CHAPTER 35

362 60 7
                                    

"Oky-oky appa cerita" Soonyoung melihat wajah Hyunji sekilas.


"Appa masa tu terjumpa dengan seseorang ni"

Flasback

"Aduh betul ke benda ni boleh tolong aku." Ujar Soonyoung sedikit resah.

Tiba-tiba handphone milik jejaka tersebut berdering bagaikan harimau mengaum.

"Hello Jun"

"Hoshi kau kat mana sekarang ni?"

"Aku tengah ada kat bakeri ni. Rasa nak makan cupckae pulak. Kau nak order apa-apa ke?" Ujarku sambil melihat jenis-jenis cupcake yang ada disitu.

"Ahh takde aku ingatkan kau still kat pejabat tadi. Jangan lambat tau" Cupcake berperisa coklat aku capai. Tanpa diriku sedar, aku berlagar tangan dengan seseorang yang mungkin ingin mengambil cupcake coklat yang terakhir itu.

"Ahhh maafkan saya" ujar gadis dihadapan ku. Selepas mengucapkan kata maaf gadis itu terus mengambil cupcake strawberry yang masih banyak di hidang dan terus ke kaunter.

"Hello Hoshi! Siapa tu? Asal aku dengar ada suara perempuan kat situ?"  Pertanyaan Jun aku abaikan. Aku melihat kearah kaunter dan melihat semula kearah cupcake coklat di tanganku.

"Dia mengalah sebab aku ke?"  Aku tahu mesti dia nak cupcake perisa ni. Mata dia membukitikan segalanya tapi-

"Hello?" Lagi satu asal dia nampak tergesa-gesa?

"Ahh sorry Jun, nanti aku call lagi iya?" Aku terus menamatkan panggilan tersebut. Cupcake yang aku ingin kan terus diambil dan membayar ke kaunter.

Kelakuan dan wajah gadis itu masih terngiang-ngiang di kotak fikirkanku.

Aku salah ke?

                             ~~♡~~

"Aik? Kenpa appa berhenti ni? Alah ceritalah lagi!" Ujar Soonhyun sambil mengulingkan badannya.

"Aip pukul berapa dah sekarang?"

"8 malam" ujar Soonhyun perlahan.

"Hmm tahu pun masa untuk tidur. Nanti appa sambung iya? Aunty Hyunji pun dah letih ni"

"Betul ke aunty?" Soonhyun  melihat wajah Hyunji dan wanita itu tersenyum lalu di rengankan kedua belah tangannya bagaikan orang kepenatan.

"Haah, aunty penat sangat. Soonhyun tidur iya? Esok aunty buat breakfast nak?"

"Nak tapi kaki aunty Hyunji-?"

"Takpe nanti appa tolong aunty Hyunji. Boleh kan appa?" Soal Hyunji dengan intonasi yang lembut.

"Eh boleh je, no problem" balas Soonyoung sambil mata kirinya dikenyitkan manakala senyuman nakal miliknya terpamer.

"Okylah goodnight aunty Hyunji."

"Eh aunty Hyunji je? Appa? Siapa selama ni yang tidurkan Soonhyun huh? Ish nak merajuklah gini" Soonyoung membuat memek muka merajuk. Hyunji pula dah tayang muka menyampah melihat jejaka dihadapanya ini.

"Alah appa ni! Tak tahu malulah. Depan aunty pun appa nak merajuk bagai. Macam mana kalau eomma tengok. Mesti eomma pun tak sanggup tengok appa"

Soonyoung menjeling manakala Hyunji tersenyum macam tahu-tahu sahaja. Soonhyun lantas bangun dan memeluk Soonyoung seperti biasa sebuah kucupan di pipi di hadiakan oleh sang anak.

Bukan sahaja Soonyoung tetapi Hyunji pun turut sama mendapat kucupan tersebut dan membuatkan wanita itu tersentak seketika.

"Gomawo Soonhyun, mimpi indah" ujar Hyunji sambil membelai rambut Soonhyun lembut. Sekarang ini mereka pula yang menghadiah kucupan di pipi anak kecil itu.

Soonyoung disebelah kiri manakala Hyunji di sebelah kanan. Sebuah kucupan selamat mendarat di pipi gembu milik Kwon Soonhyun dan mereka tersenyum melihat wajah sang anak yang seperti gembira apabila mereka berbuat demikian.

Bagaikan sebuah keluarga yang bahagia. Bagi sesiapa sahaja yang melihat mereka sekerang tetapi perjalanan hidup mereka tiada siapa yang tahu.

Selepas beberapa minit Soonhyun dibuai mimpi. Keadaan kembali seperti asal. Perasaan kekok mula kembali dalam jiwa mereka.

"Awak" Soonyoung membuka bicara terlebih dahulu selepas sedar akan situasi mereka.

"Iya?" Ujar Hyunji yang masih menatap wajah Soonhyun.

"Ikut saya sekejap"

"Selamat berpuasa anda semua. Muah💕"
Semoga hari anda dipermudahkan♡

Hahaha btw thanks for 2k+ views dan 1k+ vote untuk cerita merapu ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hahaha btw thanks for 2k+ views dan 1k+ vote untuk cerita merapu ni. Terima kasih sangat-sangat. Thankyou so muchhh.😭❣

Thanks sebab baca 😃

Vote and Comments 😁

 [✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢWhere stories live. Discover now