"Kook bangun dah pagi ni!"
"Alah biarlah dah pagi. Apa masalahnya"
"Kamu kan dah janji nak tolong noona. Lupa ke?"
"Hmmm yelah"
Jungkook merenggangkan badannya dan membantu Hyunji berjalan.
"Noona pasti boleh lari dengan tongkat ni?"
"Mestilah" Hyunji membuka pintu bilik itu tanpa berfikir panjang tetapi pintu tersebut susah untuk dibuka.
"Kook asal tak boleh bukak ni? Ada orang kunc-" Tiba-tiba kelibat seseorang masuk dari luar pintu.
"Eh eomma dengan uncle Kook nak pergi mana tu?" Sapa Soonhyun yang sedang memegang buah di tangan kirinya. Manakala Soonyoung memandang hairan akan sikap mereka berdua.
"Hyun b-uat apa kat sini?" Soal Hyunji
"Owh nak lawat eomma lah!" Ujar Soonhyun.
"Tapi-"
"Salah ke anak sendiri nak lawat ibu dia. Soonyoung masuklah buat apa terjegat kat situ" Celah seseorang dari belakang.
"Eomma?" Ujar Hyunji dan jungkook tidak percaya. Bukan kah eomma mereka tidak menyukai jejaka di hadapannya sekarang ini.
"Apa tengok-tengok ada masalah ke?" Soal puan Jeon kepada anak-anaknya yang melihat dirinya bagaikan terjumpa hantu.
"Heolmoni ni macam uncle Hao lah" Ujar Soonhyun tersengih.
"Yeke Soonhyun?" Suara yang dingin tadi tiba-tiba bertukar menjadi ceria selepas Soonhyun berkata begitu.
Jungkook dan Hyunji memandang eomma nya hairan. Perwatakannya semalam dan harini tiba-tiba berubah bagaikan angin.
"Duda yang kat sana tu huh. Buat apa lagi terjegat kat situ."
"S-aya ke?" Soal Soonyoung sedikit bergetar suaranya.
"Haah kau lah, siapa lagi duda kat sini selain kau? Tak mungkin si Kook ni"
"Eomma jaga sikit tutur cara tu. Kan ada budak kecil kat sini" Bisik Jungkook yang tidak selesa akan perbuatan eommanya.
"Hmmpa cepatlah lakukan tindakkan sebelum aku ubah fikirkan." Sambung Puan Jeon.
"Ahh baiklah eomma. Hy-unji ikut saya se-kejap b-oleh?"
"Baiklah"
~~♡~~
"Hyunji, awak rasa selesa hidup macam ni?" Soal Soonyoung sambil melihat bunga di kawasan Taman hospital ini.
"Saya ke? Bagi saya selesa tu selesalah cuma saya sunyi"
"Kenapa?" Secawan kopi panas diberikan kepada wanita itu.
"Sebab saya rasa kosong. Macam sebahagian dari hidup saya macam sedikit huru-hara."
"Kenapa?" Soal Soonyoung lagi.
"Awak tengok lah keadaan saya ni. Dah lah sakit kena cerai-" Hyunji berhenti selepas menyedari kesilapannya.
"Hmmm takpe awak teruskanlah, saya tak terasa pun " Ujar Soonyoung, senyuman cuba dikekalkan agar dapat menenangkan Hyunji.
"Memang saya ada keluarga yang baik tapi saya cemburu bila tengok eomma dan appa sentiasa ada bila mereka memerlukan satu sama lain"
"Maknanya awak masih kecewa dengan perbuatan saya?"
"Tak, saya tak pernah kecewa sebab saya tahu yang peluang pasti ada untuk kita berdua. Apa yang saya perlu buat adalah tunggu dan terus menunggu."
"Kalau peluang tu takde? Awak masih setia menunggu ke?"
"Yes dan tengoklah siapa depan mata saya sekarang. Kalau dah takdir mengikat kita bersama, tali tu tak akan pernah putus." Senyum Hyunji lalu di genggam tangan jejaka itu.
"Gomawo, minumlah air tu" Ujar Soonyoung lalu melihat air kopi yang semakin sejuk itu.
"Tapi sebelum tu macam mana awak boleh berbaik dengan eomma saya macam tu je? Sebab eomma saya bukan senang nak berbaik semula dengan orang yang dia dah benci"
"Jawapan dia simply je. Kalau takde dia mesti tak jalan."
"Siapa? Soonhyun ke?"
ⓒⓞⓝⓣⓘⓝⓤⓔ
Thanks sebab baca 😃
Vote and Comment 😁
YOU ARE READING
[✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢ
Fanfictionᴅɪsᴇʙᴀʙᴋᴀɴ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ʙᴇʀᴊᴜᴍᴘᴀ ᴜɴᴛᴜᴋ ᴋᴀʟɪ ᴋᴇᴅᴜᴀ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴘᴇɴᴇᴍᴜᴀɴ ʏᴀɴɢ ᴛɪᴅᴀᴋ ᴅɪᴊᴀɴɢᴋᴀ. ᴡᴀʟᴀᴜᴘᴜɴ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ᴍᴀsɪɴɢ-ᴍᴀsɪɴɢ ᴍᴀsɪʜ ʙᴇʟᴜᴍ ᴛᴇʀᴜʙᴀᴛ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴋɪsᴀʜ sɪʟᴀᴍ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴅᴀʜᴜʟᴜ. ᴛᴇᴛᴀᴘɪ ᴀᴅᴀᴋᴀʜ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ʏᴀɴɢ ᴅɪʙᴇʀɪᴋᴀɴ ɪɴɪ ᴅᴀᴘᴀᴛ ᴍᴇɴʏᴀᴛᴜᴋᴀɴ ᴅᴜᴀ ᴘᴀsᴀɴɢᴀɴ ɪɴɪ ᴋᴇ...