CHAPTER 39

338 58 5
                                    

"Sini ke tempatnya?" Soonyoung menolak daun pintu hospital tersebut.

"Arah sana" ujar Hyunji yang sudah peka akan laluan dihospital ini. Lalu mereka berjumpa dengan doktor yang merawat Hyunji.

"Awak tunggu kat dinding sana boleh" pinta Hyunji dan Soonyoung hanya menurut sahaja.

"Selamat pagi cik Hyunji. Siapa kat sana tu? Boyfriend ke?" Tanya seorang doktor pertengahan 20 an itu.

"Eh taklah doktor Yoon, dia- dia kawan saya. Harini Jungkook sibuk jadi dia tak dapat nak bawak saya pergi sini"

"Lah yeke, handsome. Taknak jadikan dia bakal suami ke? Orang kacak macam dia susah nak dapat" bisik Doktor Yoon.

Bukan setakat dia pernah jadi suami je. Kami berdua dah ada anak bersama dah. Kalau aku jujur nanti, aku takut doktor ni terkejut nak mampus.

"Takpelah, lagipun perempuan macam saya tak layak nak bersanding dengan dia." Ujarku. Walaupun dia terima keadaan aku sekarang ni tapi perasaan manusia  bila-bila masa je boleh berubah.

"Tak baik cakap macam tu. Encik kat sana tu! Boleh pergi sini sekajap. Saya ada tugas untuk kamu" jerit doktor Yoon.

Soonyoung tersentak apabila namanya dipanggil. Mana taknya dari tadi dia asyik jeling doktor tu.

"Iya ada apa doktor panggil saya?" Ucap Soonyoung yang terkejut apabila doktor Yoon tiba-tiba memanggilnya.

"Saya doktor Yoon Dowon. Kamu boleh panggil saya doktor Yoon. Boleh kamu tolong pegang tangan dia dan bantu dia jalan langkah demi langkah"ujar Doktor Yoon lagi.

"Doktor Yoon takpayahlah. Dia just temankan saya je. Mana nurse Kim?" Soal Hyunji cemas apabila dia meminta Soonyoung membantunya.

"Dia cuti harini. Lagipun tak mungkinlah kawan kamu ni nak terjegat kat situ pulak. Betul tak? Okeylah saya pergi sana sekejap. Saya percayakan kamu a.k.a future boyfriend Hyunji" gurau Doktor Yoon dengan laju dia terus hilang dari pandangan mereka berdua.

"Tak apa ke ni?" Soal Soonyoung takut wanita itu tidak selesa.

"Hmmm takpe, bawak saya perlahan-lahan.

"Baiklah"

Soonyoung membantu Hyunji berdiri dengan penuh berhati-hati.

"Satu-persatu Hyunji, perlahan-lahan." Ujar Soonyoung yang melihat wanita itu sedikit tergopoh kapah.

"Hmmm baiklah"

                              ~~♡~~

"Hyun macam mana Aunty hyunji boleh bermalam kat rumah Hyun?" soal Seokmin yang sedang memandu.

"Aunty Hyunji? Hyun suruh aunty Hyunji tidur situ."

Seokmin melihat wajah Soonhyun sekilas. Bagaikan tidak percaya.

"Macam mana Hyun buat?"

"Pujukkan? Uncle, uncle tak rasa pelik ke dengan aunty Hyunji dengan appa?"adu anak kecil itu.

"Maksud Hyun?"

"Entahlah, sejak akhir-akhir ni kan. Appa selalu tersenyum sorang-sorang. Sejak dia jumpa aunty Hyunji, appa macam tak kisah kalau Hyun tanya pasal eomma. Uncle tak rasa pelik ke?"

"Alah biasalah tu" ish si hamster ni. Aku ingat dia dah bagitahu perkara sebenar. Sian budak ni tapi kalau aku cerita en, Hoshi hyung marah dok?

ⓒⓞⓝⓣⓘⓝⓤⓔ

Selamat hari raya semua♡

Thanks sebab baca 😃

Vote and Comments 😁

 [✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢWhere stories live. Discover now