CHAPTER 24

389 69 2
                                    

"Awak nak order apa?" Soal Soonyoung yang dari tadi melihat wanita itu membelik menu di restaurant tersebut.

"Ermmm apa-apa jelah. Saya tak kisah" ujar Hyunji. Lalu wanita itu terus melayan handphone di tangan.

"Kalau macam tu. Ermmm, saya nak carrot jus satu dan teh o ais satu. Makanan pulak saya nak chicken chop dengan sup tulang dan lagi satu nasi kosong dua ye" pesan Sooyoung kepada pelayan tersebut.

"Baiklah" ujar pekerja disitu.

"A-awak masih ingat pasal tu?" Tiba-tiba Hyunji membuka bicara.

"Ingat apa?" Soal Soonyoung yang sengaja ingin mengenakan wanita tersebut.

Hyunji baharu sahaja ingin membuka bicara tetapi kehadiran makanan dan minuman yang dipesan tadi memotong percakapan mereka.

"Fuhh laju gila kedai ni buat kerja. Tak sampai beberapa minit dah siap. Kalau bawak 12 tenuk tu pergi sini mesti takpayah tunggu lama macam selalu" ucap Soonyoung kagum.

"Awak dengan kawan-kawan awak tu memang tak boleh berpisahkan?" Soal Hyunji sampai tersenyum.

"Hmmm nak wat macam mana. Nasib husband awak ni tak berkunyit"

"Ehem, ex-husband" ucap Hyunji yang cuba membetulkan ayatnya.

"Sorry ahh btw apa awak cakap tadi? Ingat? Ingat apa?" Soal Soonyoung yang cuba mengubah topik.

"Erkk takde apa-apalah. Lupa-k"

"Macam manalah saya boleh lupa makanan yang selalu wife saya order setiap kali datang makan kat luar" ujar Soonyoung lalu tersenyum.

"Bukan tulah,lupakan" ujar Hyunji malu mengenangkan sikap mengadanya dahulu.

"Habis tu apa maksud awak?"

Wanita itu terdiam dan mempalingkan wajahnya ke tempat lain.

"Saya kenal sangat perangai awak Jeon Hyunji. Makanan yang saya pesan sekarang ni adalah makanan yang sama awak pesan setiap kali kita keluar date berdua. Kalau apa yang awak nak takde dalam menu, awak sanggup cari kedai lain"

"Nasiblah saya jenis tak cerewet. Ikut je ke mana buah hati saya pergi" sengih Soonyoung apabila mengenangkan peristiwa lalu.

"Hmmm, benda yang lepas jangan dikenang. Tak berguna langsung" luah Hyunji sambil menghirup air carrot yang di pesan oleh jejaka itu tadi.

"Tapi setiap kenangan bersama awak, amat bermakna dalam hidup saya Kwon Hyunji" balas Soonyoung sayu.

"Soonyoung please behave. Awak tahukan kita dah takde apa-apa hubungan. Jadi jangan panggil saya dengan nama tu."

"Walaupun kita takde apa-apa hubungan tapi Soonhyun tetap anak awak dan awak tetap ibu Soonhyun Hyunji."

"Maksud awak budak tu tadi"

Soonyoung sekali lagi tersenyum dan menatap wajah wanita itu sayu.

"Anak kita Hyunji, Kwon Soonhyun"


ⓒⓞⓝⓣⓘⓝⓤⓔ

"take care of your health guys❣"
.

.
.
.
.
.
.
.

Thanks sebab baca 😃

Vote and Comments 😁

 [✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢWhere stories live. Discover now