik."pujuk Jungkook.
"Hmmm tak mungkin kook. Noona kenal sangat dengan husband noona tu. Kalau dia dah buang orang tu dari hidup dia, dia tak akan kutip balik dan kalau betullah mimpi tu petunjuk buat noona dengan husband noona kembali semula belum tentu dia dapat terima keadaan noona yang sekarang ni kook."
"Ish noona ni, kenapa cakap macam tu? Kook yakin yang Soonyoung hyung boleh terima noona sedangkan eomma, Junho dengan kook sendiri boleh terima noona dalam hidup kami sedangkan kita langsung takde pertalian darah. Jadi jangan fikir sangat tau noona."
"Thanks kook untuk kata-kata semangat tu. Noona hargainya btw bila nak ada girlfriend ni huh? Orang macam kook ni sepatutnya dah kahwin and hidup bahagia tau."
"Ish noona ni, kesitu pulak dia. Belum ada rezeki katakan. Dah jom Kook tolong noona." Jungkook terus menarik kerusi roda yang berada tidak jauh dari kawasan nya. Lalu dia membantu Hyunji duduk di kerusi roda tersebut.
Thanks sebab baca😃
Vote and Comments 😁
YOU ARE READING
[✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢ
Fanficᴅɪsᴇʙᴀʙᴋᴀɴ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ʙᴇʀᴊᴜᴍᴘᴀ ᴜɴᴛᴜᴋ ᴋᴀʟɪ ᴋᴇᴅᴜᴀ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴘᴇɴᴇᴍᴜᴀɴ ʏᴀɴɢ ᴛɪᴅᴀᴋ ᴅɪᴊᴀɴɢᴋᴀ. ᴡᴀʟᴀᴜᴘᴜɴ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ᴍᴀsɪɴɢ-ᴍᴀsɪɴɢ ᴍᴀsɪʜ ʙᴇʟᴜᴍ ᴛᴇʀᴜʙᴀᴛ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴋɪsᴀʜ sɪʟᴀᴍ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴅᴀʜᴜʟᴜ. ᴛᴇᴛᴀᴘɪ ᴀᴅᴀᴋᴀʜ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ʏᴀɴɢ ᴅɪʙᴇʀɪᴋᴀɴ ɪɴɪ ᴅᴀᴘᴀᴛ ᴍᴇɴʏᴀᴛᴜᴋᴀɴ ᴅᴜᴀ ᴘᴀsᴀɴɢᴀɴ ɪɴɪ ᴋᴇ...